בזק בינלאומי תובעת 23 מיליון שקלים מהוט בגין אפליה לרעה

בכתב התביעה טוענת בזק בינלאומי, כי לחברה נגרם אובדן רווחים בהיקף 23 מיליון שקלים בתקופה של שנתיים (2005-2007), בהן סירבה הוט לשתף עימה פעולה בכל הנוגע למתן חבילות משותפות לשירותי גישה ותשתיות
לירון יחזקאל |

בזק בינלאומי הגישה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד חברת הוט על סך 23 מיליון שקלים, בגין אפליה לרעה בשיווק חבילות משותפות לגישה ותשתית לאינטרנט. בכתב התביעה טוענת בזק בינלאומי, כי לחברה נגרם אובדן רווחים בהיקף 23 מיליון שקלים בתקופה של שנתיים (2005-2007), בהן סירבה הוט לשתף עימה פעולה בכל הנוגע למתן חבילות משותפות לשירותי גישה ותשתיות.

על פי כתב התביעה, הוט שיתפה פעולה כל ספקיות האינטרנט, ובהן ברק, קווי זהב, נטוויז'ן, ואינטרנט זהב, ושילבה אותן בחבילות אינטרנט מוזלות למנויים, בעוד שמחברת בזק בינלאומי התעלמה, לכאורה, במופגן. כתוצאה מכך, טוענת בזק בינלאומי, לקוח אשר רצה לקנות חבילה משולבת של החברות שילם מחיר הגבוה פי כמה מאשר לקוח של חברה אחרת.

לטענת בזק בינלאומי, לאחר שכל פניותיה להוט לא הועילו, הגישה החברה קובלנה למשרד התקשורת, אשר קבע מפורשות כי הוט הפרה את הוראות רישיונה ודרש ממנה לאפשר לבזק בינלאומי להשתתף בחבילות המוזלות לאלתר. עוד טוענת בזק בינלאומי, כי מאז שהחלה לשתף פעולה עם הוט הוכפל קצב גיוס הלקוחות שלה. עובדה זו, לטענתה, "מוכיחה מעל כל צל של ספק עד כמה הזיקה התנהגותה בחוסר תום לב של הוט לבזק בינלאומי ובשל ההתנהגות זו מוצאת בזק בינלאומי קשר מובהק לנזקים אשר נגרמו לה ועל כן התביעה".

מהוט נמסר בתגובה, כי "אין ספק כי המפלה שספגה בזק בינלאומי בשבוע שעבר בבית המשפט על ניסיונותיה להשיג מעובדי הוט מידע סודי בדרכים לא חוקיות, הוא זה שהניע אותה להגיש תביעה קנטרנית וחסרת כל בסיס. חבל שבמקום להתעסק בניהול עסקיה בוחרת החברה לעסוק בסיפוק גחמות שלא מן העניין וביצירת ספין תקשורתי בזוי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה