המנהיגים באירופה החליטו על צעדים פיננסים רחבים - "מנגנון פיקוח יחיד"
מנהיגי המדינות באיחוד האירופי נעלו את הישיבה בת היומיים שהחלה ביום ה' בבריסל במספר החלטות משמעותיות, אשר מעודדות את השווקים. המנהיגים החליטו כי הם יקדמו את את התוכניות להקים מנגנון יחיד (רגולטור) אשר יפקח על הבנקים בגוש האירו. הנציגים הסכימו כי צעדים ינקטו על מנת להפחית את עלויות המימון הגבוהות שמשלמות ספרד ואיטליה.
לאחר שעות של דיונים חריפים, בכירי הגוש החליטו כי העתיד הקבוע של קרן החילוץ האירופית, מנגנון היציבות האירופי (ESM), יאפשר לקרן להלוות הון (ולבנותו מחדש) לבנקים שונים מבלי להגדיל את הגרעון הממשלתי של המדינה בה הוא נמצא, וללא סיבוך הבנקים, המדינה או הקרן בנושאים מהותיים של סדר נשייה בעייתי.
המידות המדויקות שינקטו על מנת לעזור לספרד ולאיטליה יחשפו עד ה-9 ביולי, לאחר הפגישה הבאה בין שרי האוצר של גוש האירו. ההצעה ליצור "מנגנון פיקוח יחיד" תישקל "כצעד של דחיפות ובהילות" עד סוף 2012, כך נכתב בהודעה ששיגרו מנהיגי האיחוד.
"התהליך היה קשה, התוצאה הייתה טובה" אמר לכתבים ראש הממשלה האיטלקי, מאריו מונטי. רה"מ ציין כי איטליה לא התכוונה "הפעם" לפנות למנהיגי אירופה על מנת לקבל סיוע חירום.
עוד סיפר מונטי לכתבים כי המדינות אשר ביקשו סיוע בהורדת התשואות על אגרות החוב שלהן חתמו על 'מסמך הבנות' לגבי ההתחייבויות על המדיניות הקיימת שלהם ולגבי לוחות זמנים. עוד הוסכם כי המדינות הללו לא יזכו לעבוד 'תחת עינה הבוחנת' של הטרויקה, עניין שאליו לא זכו יוון, אירלנד ופורטוגל להינות ממנו.
"אנחנו פותחים מחדש את האפשרויות עבור מדינות שמתנהגות בצורה כלכלית טובה ואחראית להשתמש בכלים של גוש האירו לייצוב פיננסי, וזאת על מנת להבטיח ולסמן לשווקים על יציבות, ובעיקר לייצב את התשואות על האג"ח של המדינות החברות באיחוד" אמר ואן רומפלי, יו"ר הוועדה האירופאית.
ראש ממשלת אירלנד, אנדה קני, אמר בסיום הוועידה כי העסקה שגובשה אמורה לסלול את הדרך של אירלנד "להנדס מחדש את עוול החוב על משלמי המיסים שלנו". רה"מ התייחס לחוב על חילוץ מדינתו, אשר הסיוע לה הוענק ב-2010 על מנת לעזור למדינה להתמודד עם הבנקים שאיימו לקרוס לאחר התפוצצות בועת הנדל"ן במדינה.
הקנצלרית הגרמנית, אנגלה מרקל, אמרה כי היא מרוצה עם תוצאות הפסגה, למרות שהיא ביטלה כל צורך בחילוץ חירום לספרד ואיטליה מוקדם יותר השבוע. "עשינו החלטה טובה היום, בייחוד בהתמודדות העתידית שלנו עם הצמיחה המדאיגה ועם המאבק שלנו בשיעור האבטלה הגובר, עם פעילות קרן החילוץ ועם הטיפול במנגנון הבטיחות האירופי. אנו נמשיך לעבוד על המידות לעתיד הרחוק".
- 15.שלמה פרלה 01/07/2012 15:38הגב לתגובה זוא. אין דבר כזה "הועדה האירופית" ב. על איזה מסמך הבנות חתמו? יש לציין שזה מסמך הבנות ליציבות פיסקלית. ג. מציע רמה גבוהה יותר של ידע אצל הכותבים
- 14.עומרי 29/06/2012 11:26הגב לתגובה זובהצלחה.
- 13.אופטימיסט 29/06/2012 11:23הגב לתגובה זוחברים ראלי הקייץ הגדול מתחיל היום,קונה היום בניורק QQQ ב 65% מהתיק,הייתי מגדיל אפילו ל100%, אך חייב להשאיר אגח"ים לטובת הלוואה,,,
- 12.בא 29/06/2012 11:12הגב לתגובה זוסטייטס ,נראה דמיוני כרגע ,אבל גם מה שקורה בעולם מיכול הבחינות דמיוני ורק יחריף .
- 11.ראשון ,פתיחה אנגלית. (ל"ת)ג ' פטו 29/06/2012 10:46הגב לתגובה זו
- 10.אקומול לסרטן. עוד עידוד לביזבוז כספים. (ל"ת)ד 29/06/2012 10:43הגב לתגובה זו
- 9.בא 29/06/2012 10:28הגב לתגובה זועכשיו יש לנו סרט עים 17 ליצנים ,חבל מאוד שאי אפשר פשוט לצאת .
- 8.מחכה לימים כאלו בכדי לתת 10 אחוז (ל"ת)טאואר 29/06/2012 09:37הגב לתגובה זו
- 7.עשו משהו . (ל"ת)בא 29/06/2012 09:15הגב לתגובה זו
- 6.מתרחק.!!!!!!!!!!!!!! 29/06/2012 09:07הגב לתגובה זוזה לא ישנה את המצב , אותו בעל בית שמריץ את כל הבורסות בעולם אלה אותם שחקני המעוף בעולם שגורפים את הכסף של כל המהמרים בעולם ,אל תחשוב שרק בישראל מהמרים , דבר נוסף אותם לא מעניין המניות ,המניות הם המכשיר שבהם הם קובעים אך לגרוף את הכסף מהציבור , כי רוב הציבור היום משחק באופציות המעוף,שבת שלום ובהצלחה ,!!!!!!!!!!!!!!
- 5.זה טוב ל-3 ימים בלבד..יום ב' תתחיל הצלילה! (ל"ת)צבי 29/06/2012 08:55הגב לתגובה זו
- 4.אורי 29/06/2012 08:46הגב לתגובה זויש לי שאלה אתגרית מדוע המדדים בעולם מזנקים תמיד בסוף שבוע כשהביצה שלנו שובתת? אולי כדאי לשקול שינוי בימי המסחר כאן בחופף לעולם? במחשבה שניה, כאשר נשנה את ימי המסחר - ישתנו גם סדרי הירידות כאן.
- אורי 29/06/2012 11:33הגב לתגובה זוהבורסה בארץ גמרה את הקרירה
- ג'פטו 29/06/2012 09:01הגב לתגובה זואתה בחור מתוסכל.תלמד את ניבכיי הבורסה ואז תבין את המהלך התוך יומי.ראה ביקורת זאת כביקורת בונה.שבת שלום ומבורך.
- אורי 29/06/2012 09:49ג'פטו . פסיכולוג אתה לא כי "מתוסכל" לא פוגע באפס קצהו של מצבי ותחושותי.. אכן, איני מומחה גדול בשוק ההון . אבל אני מתעקש לחזור ולומר שכל דמיון בין המורסה הישראלית לשוק הון נורמלי הוא מקרי בהחלט.
- 3.אמרתי אתמול=הכיוון ברור כאור השמש-צפונה,צפונה,צפונה. (ל"ת)ג 'פטו 29/06/2012 08:40הגב לתגובה זו
- 2.בסוף היורו יעלה ל1.3 מול הדולר !!!!! (ל"ת)הברבור הירוק 29/06/2012 08:27הגב לתגובה זו
- 1.וקריעת השוריטסטים הלוזרים (ל"ת)יום א' טיסה אצלנו 29/06/2012 08:25הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
