ה"אלופה" מסבכת את "הוט": מין ואלימות לילדים בני 8?

המועצה הוציאה ל"הוט" מכתב הפרה בעקבות התכנים. גם הסרטים המצוירים על הכוונת - "זה לא רק מיקי מאוס ופופאי"
משה בנימין |

יגאל לוי מ"מ יו"ר המועצה, הוציא היום מכתב הפרה ל"הוט" בשל שידור פרקים של "האלופה" אשר על אף שכללו ביטויי אלימות ומין, סווגו לצפייה מגיל 8 ומעלה. במקביל הודיעה מועצת הכבלים והלוויין שהיא בוחנת רפורמה בסימון וסיווג של שידורים, למניעת פגיעה בילדים ונוער.

כיום מסווגים השידורים בארץ לפי התאמתם לשלוש קבוצות גיל בלבד: מגיל 8ומעלה, מגיל 14 ומעלה ומגיל 18 ומעלה. בכוונת המועצה להמליץ לשר התקשורת על עדכון רמות הסיווג, באופן שתהיה התאמה בין התכנים, לבין גיל הצופים.

לגבי המצוירים הורה היום לוי להקפיד על סיווגם בערוץ הילדים, בהתאם לביטויי האלימות בהם. לוי: "טועה מי שחושב שסרטים מצויירים, זה מיקי מאוס ופופאי. סרטים אלה עשויים לכלול כיום, ביטויי אלימות שאינם נופלים מהסרטים הרגילים".

יגאל לוי, מ"מ יו"ר המועצה: "רמות הסיווג הקיימות, הינן רחבות מדי ולא מספקות אבחנה לגבי השוני ביכולות התפיסה ועיבוד המידע של ילדים ובני נוער בגילאים השונים. חוסר התאמה בין רמות הסיווג, לבין תכני השידור, עשוי אף לגרום לחוסר אמון של ההורים במערכת הסיווג, ולהתייחסות אליה כבלתי רלבנטית".

בחו"ל מקפידים יותר על רמות הסיווג מאשר בארץ

במסגרת בחינת כללי הסימון והסיווג של משדרים, ביצעה המועצה בדיקה השוואתית של כללי הסימון והסיווג במספר מדינות, כגון: ארצות הברית, קנדה, בריטניה, הולנד וצרפת. ממצאי הבדיקה העלו, כי בעולם נהוג לקבוע רמות סיווג רבות יותר, מהקיים בארץ.

כמו כן, במדינות שונות מקובל לקבוע "סיווג תיאורי", אשר מלווה את ה"סיווג הגילאי", כגון: "קיימים ביטויי אלימות", "נעשה שימוש בשפה בוטה", "קיימים ביטויים מיניים" וכו'. לעיתים אף מצורף לשידורים ציור המתריע מפני תוכן בלתי ראוי, כגון: אגרוף מתאר אלימות; עקרב מתאר אימה; ומזרק מתאר שימוש בסמים ואלכוהול.

לוי הדגיש, כי בהתאם לכללים ולמדיניות המועצה, במידה ושידור מסוים חייב בסימון בשל תוכן מכמה רמות, הוא יסומן על פי רמת הסיווג המחמירה, וזאת במטרה להגן על הצופים הצעירים; אי לכך גם לגורמים המשדרים בארץ, יש עניין בעדכון רמות הסיווג, אחרת תימנע צפייה במשדר מסויים מקבוצת גיל שיכולה לצפות בו, ובכך יאבדו קהלי יעד.

לוי לא רואה את ה"אלופה" בעין יפה

בינתיים נמשכת מדיניות האכיפה של המועצה על הגופים המשדרים. יגאל לוי מ"מ יו"ר המועצה, הוציא היום מכתב הפרה ל"הוט" בשל שידור פרקים של "האלופה" אשר סווגו לצפייה מגיל 8 ומעלה בלבד, על אף שכללו ביטויי אלימות מילולית ופיסית וכן הכילו, ולא בפעם הראשונה, פרסומת סמוייה.

לוי: "הטלנובלות, הפכו בשנים האחרונות פופולאריות מאוד בקרב כל שכבות הגיל, על אף שחלקן עוסקות בנושאים דוגמת: אלכוהול, סקס, סמים, התאבדות, אלימות ושפה בוטה, אשר אינם מתאימים לצפיית ילדים, והעובדה שלעיתים משולבות בהן פרסומות סמויות, מחמירה את המצב. המועצה תקפיד שיסופק להורים מידע מתאים לגבי הסיווג ותפעל נגד גופים משדרים שיפעלו בניגוד לכללים".

ערוץ הילדים לא לילדים בלבד

מכתב בירור הוצא היום ל"הוט" ול"יס" גם לגבי פרקי סדרת הנוער "החברה הטובים", אשר שודרו ב"ערוץ הילדים", בשעה 17.00 וסווגו לגילאי 8 ומעלה, על אף שנכללו בהם נושאים כדוגמת: אלימות, סקס וסמים, אשר אינם מתאימים לצפיית ילדים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".