משפחות החטופים ייסעו לחו"ל במימון המדינה
למעלה משנה לאחר חטיפת חיילי צה"ל גלעד שליט, אהוד (אודי) גולדווסר ואלדד רגב, אישרה הערב הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיה המדינה תישא בהוצאות הנסיעות של משפחות החטופים לחו"ל, במסגרת המאמצים להביא לשחרור בניהם. עם אישור ההצעה, הביעו משפחות החטופים שביעות רצון מהמהלך. "לא האמנו שהשחרור יתעכב כל כך, ולכן החלטת הכנסת תסייע רבות", נמסר ממטה המאבק למען המשפחות.
את הצעת החוק יזם ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), שהופתע לאחרונה לגלות כי משפחות החיילים החטופים נאלצות לשלם מכיסן את הוצאות הטיסה לחו"ל, בשעה שהן יוצאות למפגשים עם מדינאים ברחבי העולם כדי לקדם את המגעים לשחרור בניהם.
הדברים הגיעו עד כדי אבסורד כאשר פקידים של משרד החוץ שהתלוו אליהם לנסיעות נסעו על חשבון המשרד, בעוד שבני המשפחות נאלצו לממן את הנסיעות בכוחות עצמם או מכספי תרומות.
גם אחרי שח"כ חסון והמשפחות הצליחו לעורר הד ציבורי בנושא, טסו לפני כשבועיים משפחות החטופים לבריסל פעם נוספת על חשבונן. "בשנה האחרונה למדנו כי אין ספק שמפגש בלתי אמצעי עם משפחות החטופים פותח דלתות אשר שום דיפלומט או פוליטיקאי אינו מסוגל לפתוח", אמר חסון. "הסיפור האישי, הדמעות בעיניים והאלבומים המשפחתיים שווים יותר מכל הסבר מלומד של מדינאי".
לדבריו, בהצעת החוק, שאושרה הערב בקריאה טרומית, קובעת המדינה באופן חד-משמעי כי שליחות המשפחות לשחרור יקיריהם הינה משימה לאומית, ולא גחמה פרטית. "מדינת ישראל מחויבת לשחרור החטופים, ולכן היא גם מחויבת לתמוך במי שפועל בשליחותה לשם כך. אסור שפעילות להצלת חיי חיילים תסתמך על היכולת הכלכלית של משפחותיהם".
עם אישור הצעת החוק, הביעו נציגי המשפחות שביעות רצון מהמהלך. ממטה המאבק למען משפחות החטופים נמסר עוד כי "המשפחות מבקשות להודות לכל התורמים והמתנדבים, שלכל אורך השנה עושים ימים ולילות בניסיון לסייע בפעילויות להשבת נושא השבת החטופים לסדר היום".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
