WIX מנמיכה תחזית לשנה כולה; אפשר היה להרגיש את זה באוויר
חברת הקמת האתרים הישראלית WIX וויקס הנסחרת בנאסד"ק מדווחת על הכנסות בסך 316 מיליון דולר ברבעון השני לעומת צפי להכנסות בסך 311 מיליון דולר - מדובר על גידול של 34% בהשוואה לשנה הקודמת. שיעור הגבייה ברבעון השני של 2021 עמד על 343 מיליון דולר, גידול של 29% בהשוואה לשנה הקודמת. הנהלת וויקס אומנם מציינת כי היא רואה יציבות בגידול הגבייה מקבוצות המשתמשים הנובעת ממספר גבוה של מצטרפים חדשים, שיעור חידוש גבוה, שיעור המרה גבוה ללקוחות משלמים וכמו כן שיפור במוניטיזציה. אבל היא מספקת תחזית מאכזבת מעט ליתר השנה. ההכנסות יסתכמו בין 1.255 מיליארד דולר ל-1.27 מיליארד דולר. השוק ציפה להכנסות של 1.29 מיליארד דולר. ברבעון השלישי מצפה וויקס למכירות של 311 עד 317 מיליון דולר - השוק ציפה ל-325 מיליון דולר. מדובר בהנמכת ציפיות קטנה יחסית, אבל כשצמיחה זה "שם המשחק" בוול סטריט מדובר בהודעה מאכזבת. אפשר היה להרגיש אותה באוויר כבר לפני שבוע כשחברות הדיגיטל התחילו לפרסם וחלקן אכזב. פייבר הישראלית שמספקת פלטפורמות למפגש בין עסקים לפרילנסרים הנמיכה תחזיות והמניה קרסה ואז הצפנו את השאלה הגדולה לגבי וויקס, מאז המניה ירדה ב-15% (הרחבה כאן) לקריאה נוספת: >>> ההאטה בפייבר היא נורת אזהרה לכל מניות הדיגיטל >>> למה וויקס יורדת ב-6%? וויקס היא פלטפורמה שמאפשרת לעסקים לבנות אתרים במהירות ובקלות יחסית. תקופת הקורונה האיצה את הצורך של עסקים בפלטפורמה דיגיטלית. החזרה ל"נורמה", למרות שאנחנו עדיין לא שם, מחזירה אנשים לחנויות הפיזיות וכנראה מפחיתה את הצורך ביכולות הדיגיטליות, אם כי ברור שהדיגיטל ימשיך לצמוח. ״משבר הקורונה הוא אירוע מתמשך ומתפתח המייצר חוסר וודאות ברחבי העולם. אנחנו, כמו גם היוזרים שלנו, עומדים בפני מציאות לא ברורה בה קשה לנבא האם אנו בפתחו של גל חדש, או לקראת סיומו של הגל הקודם וחזרה לשגרה״, אומר אבישי אברהמי, מייסד-שותף ומנכ״ל Wix.״ עבור המשתמשים שלנו, פירוש הדבר הוא שהם לא יודעים אם עליהם להקים חנויות, אירועים ושירותים מקוונים או פיזיים, כמו גם לתכנן תוכניות קדימה. התוצאה עבורנו, היא האטה קלה ביצירת נוכחות מקוונת חדשה המשתקפת בתוצאות הפיננסיות שלנו, שהגיעו לרף התחתון של התחזיות שלנו. המשתמשים שלנו והעולם כולו מנווטים את דרכם במציאות של חוסר ודאות ודווקא בשל כך, יותר מתמיד, עלינו להמשיך להתמקד במטרה ארוכת הטווח שלנו - להיות המנוע העיקרי של הרשת, לאפשר דמוקרטיזציה דיגיטלית ויצירת זהות ונוכחות אונליין לכל סוגי המשתמשים, בכל רחבי העולם.״. ליאור שמש, סמנכ״ל הכספים של Wix, מוסיף, ״התוצאות שלנו עדיין מראות גידול חזק יותר מאשר ברבעונים טרם הקורונה, למרות שהרבעון השני הגיע עם האטה גדולה יותר משציפינו, צמיחת כמות המשתמשים נותרה גבוהה יותר לעומת 2019, והגידול במספר המשתמשים שעברו ממנויים חינמיים למנויים בתשלום ובמוניטיזציה נותר איתן - כל אלה הינם סימנים נוספים ליסודות חזקים. אנחנו מעדכנים את הציפיות שלנו להמשך השנה תוך לקיחה בחשבון של המשך אי-הוודאות העולמי המתמשך סביב הקורונה ותזמונם של שיתופי פעולה עם לקוחות B2B. השאיפות שלנו לא השתנו, ואנחנו נמצאים במקום טוב מאוד להמשך הפיכתנו לפלטפורמה המקוונת המובילה לשימוש עבור כל סוגי המשתמשים והעסקים״.
- 5.לחברה אין רווח 12 שנים וזה הזוי (ל"ת)אבי 12/08/2021 07:51הגב לתגובה זו
- 4.גונן 11/08/2021 15:36הגב לתגובה זושריקי זה וויקס ווויקס זה שריקי!!
- מי זה שריקי ? (ל"ת)-- 11/08/2021 19:26הגב לתגובה זו
- 3.כלכלן 11/08/2021 10:15הגב לתגובה זואף מילה על הרווח? צמיחה צמיחה אבל מה הרווח שלה? למה מוזכרת אפילו מילה על הרווח או יותר ההפסד המטורף שלה??
- 2.משקיע 11/08/2021 08:57הגב לתגובה זוto the moon
- 1.גבי 11/08/2021 08:41הגב לתגובה זוהקורונה לצערנו לא נעלמה.
פארוק פתיח אוזר (רשתות)הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי
מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו
פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר.
Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה.
באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים בלי כיסוי לנכסים שלהם. בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.
הרשעה תקדימית
בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.
- המשיך להונות אנשים תוך כדי משפט על הונאה - אמיר ברמלי גנב משקיעים בעוד 18.5 מיליון שקל
- ברקע החקירות והתביעות אוטומקס וסייספארק מבטלות את המיזוג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי.

מקדונלד'ס חוזרת למלחמת המחירים: ההמבורגר הזול שוב במרכז
לאחר תקופה של עליות מחירים, רשת המזון המהיר משקיעה עשרות מיליוני דולרים בהנחות ובקמפיינים כדי לשקם את תדמיתה. המנכ"ל קמפצ'ינסקי מזהיר: "הצרכן האמריקני זהיר יותר מתמיד"
כאשר מנכ"ל מקדונלד'ס McDonald's Corp 2.06% , כריס קמפצ'ינסקי, אומר "אנחנו נמשיך להיות זהירים לגבי מצב הצרכן", הוא מתאר במדויק את מצבה של הכלכלה האמריקנית כיום. רשת ההמבורגרים חוזרת לנוסחה המוכרת של מחירים נוחים, לאחר תקופה שבה העלתה מחירים באופן חד, במה שנראה כמו תגובה למציאות כלכלית חדשה שמעצבת מחדש את ענף המזון המהיר.
בתוצאותיה לרבעון השלישי מקדונלד'ס דיווחה על המכירות בחנויות הזהות עלו ב־2.4% בארצות הברית וב־3.6% בעולם, קצב גבוה מהתחזיות. מניית החברה מטפסת ב־2%, למרות שהרווח של 3.22 דולר למניה היה מעט מתחת לציפיות (3.33 דולר). ההכנסות הסתכמו ב־7.08 מיליארד דולר, בהתאם להערכות. השינוי המשמעותי התרחש בספטמבר, כשמקדונלד'ס חידשה את קמפיין הארוחות המוזלות שלה. במסגרת המהלך, החברה קבעה מחירים הנמוכים בכ־15% מהעלות המצטברת של רכישת הפריטים בנפרד. הצעד הזה הוכיח את עצמו במהירות, כיום כ־30% מהעסקאות בארצות הברית נעשות באמצעות אותן ארוחות כלכליות.
עם זאת, מדובר במהלך יקר. החברה הוציאה כ־40 מיליון דולר ברבעון על פרסום המבצעים, ומתכננת להקצות כ־90 מיליון דולר השנה לסיוע לזכיינים במימון ההנחות. בטווח הקצר זה מצמצם את הרווחיות, אך ההנהלה רואה בכך השקעה לטווח הארוך שנועדה לשקם את תדמית הרשת כמקום שמעניק תמורה טובה למחיר.
במקביל, מקדונלד'ס לא מסתפקת בהורדת מחירים אלא מנסה לגוון את התפריט. היא השיקה סדרת משקאות חדשים: קפה קר, משקאות פירות ו"סודה מלוכלכת" עם תוספות ייחודיות. הניסויים בכ־500 סניפים בארצות הברית מציגים עד כה תוצאות טובות מהמוערך.
- תרופות ההרזייה מאיימות על מקדונלד'ס - והאנליסטים מורידים המלצות
- מקדונלדס סוגרת את רשת המשקאות שלה: "חשבנו שיש לנו זכות לנצח בזירה הזו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכלכלה מפוצלת
המציאות הכלכלית שאיתה מתמודדת מקדונלד'ס דומה למצבם של משקי הבית בארצות הברית. לדברי קמפצ'ינסקי, הכלכלה מפוצלת: בעלי הכנסות נמוכות מצמצמים ביקורים במסעדות, בעוד בעלי הכנסה גבוהה ממשיכים לצאת. לדבריו, הלחצים על הצרכנים צפויים להימשך גם בשנה הקרובה, כל עוד לא יורגש שיפור ממשי בהכנסות. בנוסף, הנתונים הכלליים בענף מצביעים על האטה: תנועת הלקוחות ברשתות מזון מהיר ירדה ב־2.3% השנה, לעומת ירידה של 1.6% בלבד בכלל המסעדות, לפי חברת המחקר Black Box Intelligence. המשמעות היא שהתחום נפגע במיוחד מהקיטון בהוצאות על אוכל מחוץ לבית.
