אינווסטק מעלה היעד לאודיוקודס אך מותיר לה "החזק"
בשל האופטימיות הרבה של אינווסטק לגבי הצפוי לאודיוקודס, מעלים באינווסטק את מחיר היעד למניה ל-17.2 דולר, אולם מוסיף האנליסט, אלון סנובסקי, מחיר זה גבוה רק בכ-10% ממחיר המניה בשוק, ולכן בשל רמת הסיכון הגבוהה, הוא מותיר למניה המלצת "החזק".
האנליסט של אינווסטק מזכיר, כי אודיוקודס צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי ב-25 בינואר. באופן כללי, הוא מעריך, התוצאות יהיו חזקות בהמשך לעוצמה שראינו ברבעונים האחרונים, בשל הביקוש הגובר בעולם לציוד VOP (הן בתחום ספקית התקשורת והן בתחום הארגונים) ולביסוס נתח השוק של החברה.
לאחרונה, מזכיר האנליסט, החברה הצליחה להדק את מערכות היחסית שלה עם מספר חברות ציוד מהשורה הראשונה, מה שעשוי לאורך זמן להגדיל באופן ניכר את היקף המכירות שלה. במיוחד, הוא מציין את חברת ציוד התקשורת 3COM הפועלת במיוחד בשוק הארגונים, שחתמה באוקטובר האחרון על הסכם OEM עם אודיוקודס, לפיו תשלב את פתרונות ה-Media Gateway וה-Media Server של אודיוקודס בפתרונות הכוללים המוצעים על ידה.
באופן דומה, הוא מרענן עוד את הזכרון, גם חברת NEC פרסמה בנובמבר שתשלב מערכות של אודיוקודס בפרוטפוליו הפתרונות שלה, ובמקביל חברת Lucent פרסמה הודעה חשובה במהותה על כך שהיא תומכת באופן מוצלח בפתרונות ה Media Gateway של אודיוקודס ואף תשלב אותם במסגרת פרוייקט הטלפוניה בכבלים של HOT.
סנובסקי מפנה את תשומת הלב לכך, שקשרים אלו מתווספים למערכת היחסים ההדוקה והממושכת עם Nortel שכיום תורמת למעלה מ 10% מהכנסות החברה.
באינווסטק מעודדים מהעובדה שחברת הכבלים האמריקאית Comcast החליטה להציע שירות טלפוניה בטכנולוגיית VOIP עד סוף שנת 2005 לכל 21 מיליון הלקוחות שלה. להערכתם, לפרוייקט זה יש פוטנציאל רב מבחינתה של אודיוקודס, ראשית שכן במידה ואודיוקודס תזכה להשתלב בפרוייקט, ההכנסה הצפויה לה מוערכת על ידם בכ-20-10 מיליון דולר (שייפרסו על פני מספר שנים), ושנית, הצלחת הפרוייקט תעודד ספקיות תקשורת נוספות לאמץ את טכנולוגיית ה VOIP כפתרון תקשורת לגיטימי.
בבנק ההשקעות מעריכים, שההכנסות ברבעון הבא יצמחו בכ-7%, כך שבמצטבר שיעור הגידול השנתי בהכנסות לשנת 2004 (בהשוואה ל 2003) יסתכם בכ-86%, כלומר הכנסות של כ-82 מיליון דולר, לעומת 44 מיליון דולר בשנת 2003. כמו כן לגבי שנת 2005 הם מעריכים שתמשיך התנופה בתחום ה-VOP, כך שהכנסות החברה יצמחו בכ-50% ויסתכמו בכ-123 מיליון דולר.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
