ההאטה בפייבר היא נורת אזהרה לכל מניות הדיגיטל; המניה נופלת 19% בטרום
חברת פייבר הישראלית הנסחרת בוול סטריט בבנתה פלטפורמה שכבשה אנשים בכל העולם. מחפשים גרפיקאי / מתרגם / מתכנת - כנסו לפייבר וקבלו הצעות. ולא סתם הצעות - הצעות מאנשי מקצוע טובים ובמחירים נמוכים. איך זה יכול להיות? כי פייבר מאפשרת לכם להעסיק עובדים בכל רחבי העולם בהתאם לתמחור בשווקים שלהם. עורך וידאו מאוקראינה או מעצב מהודו יעלו לכם פחות מעובדים מקומיים.
אז כמובן שהקורונה עשתה לפייבר שירות מצוין. כשהכל הפך לדיגיטלי כבר לא צריך את העובד בשולחן ליד וככה נחשפו המוני עסקים לעובדים מכל רחבי העולם ונוצרו מיליונים רבים של התקשרויות דרך האתר של פייבר. גאות מטורפת. בסך הכל הקורונה האיצה את הצמיחה של פייבר בשמונים אחוז בשנה, קיצרה תהליכים עסקיים והזינקה את מניית החברה פי עשר.
אבל מה יקרה ביום שאחרי הקורונה? כנראה שהדיגיטל ימשיך לצבור תאוצה אבל זה כבר לא יהיה באותו הקצב. השירותים של חברות הדיגיטל יתחזקו ויורחבו, אבל קצב הגידול ייחלש. כמה ייחלש? פייבר דיווחה היום על דוח טוב לרבעון השני - אבל תחזית מאכזבת להמשך השנה - במקום לגדול בשישים-שמונים אחוז היא תגדל ברבעונים הבאים בארבעים אחוז בערך. טוב, זה עדיין הרבה, אבל זה לא כמו שוול סטריט צפתה. ובעולם שבו התמחור נקבע בעיקר על פי הצמיחה, זו תהיה מכה כואבת למשקיעים.
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- האם סין תפעיל מול יפן את נשק יום הדין שלה ותמנע ייצוא של מתכות נדירות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.אנונימי 08/08/2021 12:38הגב לתגובה זוגידול של 40% לשנה. נורא.
- 3.משקיעני 05/08/2021 20:04הגב לתגובה זואני מקוה שקלטתם את מה שאמרה לכם ותעשו בהמשך פעמיים ויותר חושבים לפני שאתם משקיעים בחברות האלה
- 2.רק מזומן 05/08/2021 17:24הגב לתגובה זוהכל בערך פי כמה משווי אמיתי הכסף הזול יצר את בועת המאה.
- 1.הסגרים הקרובים של הדלתא בעולם - יעדכנו את התחזית ללמעלה (ל"ת)פוקסי 05/08/2021 16:52הגב לתגובה זו
- אייל 07/08/2021 08:01הגב לתגובה זוהקורנה פה עד 2025 ולכן כל עצירה היא רגעית לחשוב שהקורונה עברה מהעולם זה לא ראלי - ראו מנית מודרנה שוברת שיאים רק מתוך צפיה שהקורונה פה לעוד כמה שנים טובות
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
