עדי ברזילי פייבר
צילום: ביזפורטל
TV

ההאטה בפייבר היא נורת אזהרה לכל מניות הדיגיטל; המניה נופלת 19% בטרום

פייבר דיווחה היום על דוח טוב לרבעון השני אבל סיפקה תחזית מאכזבת להמשך השנה, ובעולם שבו התמחור נקבע בעיקר על פי הצמיחה, זו תהיה מכה כואבת למשקיעים - טור דעה
עדי ברזילי | (5)
נושאים בכתבה טכנולוגיה פייבר

חברת פייבר הישראלית הנסחרת בוול סטריט בבנתה פלטפורמה שכבשה אנשים בכל העולם. מחפשים גרפיקאי / מתרגם / מתכנת - כנסו לפייבר וקבלו הצעות. ולא סתם הצעות - הצעות מאנשי מקצוע טובים ובמחירים נמוכים. איך זה יכול להיות? כי פייבר מאפשרת לכם להעסיק עובדים בכל רחבי העולם בהתאם לתמחור בשווקים שלהם. עורך וידאו מאוקראינה או מעצב מהודו יעלו לכם פחות מעובדים מקומיים.

אז כמובן שהקורונה עשתה לפייבר שירות מצוין. כשהכל הפך לדיגיטלי כבר לא צריך את העובד בשולחן ליד וככה נחשפו המוני עסקים לעובדים מכל רחבי העולם ונוצרו מיליונים רבים של התקשרויות דרך האתר של פייבר. גאות מטורפת. בסך הכל הקורונה האיצה את הצמיחה של פייבר בשמונים אחוז בשנה, קיצרה תהליכים עסקיים והזינקה את מניית החברה פי עשר.

אבל מה יקרה ביום שאחרי הקורונה? כנראה שהדיגיטל ימשיך לצבור תאוצה אבל זה כבר לא יהיה באותו הקצב. השירותים של חברות הדיגיטל יתחזקו ויורחבו, אבל קצב הגידול ייחלש. כמה ייחלש? פייבר דיווחה היום על דוח טוב לרבעון השני - אבל תחזית מאכזבת להמשך השנה - במקום לגדול בשישים-שמונים אחוז היא תגדל ברבעונים הבאים בארבעים אחוז בערך. טוב, זה עדיין הרבה, אבל זה לא כמו שוול סטריט צפתה. ובעולם שבו התמחור נקבע בעיקר על פי הצמיחה, זו תהיה מכה כואבת למשקיעים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 08/08/2021 12:38
    הגב לתגובה זו
    גידול של 40% לשנה. נורא.
  • 3.
    משקיעני 05/08/2021 20:04
    הגב לתגובה זו
    אני מקוה שקלטתם את מה שאמרה לכם ותעשו בהמשך פעמיים ויותר חושבים לפני שאתם משקיעים בחברות האלה
  • 2.
    רק מזומן 05/08/2021 17:24
    הגב לתגובה זו
    הכל בערך פי כמה משווי אמיתי הכסף הזול יצר את בועת המאה.
  • 1.
    הסגרים הקרובים של הדלתא בעולם - יעדכנו את התחזית ללמעלה (ל"ת)
    פוקסי 05/08/2021 16:52
    הגב לתגובה זו
  • אייל 07/08/2021 08:01
    הגב לתגובה זו
    הקורנה פה עד 2025 ולכן כל עצירה היא רגעית לחשוב שהקורונה עברה מהעולם זה לא ראלי - ראו מנית מודרנה שוברת שיאים רק מתוך צפיה שהקורונה פה לעוד כמה שנים טובות
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd 104.51%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


נטפליקס
צילום: דאלי

נטפליקס רוכשת את וורנר ברוס - מהלך שמשנה את כללי המשחק בהוליווד

עסקה של 72 מיליארד דולר, נטפליקס הופכת לאחד האולפנים הגדולים בעולם

עמית בר |
נושאים בכתבה נטפליקס

מהלך שצפוי לטלטל את שוק הסטרימינג והבידור העולמי - נטפליקס הודיעה  תרכוש את וורנר ברוס דיסקברי בעסקת ענק במזומן ובמניות בשווי של כ-72 מיליארד דולר. השווי הכולל של העסקה, כולל החוב, עומד על כ-82.7 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, בעלי המניות של וורנר יקבלו 27.75 דולר למניה - בחלקו במזומן ובחלקו במניות נטפליקס.

לפני השלמת העסקה תבצע וורנר ברוס את פיצול ערוצי הכבלים שלה, בהם CNN, TBS ו-TNT, כך שנטפליקס תקבל את פעילות האולפנים, כולל HBO וספריית התכנים האדירה שלה.


מנפצת שיאים - נטפליקס משנה כיוון אסטרטגי

נטפליקס, שצמחה כחברת השכרת DVD בדואר והפכה לענקית הסטרימינג המובילה בעולם, ביצעה עד היום רכישות קטנות בלבד. כעת, עם העסקה הגדולה בתולדותיה, היא נוגעת בלב ליבה של הוליווד. בין הנכסים שתעביר אליה - המותגים "הסופרנוס", "הכתר", "חברים", "הארי פוטר", וסדרות רבות נוספות.

המהלך מהווה תפנית חדה במדיניות החברה, שסירבה לאורך השנים להשקיע באולפנים פיזיים או להפיץ סרטים בבתי קולנוע באופן נרחב. כעת היא צפויה לשלוט באולפן ותיק עם מורשת של כמעט מאה שנה.

לפי הדיווחים, וורנר קיבלה פניות גם מצד פארמאונט-סקיידאנס וקומקאסט, אולם בחרה להעדיף את ההצעה של נטפליקס - מהלך שגרר האשמות מצד מתחרים על תהליך לא הוגן. העסקה צפויה לעבור בחינה רגולטורית קפדנית בארה"ב ובאיחוד האירופי. חבר קונגרס רפובליקני בולט כבר הזהיר שהמהלך עלול לפגוע בצרכנים ולהגביר את הריכוזיות.

מה המשמעות לצופים ולתעשייה

  • החיבור בין תכנים איקוניים לבין פלטפורמת הסטרימינג המובילה עשוי לחזק עוד יותר את נטפליקס בשוק הגלובלי

  • ייתכן כי הצופים ייהנו מגישה נרחבת יותר לתכנים אהובים - אך פחות תחרות עלולה להוביל לפחות חדשנות

  • תעשיית הקולנוע, שכבר מתמודדת עם ירידה בהכנסות ובקהל, צפויה להתמודד עם כוח מאוחד שיקשה עליה להתחרות