מה יקרה למניות הסיניות שימחקו מוול סטריט? לידיעת משקיעי דידי
מנייתה של דידי תימחק לאחר שהונפקה בוול סטריט ממש ביולי האחרון, לפני פחות מחצי שנה, מאז מחיר המניה ירד במעל 50%. הלחץ ההולך וגובר על המניות הסיניות שמנסות לטעום קצת מהשוק האמריקאי אינו חדש לנו. דידי היא רק אחת בין חברות סיניות רבות אשר רשומות בבורסה האמריקאית ודעות האנליסטים חלוקות לגבי מה יקרה ליתר החברות כגון ALIBABA GROUP (BABA) ו- JD.COM (JD). "הסיכון של מחיקת המניה אמיתי ונוכח" אומר האנליסט רובין ז'ו מהפירמה ברנשטיין. אך בחברת נידהאם סבורים כי "מבחינת הרגולציה הסינית אין שום כוונה למחוק מניות".
החוק החדש של ה-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית) מציב אולטימטום של שלוש שנים לחברות הזרות, כך שאם לא ייענו לדרישותיו לפתוח את הספרים ולהציג נתונים שקופים יותר, מניותיהן תימחקנה. ההערכות הן שניתן להגיע לפשרה בין שני הרגולטורים, הסיני והאמריקאי, עד מועד הדדליין. אבל עד שזו תגיע, הלחצים מצידם יימשכו. מובן שמחיקת מניות מאסיבית של החברות הסיניות תהווה צעד דרמטי וכאוטי שיגרור השלכות רבות.
מניות זרות בארה"ב ומה זה ADR?
ADR הוא ראשי תיבות ל American Depository Receipt - או בעברית, תעודות פיקדון. למעשה הבנקים החתמים לוקחים מניות של חברות זרות ואורזים אותן לחבילות, אשר נסחרות בבורסה האמריקאית. כך שלמעשה כאשר אתם מחזיקים במניות זרות בבורסה האמריקאית, אתם מחזיקים ב-ADR. אך אל חשש, דבר אין שום משמעות מבחינתכם מכיוון שתעודות הפיקדון מתנהגות בדיוק כמו מניות רגילות.
- מה יקבע האם הדולר ימשיך להתחזק או שדווקא ייחלש?
- מה משמעות העליות של יום שני? איך נכון ולא נכון להשתמש ב-RSI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אולם במקרה של מניות סיניות עקב לחצים מצד הרגולציה הסינית, ההחזקה בחלק מהמקרים היא בצורה קצת שונה, באמצעות מין חברות קש הנקראות VIE (קיצור של Variable Interest Entities) אשר מצליחות, או לפחות עד כה הצליחו, לאזן בין שני צדדי הרגולציה. ההחזקה בחברות כמו אלה מעט שונה מהחזקה של ADR בכך שההחזקה בהן היא החזקה עקיפה בחברות הסיניות, בעוד ב-ADR ההחזקה היא ישירה. הסינים והאמריקאיים גם יחד לא אוהבים את הרעיון של VIE'S כאשר האמריקאים מודאגים מכך שהציבור אינו מבין מספיק את המכשיר ודורש יותר פיקוח ושקיפות, הסינים בכלל מחפשים להעלים את המבנה הזה.
אם כך מה קורה למניות שלכם כאשר מניה נמחקת?
למעשה ישנן שלוש אופציות: הראשונה, החברה תהפוך להיות פרטית, החברה תקנה את כל מניותיה הציבוריות מהמשקיעים במחיר אשר הוסכם עליו מראש, אם תרצה לחזור לבורסה, תצטרך לעשות את כל התהליך מחדש, כנראה שהפעם בהונג קונג.
השנייה היא החלפת מניות, במקרה של חברות דואליות (כלומר כאלה שנסחרות בשתי בורסות) ניתן להחליף את המניות האמריקאיות במניות שנסחרות בבורסה השניה - במקרה של הסיניות לרוב זה יהיה בבורסת שנחאי או בהונג קונג. במקרה של דידי שנסחרת רק בארצות הברית, היא תצטרך קודם להתחיל להיסחר בבורסה בהונג קונג או שנחאי על מנת להמשיך להיות ציבורית וגם לייצר את המכניזם הזה עבור המשקיעים שלה.
- אמדוקס עקפה במעט את התחזיות אבל הציגה תחזית פושרת
- טורקיה דורשת עונש של 2,000 שנים בכלא לראש האופוזיציה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
- 1.רונן 09/12/2021 13:50הגב לתגובה זואין כוונה למחוק את הצניות הסיניות, מניית דידי זה מקרה פרטי. תפסיקו להפחיד סתם את המשקיעים

אורקל חזרה למחיר טרם הזינוק: האם זו הזדמנות?
החברה שחתמה על עסקת ענק עם OpenAI ונחשבת לאחת המובילות של מרוץ הבינה המלאכותית מגלה שהמשקיעים פחות סלחניים: אחרי התחזיות האופטימיות וההשקעות במיליארדים, המניה חזרה לנקודת ההתחלה
מניית אורקל Oracle Corp -1.94% מאבדת היום עוד כ־3% ונסחרת סביב 234 דולר, רמה שמחזירה אותה למחיר שלפני השיא אליו הגיעה בעקבות הזינוק הגדול לפני מספר חודשים, לאחר שהחברה חשפה תחזית שאפתנית לשנים הקרובות, חתמה על עסקה של מאות מיליארדים עם OpenAI והבטיחה להיות כוח מוביל בעידן הבינה המלאכותית. משהו לא מסתדר. הדוחות היו טובים, התחזיות היו חזקות, ובכל זאת המניה איבדה את המומנטום והחזירה את כל העליות.
בספטמבר דיווחה אורקל על רווח של 1.47 דולר למניה על הכנסות של 14.9 מיליארד דולר, צמיחה של 12% בשנה. לא דרמה, אבל אז הגיעה ההפתעה: החברה חשפה צבר חוזים של 455 מיליארד דולר, פי שלושה מהנתון ברבעון הקודם. זה מספר שהדהים את וול סטריט. המניה טסה 36% ביום אחד, וסיימה בשיא של 328 דולר, על רקע ההתרגשות מהעסקה הענקית עם OpenAI - עסקה של 300 מיליארד דולר להשכרת כוח מחשוב בענן לחמש שנים. אבל מהר מאוד התברר שהעסקה הזאת היא גם החוזקה וגם החולשה של הסיפור.
במקביל, נחשף שהרווחיות בעסק החדש הזה נמוכה משמעותית מהצפוי. לפי הדיווחים, שיעור הרווח הגולמי בעסקי השכרת השרתים ל־AI עומד על כ־14% בלבד. ההנהלה ניסתה להרגיע, וטענה במצגת למשקיעים שהרווחיות המלאה לאורך חיי החוזים תגיע ל־35%. זה הרגיע ליום אחד, ואז שוב התחיל המימוש. מאז השיא בספטמבר איבדה המניה כמעט שליש מערכה, מתחת למחיר שבו הייתה ערב הזינוק.
- האם הצמיחה המטאורית של אורקל מגיעה על חשבון הרווחיות?
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממכונת מזומנים לחברה עתירת הון עם גירעון תזרימי
כדי לספק את החוזים עם OpenAI ויתר השותפות, אורקל נמצאת במהלך בנייה של דאטה סנטרים בהיקף היסטורי. ההשקעות האלה שוחקות את תזרים המזומנים: אחרי שנים שבהן החברה נחשבה ל"מכונת מזומנים" עם רווחיות גבוהה ופעילות רזה, היא הפכה בשנים האחרונות לחברה עתירת הון, עם גירעון תזרימי ברבעונים האחרונים.
הרובוט ההומנואידי של אקספנג, IRON. קרדיט: רשתות חברתיותמניית אקספנג מזנקת בעקבות הצגת IRON, הרובוט ההומנואידי החדש
יצרנית הרכב החשמלי הסינית אקספנג הפתיעה את המשקיעים באירוע הבינה המלאכותית השנתי שלה, כשחשפה את IRON, רובוט הומנואידי בעל מראה ותנועה אנושיים במיוחד; המניה זינקה ביותר מ־15% בהונג קונג ו־16% בניו־יורק, והיא ממשיכה לטפס בטרום המסחר בוול סטריט, על רקע
ציפיות למעבר האסטרטגי של החברה מעולם הרכב אל תחום הרובוטיקה החכמה
מניית אקספנג Xpeng Motors 7.8% זינקה ביום שלישי בשיעור של עד 15% במסחר בהונג קונג ומעל 16% בוול סטריט, לאחר שהחברה חשפה את הרובוט ההומנואידי החדש שלה בשם IRON, במסגרת אירוע הבינה המלאכותית השנתי “AI Day: Emergence”.
החברה, הנחשבת לאחת המובילות בגל החדש של יצרניות הרכב החשמלי בסין, הציגה לראשונה דגם מתקדם המדמה תנועה אנושית ברמה חסרת תקדים, מה שהוביל את מנכ"ל אקספנג להצהיר כי “זהו הרובוט האנושי ביותר שנוצר עד כה”.
לדברי המנכ"ל, הי שאופנג, הרובוט IRON נועד
לדמות תנועות, הליכה והבעות גוף אנושיות באופן מלא, ובכך לאפשר איסוף “נתונים אנושיים ריאליים” לשיפור מערכות AI ולימוד מכונה. “אם מבנה הרובוט שונה מדי ממבנה של בני אדם, לא נוכל ללמוד התנהגות אנושית בצורה אמיתית,” הסביר.
הרובוט החדש הוא חלק מאסטרטגיה
רחבה של אקספנג להתרחב מעבר לעולם הרכב החשמלי, ולהתמקד ברובוטיקה, רכב אוטונומי ותחבורה אווירית אנכית (eVTOL). החברה הודיעה כי היא מתכננת להתחיל ייצור סדרתי של IRON כבר ב-2026, מה שמהווה את אחד הצעדים הראשונים לכניסה מסחרית לעולם הרובוטים ההומנואידים.
באירוע ההשקה סיפר שאופנג כי במהלך החזרות להצגה, חלק מהעובדים שאלו “האם יש בן אדם אמיתי בתוך הברזל?”, עדות לרמת הדמיון המרשימה שבין המוצר לאדם. סרטוני ההדגמה שהוצגו באירוע הפכו ויראליים ברשתות החברתיות בסין, ועוררו התלהבות בקרב משקיעים ומשתמשים כאחד.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד האנליסטים הסביר כי אקספנג ממצבת את עצמה כשחקנית חדשנית בתחומי הבינה המלאכותית והרובוטיקה, עם פוטנציאל לחדור לשווקים חדשים מעבר לרכב החשמלי, בהם רובוטי שירות, רכב אוטונומי, ומערכות שבבים ל-AI”. לדבריו, “אם אחד מהתחומים הללו יצליח, ערך החברה עשוי להכפיל את עצמו בטווח של שנים ספורות”.
