ג'נרל מוטורס קופצת ב-7% לאחר תחזית חזקה
ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי ורשמה רווח למניה של 1.24 דולר על הכנסות של 43 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.16 דולר על הכנסות של קצת פחות מ-40 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עמד על 1.8 מיליארד דולר, לעומת צפי של 1.9 מיליארד דולר.
החברה הצליחה לסיים את הרבעון הרביעי עם נתונים טובים. לפני שנה GM דיווחה על רווח תפעולי של 2.6 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.21 דולר על הכנסות של 43.1 מיליארד דולר.
מחזורי המכירות בארה"ב היו יציבים משנה לשנה, אך המכירות של רכבי GMC וקאדילק , שנוטים להיות יקרים יותר משאר הרכבים, ירדו ב-6.5% ו-7% בהתאמה. יתרה מכך, השביתה האחרונה נגד יצרניות הרכבים בארה"ב עלתה לג'נרל מוטורס כ-1.3 מיליארד דולר ברווח תפעולי.
התחזית של החברה היא שגרמה להתלהבות בקרב המשקיעים. לשנת 2024, GM צופה רווח תפעולי של בין 12 ל-14 מיליארד דולר ורווח למניה של 8.5-9.5 דולר. בוול-סטריט צופים כעת רווח תפעולי של 10.8 מיליארד דולר עם רווח למניה של 7.7 דולר. החברה ממשיכה עם התוכניות לספק יותר רכבים חשמליים. מנכ"לית GM, מרי בארה, אמרה כי החברה מתכננת לייצר 250,000 רכבים מבוססי סוללה בשנת 2024, כ-8% ממכירות החברה בצפון אמריקה. ג'נרל מוטורס מכרה 76,000 רכבים חשמליים בארה"ב ב-2023. החברה מעריכה כי המפתח לצמיחה הוא דגמים נוספים של רכבים חשמליים, כולל גרסה חשמלית מוזלת של Chevy Equinox.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה אומרים האנליסטים
בוול-סטריט שיבחו את התחזיות של ג'נרל מוטורס לשנת 2024, כאשר האנליסטים של וודבוש וסיטי, דן איבס ואיתי מיכאלי כינו את התחזיות 'חזקות'. "GM עקפה את התחזיות הראשוניות בשלושת השנים האחרונות, למרות אירועים בלתי צפויים שהתרחשו בכל שנה", אמר האנליסט מייק וורד מ-Freedom Capital Markets. התחזית הנוכחית היא הפעם הרביעית ברציפות. וורד צופה רווח תפעולי של 12.9 מיליארד דולר עם רווח למניה של 9 דולר. האנליסט נתן דירוג "קנייה" למניית GM עם מחיר יעד של 60 דולר.
התוצאות לרבעון הרביעי והתחזית להמשך צפויות לעזור למניית החברה לשמור על המומנטום הנוכחי. נכון לסגירת המסחר אמש (שני), מניית GM עלתה ב-26% מאז אמצע נובמבר, עלייה המונעת על ידי העסקה החדשה לארבע שנים עם איגוד העובדים, בנוסף לתוכניות להגדיל את הדבידינד ולבצע רכישה עצמית של מניות. הביצועים של מניית ג'נרל מוטורס טובים יותר משל פורד, סטלנטיס וטויטה, שעלו גם הן. מניית טסלה ירדה בכמעט 20% באותה התקופה בעוד מדד ה-S&P 500 עלה ב-9%.
המתחרה הסינית נופלת
מניית יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD נסחרת בירידות שערים לאחר שהחברה סיפקה אומדן רווח לשנת 2023. העדכון לא היה כל כך רע, אבל כן הספיק בשביל להצית חששות בקרב המשקיעים שמא המכירות של יצרנית הרכבים יפגעו מ-"destocking", מצב בו הלקוחות מפסיקים להזמין ומכריח את החברה להקטין מלאים בכדי לשמור על המזומנים.- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
החברה הסינית הנתמכת על ידי וורן באפט, עדכנה כי הרווח לשנת 2023 אמור להיות גבוה יותר ב-75%-86% מאשר שנה קודם לכן, כאשר החברה רשמה מכירות שיא ב-2023. תחזית הרווח הייתה בהתאם לציפיות בוול-סטריט. לעומת זאת, העדכון בנוגע לרבעון הרביעי מרמז על רווח נמוך יותר מאשר ברבעון השלישי. המשקיעים ציפו לרווח יציב מרבעון לרבעון, אך הוזלת המחירים האחרונה של BYD ביטלה את האפשרות הזו.
גם בטסלה חוששים מהאטה
מובילת הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי ופיספסה את הציפיות. החברה רשמה רווח למניה של 71 סנט על הכנסות של 25.1 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 73 סנט על הכנסות של 25.64 מיליארד דולר.
שולי הרווח הגולמי נפלו בעקבות הורדות המחירים ועומדים על 17.6%, בעוד הצפי היה ל-18.1%. זוהי ירידה גם לעומת הרבעון השלישי אז עמדו שולי הרווח על 17.9%. תזרים המזומנים החופשי עומד על 2.06 מיליארד, לעומת צפי של 1.45 מיליארד דולר.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
