נאום ברננקי שלח את וול סטריט לנעילה שלילית: וריפון קרסה 18%
המשקיעים בוול סטריט לקחו פסק זמן מהעליות החדות שנרשמו ביומיים האחרונים ושלחו את המדדים ליום של מימושים קלים. הסוחרים עיכלו את נאומו הקשה של נגיד הפדרל ריזרב, מוקדם יותר היום. ברננקי למעשה הודה באפשרות שהכלכלה האמריקנית נכנסה למיתון. מנגד, דוח התעסוקה לסקטור הפרטי הציג תוצאות מעודדות וחיזק את הסנטימנט.
בנאומו של נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, מול הוועדה הכלכלית המשותפת של הקונגרס, ציין הנגיד כי מצבה של הכלכלה האמריקנית הורע מאז חודש ינואר, וכתוצאה מכך לא ניתן לשלול את האפשרות שארה"ב נכנסה למיתון.
"לא נראה כי התוצר המקומי הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2008 צפוי לצמוח בהרבה, אם בכלל. יתרה על כך, יתכן ואף והנתון יציג הצטמקות", כך אמר היום ברננקי בנאומו על מצבה של הכלכלה האמריקנית
"לדעתנו, הופעתו של ברננקי היום אל מול הקונגרס היא החשובה ביותר מאז הוא נבחר לכהן בתפקידו", כך אמר הרם בנדורז, כלכלן ב-HVB.
ברוח הימים האחרונים וטרום דוח נתוני התעסוקה ביום שישי הקרוב, היקף המשרות בסקטור הפרטי בחודש מרץ צמח אופן מפתיע ב-8,000 משרות, כך דיווחה היום לשכת התעסוקה האמריקנית. על פי דוח אחר היום, הנערך על ידי חברת Gray & Christmas, צויין כי שיעור הפיטורים המתוכננים לחודש מרץ צנח ב-26%.
קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה היום את הערכתה כי המשק האמריקאי יראה צמיחה של מחצית האחוז בלבד עבור 2008, בעוד התחזית עבור צמיחת המשק האירופי עומדת על האטה של 1.3%. ה-IMF קיצץ בינואר את תחזיותיו עבור הצמיחה בארה"ב ב-2008 ל-1.5%.
לאחר שאתמול הודיעה ענקית הפיננסים, ליהמן ברדרס, על הנפקת 4 מיליון מניות מועדפות לצורך גיוס הון בהיקף של 4 מיליארד דולר. בראיון ל-CNBC, אמר מנכ"ל הכספים של ליהמן כי החברה נאנסה למהלך זה בעקבות התחזקות השמועות כי ליהמן ברדרס עומדת בפני אותה בעיית נזילות, אשר גרמה לקריסתה של בר סטרנס.
אתמול, המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים חדות, לאחר שהודעתם של ליהמן ברדרס על גיוס הון בהיקף של 4 מיליארד דולר מהנפקת מניות, ושל UBS כי ינסה לגייס הון המשוער ב-15.1 מיליארד דולר, הפיחו רוח של תקווה במשקיעים.
מדדים מובילים: מדד הנאסד"ק ננעל בירידה של 0.06% לרמה של 2,361 נקודות. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.36% לרמה של 12,609 נקודות.
מאקרו
הכלכלה האמריקנית הוסיפה בחודש מארס 8,000 משרות חדשות, על פי סקר ה-ADP של הסקטור הפרטי בלבד.
הזמנות המפעלים נפלו ב-1.3% בפברואר, מעט טוב יותר מההערכות הראשוניות לירידה של 1.7%. קונסנזוס התחזיות הצביע על ירידה של 0.6% בלבד.
נפט
החוזים על הנפט זינקו ביותר מ-4 דולר היום, והתקרבו שוב לרמות של 105 דולר לחבית, זאת לאחר שמוקדם יותר נפלו מתחת לרמה של 100 דולר לחבית ברקע לנתון המלאים. הדולר נחלש מול האירו וסיפק תמיכה לסחורות המתומחרות במונחי השטר הירוק.
החוזה על הנפט לחודש מאי זינק ב-3.85 דולר, או 3.8% ונעצר ברמה של 104.83 דולר לחבית במסחר בבורסת ניו יורק. שאר החוזים העתידיים נעו גם כן מעלה. החוזים על הנפט עברו במהלך המסחר לירידות של 1 דולר, מיד עם פרסום נתון המלאים.
אמריקניות בפוקוס
פייזר (סימול: PFE) הודיעה כי הפסיקה את ניסויי שלב III בטיפול סרטן העור טרמלימומב על רקע תוצאות ביניים מאכזבות בהשוואה לכימותרפיה.
סטאנדרט ופור'ס הודיעה כי העלתה את דירוגי האשראי והאג"ח הבלתי מבוטחות של אמדוקס (סימול: DOX) ל-'BBB' מ-'BBB-'.
בחזית הדוחות הפיננסים, ריסרץ' אין מושן (סימול: RIMM), יצרנית בלאקברי, צפויה לדווח על רווח של 70 סנט למניה עבור הרבעון הרביעי. מיקרון טכנולוג'י (סימול: MU) צפויה על פי התחזיות לפרסם רווח של 1.65 דולר למניה עבור הרבעון הרביעי. מונסאנטו (סימול: MON) צפויה לדווח על רווח של 1.67 דולר למניה עבור הרבעון השני. קאר-מקס (סימול: KMX) תדווח ככל הנראה על רווח של 17 סנט למניה ברבעון הרביעי.
חברת אימוקור (סימול: BLUD) דיווחה לאחר המסחר אמש רווח של 19.3 מיליון דולר, או 27 סנט למניה, עלייה לעומת רווח של 15 מיליון דולר, או 21 סנט למניה ברבעון השלישי אשתקד.
אאון (סימול: AON) הודיעה כי השלימה את מכירת 'חברות הביטוח המשולבות של אמריקה' לקבוצת אייס עבור סכום של 2.56 מיליארד דולר, ואת מכירת סטרלינג לייף לחברת מוניך עבור 352 מיליון דולר.
ישראליות מעבר לים
חברת אלווריון חו"ל, המובילה העולמית בתקשורת ה-winmax הודיעה היום (ד') על חתימת חוזה גדול עם חברת digicel, מתפעלת הטלפונים הסלולריים הגדולה ביותר באיים הקאריביים.
וריפון חו"ל (סימול: PAY) הודיעה כי ועדת הביקורת השלימה את חקירתה העצמאית לגבי התיקונים החשבונאים בדו"חות הכספיים ותתקן את הדו"חות עבור שלושת הרבעונים הראשונים ב-2007 בהתאם לממצאים אלו: כמות המלאים תופחת ב-13.3 מיליון דולר, 23.9 מיליון דולר ו-40.6 מיליון דולר בהשוואה לדיווחים המקוריים עבור הרבעון הראשון, השני והשלישי של 2007.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
