למה נאבקות אמזון וענקיות הבריאות על חברת סיגניפיי הקטנה?
חברת הבריאות SIGNIFY HEALTH INC הייתה שווה לפני פתיחת המסחר היום כ-6 מיליארד דולר, לא חברה גדולה במונחים של וול סטריט. היא מספקת פלטפורמה לשרותי בריאות ברחבי ארצות הברית המסייעת בטיפול רפואי ביתי ופחות מוכרת ברחבי העולם.
את אמזון AMAZON , לעומת זאת, לא צריך להציג לקורא, וגם יונייטדהלת' UNITEDHEALTH GROUP היא אחת החברות הגדולות בארצות הברית עם שווי שוק של 510 מיליארד דולר. מתברר ששתי הענקיות הללו, בנוסף לחברת CVS CVS HEALTH CORP - ענקית בתי המרקחת (עם שווי שוק של "רק" 134 מיליארד דולר) נאבקות על סיגניפיי הקטנה ומנסות לרכוש אותה, כך לפי הוול סטריט גו'רנל ועיתון בלומברג. המאבק הזה מקפיץ את סיגינפיי במסחר היום במעל 30%.
לפי הוול סטריט ג'ורנל, מתנהלת מעין "מכירה פומבית" על החברה שעשויה להביא את שוויה למעל 8 מיליארד דולר. יונייטדהלת' הציעה על פי הידיעות את המחיר הגבוה ביותר, כ-30 דולר למניה, בעוד ההצעה של אמזון לא מפגרת אחריה בהרבה.
הסיבה ללהיטות הענקיות אחר החברה הקטנה יחסית היא ככל הנראה ההבנה שברפואה של הדור הבא ישנה חשיבות עצומה לטייפול ביתי באמצעים שונים, כולל אמצעים טכנולוגיים, שיחליפו את הטיפול היקר והמסורבל במרפאות ובבתי החולים. חברות שמציעות פיתוחים והתמקדות בתחום הזה מושכות לאחרונה תשומת לב מוגברת.
- בזוס מול מאסק: פרויקט החלל של אמזון הרחק מאחורי SpaceX
- השוק מחכה לתשובות: 3 נקודות לעונת הדוחות בוול סטריט
אמזון, על אף שאינה מתחום הרפואה כמו שתי המתחרות האחרות, מנסה מזה זמן לפרוס כנפיה גם אל התחום הזה כולל יוזמות למכירת תרופות ולביטוח רפואי. בחודש שעבר הודיעה החברה על רכישת חברת 1LifeHealthcare החברה האם של חברת One Medical תמורת 3.9 מיליארד דולר.
- 1.יויו 22/08/2022 22:53הגב לתגובה זוהמליצו נא :)