ג'ייפרוג בעוד רכישה: תקנה את Upswift מישראל

בשוק מעריכים כי היקף העסקה כמה עשרות בודדות של מיליוני דולרים. הפיתוח של הנרכשת אמור לסייע ללקוחות להאיץ את המעבר מסביבת הפיתוח של קוד אל הענן ומשם למכשירי הקצה של הארגון. רכישה זו נעשית לאחר שביולי קנתה ג'ייפרוג את VDOO
איתי פת-יה |

חברת עדכוני התוכנה JFROG (סימול: FROG) רוכשת את חברת הסטארטאפ הישראלית Upswift.io, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת למפתחים עדכון וניהול מכשירים מחוברים (IoT) מרחוק, בסכום שלא נחשף על ידי הצדדים, אך בשוק מעריכים אותו בכמה עשרות בודדות של מיליוני דולרים. עסקה זו מצטרפת לרכישת VDOO ביולי. בג'ייפרוג מציינים כי לרכישת אפ-סוויפט לא צפויה להיות השפעה מהותית על התוצאות ברבעון השלישי או בשנה כולה.

בג'ייפרוג אומרים כי שילוב הטכנולוגיה של הנרכשת בפלטפורמת ה-DevOps שלהם תספק ללקוחותיה מענה מקיף יותר שיאיץ את המעבר מסביבת הפיתוח של הקוד לסביבת הענן של הארגון - ומשם לכל מכשירי הקצה שלו. "פתרון זה מגשר על הפער הקיים כיום בין 'איי תוכנה' לתהליכי ה-DevOps הנדרשים כגון: סריקה של קוד למציאת פרצות אבטחה ותלויות שונות, תהליכי אוטומציה ו- CD/CI, ניהול ספריות תוכנה (Binary), תהליכי הפצת תוכנה רציפים ועוד", מסבירים בחברה.

"רוב הפתרונות הקיימים כיום לעדכוני תוכנה למכשירי IoT הינם custom made, כלומר ספציפיים לצורך מסויים ולרוב אינם חלק מתהליכי  CD/CI ומתדולוגיות DevOps קיימות", אומר יואב לנדמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות וומייסד משותף בג'ייפרוג. "תהליכי הDevOps הקיימים כיום לא מותאמים להפצת ועדכון תוכנה על מכשירי הקצה ובסביבות IoT, וגם לא מותאמים לניהול השוטף שלהם, אלא בנויים יותר לעדכונים של אפליקציות בדאטה סנטרס".

עוד מצטטים הצדדים תחזיות בשוק לפיהן עד שנת 2026 יהיו בשימוש 24 מיליארדי מכשירים מחוברים אשר ייצרו שוק שילך ויתעצם לניהול ואבטחת התכנה בהם - כזה שמוערך בכ-16 מיליארדי דולר. "ככל שהמורכבות והקושי בניהול מכשירי קצה למשתמשים מסחריים ופרטיים יתרחב, כך יגדל גם הצורך ההכרחי בפתרון שיאפשר עדכון תוכנה, ניהול, שליטה ובקרה מהירים, אמינים ובטוחים למכשירי קצה מהענן, דרך פלטפורמות DevOps".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דן אייבסדן אייבס

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים

אדיר בן עמי |

עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?


דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -10.89%  – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.


אייבס הוא מנהל  ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר, מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.


הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן.  גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .


Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.


אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.