חולשה בכלכלה הסינית: הרצון והשאיפה להידמות למערב
בשנה האחרונה אנו עדים לחולשה בכלכלה הסינית. הנתונים הכלכליים השונים מצביעים על האטה משמעותית, לאחר צמיחה חזקה מאוד בעשור האחרון למעט שנת 2008. בין הנתונים החלשים, ניתן למצוא את נתון הצמיחה בשנת 2013 שעמד על 7.7%, מדד המחירים לצרכן שירד לרמה של 2% לעומת יעד של 3.5% של הבנק המרכזי ומדד המחירים ליצרן רשם ירידה של 2%, ומעיד על המשך התמתנות מחירים וירידה באינפלציה.
גם מדדי מנהלי הרכש השונים מצביעים על חולשה, כאשר מדד האמון היצרני של HSBC רשם ירידה לרמה של 48.5 - הרמה הנמוכה בשבעת החודשים האחרונים. גם הנתון הרשמי של הממשל נמצא ברמת שפל של שמונה חודשים ועומד ברמה של 50.2. לעומת זאת, מדדי מנהלי הרכש לשרותים נמצאים ברמות שיא של שלושה חודשים, אך הם גבוהים עקב עונתיות ואינם משנים את המגמה.
בנוסף למדדי מנהלי הרכש השונים המצביעים על האטה, גם נתון הייצוא לחודש פברואר מראה כי הכלכלה הסינית מאטה בצורה חדה. הנתון הראה על ירידה חריפה של 18.1% - הנתון החלש מאז שנת 2009. אמנם הנתון מוטה עקב ראש השנה הסיני ומזג אוויר קשה, אך אין ספק כי הנתון חלש. הנתונים החלשים באים לידי ביטוי בפיחות חד יחסית של המטבע הסיני היואן אל מול הדולר.
הממשל החדש בסין מתמודד עם מספר רב של בעיות: צמיחה חלשה, עלייה במחירי הנדל"ן, בעיית אשראי במערכת הפיננסית ועוד. בכנס של הממשל בשבוע האחרון נקבעו מספר יעדים לשנה הנוכחית.
- סיסקו מקבלת הורדת דירוג - חששות מהאטה בביקושים
- לא יכולות להעלות מחירים: מדוע רווחי החברות יכולים להמשיך לרדת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יעד הצמיחה עומד על 7.5%, אך עם זאת צוין כי צמיחה נמוכה של 7% תהיה נסבלת על הממשל. בנוסף יעד האינפלציה עומד על 3.5% - הממשל החליט על מספר רפורמות נרחבות לפני מספר חודשים שצפויות להשפיע באופן מהותי על הכלכלה. בין הרפורמות השונות פיקוח כל המערכת הפיננסית ובנקאות הצללים, ביטוח פקדונות, רפורמות שונות בתחום המיסוי ועוד. במקביל, רצועת הניוד של היואן צפויה להתרחב ולהגדיל את הסחירות במטבע הסיני.
הרפורמות נועדו לשנות את מבנה הכלכלה הסינית ולצנן את בועת האשראי במדינה. נכון להיום הצמיחה מגיעה בעיקר מהשקעות ומייצוא, מטרת הממשל כי הכלכלה תשען בעיקר על הצרכן הפרטי בדומה לכלכלות המערביות. כחלק מתהליך המעבר, הכלכלה הסינית צפויה לצמוח בקצב מתון מזה שהורגלנו אליו בעשור האחרון, אשר צפוי להתכנס סביב 6-7.5% בשנה. למרות הפגיעה בקצבי הצמיחה בטווחים הקצר והבינוני, הרפורמות צפויות ל"הבריא" את הכלכלה הסינית ולשים את הדגש על הצרכן המקומי, בדומה, כאמור, לכלכלות מערביות בעולם. כמו כן, למשטר הקומוניסטי בסין הרבה יותר כלים ממשטרים אחרים על מנת לבצע את הרפורמות תוך שמירת הצמיחה הכלכלית.
לסיכום, הכלכלה הסינית עומדת בפני אתגרים רבים בשנים הקרובות, אך נחישותו של הממשל להביא לשינוי בכלכלה והצלחת הרפורמות צפוים לתרום לשינוי במבנה הכלכלה, תוך הבטחה לצמיחה בריאה ארוכת טווח הנתמכת על הצרכן המקומי.
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ...

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.