יאנקי גרופ: ספקי שירותי הטריפל פליי קובעים את השוק

על פי המחקר, 32 עד 35 מיליון משקי בית בארה"ב יקבלו החלטה בנוגע לרכישת שירותי פס רחב ב-2006
אפרת אדיר |

שירותי הטריפל פליי, המאגדים בתוכם שירותי כבלים, אינטרנט וטלפוניה, נחשבים לשחקן משמעותי וקובע בשוק התקשורת הבינלאומית וגם בארץ פועלות חברות תקשורת כדוגמת: בזק, סלקום, פרטנר, HOT וקווי זהב בשיטת סל השירותים.

אולם, לדברי שלי תשובה, שותף בטריגר פורסייט, קיים עדיין פער בינינו לעולם: "השוק הישראלי מפגר במידה מסוימת אחרי השוק האמריקאי, בין השאר לאור המגבלות הרגולטוריות החלות על בזק, והמונעות ממנה יצירה של סלי שירותים. HOT הינה הגוף היחידי המספק כיום Triple Play וזאת לאחר ההשקה של שירותי הטלפוניה לפני כשנתיים".

תשובה מסביר, כי תהליך הקונסוליזציה בשוק התקשורת הישראלי, המאופיין ביצירת קבוצת התקשורת של IDB תחת סלקום ונטוויז'ן-ברק-גלובקול, כמו גם רכישת קווי זהב על ידי אינטרנט זהב, יוביל בטווח הקצר והבינוני להגדלה של היצע השירותים המשולבים, כאשר היתרון לצרכן יבוא לידי ביטוי הן ברמת מחיר נמוכה יותר של החבילה (בהשוואה לרכישת המוצרים בנפרד) והן ביצירת קשר בין השירותים השונים הנמצאים בחבילה.

ממחקר שפורסם לאחרונה על-ידי חברת המחקר יאנקי גרופ, הבוחן את פוטנציאל ההכנסות השנתי של ספקי שירותי פס רחב למשקי בית, עולה כי 32 עד 35 מיליון משקי בית בארה"ב יקבלו החלטה בנוגע לשירותי פס רחב מדי שנה בשלוש השנים הבאות. המשמעות היא, שמשקי בית אלה יחליטו לקנות מנוי לשירות קול, וידיאו או נתונים מחברת כבלים, לוויין או טלפוניה.

מספר זה מורכב ממשקי בית המחליפים את ספק השירותים הנוכחי שלהם, משקי בית המוסיפים שירותים ומשקי בית חדשים הנוצרים עקב גידול האוכלוסייה. בכך, מהווים משקי בית אלה הזדמנות שוק משמעותית עבור ספקי השירותים.

הנתונים המספריים מראים, כי ההוצאה הממוצעת במחזור חיי מנוי של כל אחד ממשקי בית אלה בשלוש השנים הבאות תנוע בין 3,854 דולר ל-4,481 דולר. כתוצאה מכך, פוטנציאל ההכנסות השנתי של ספקי השירותים בשוק ה-triple play בארצות הברית יגדל מ-137.5 מיליארד דולר ב-2006 ל-145.3 מיליארד דולר ב-2009.

לאור הנתונים, חברות תקשורת שיקדימו לפתח אסטרטגיית "באנדלינג" (שילוב) אפקטיבית יצליחו לרכוש לקוחות חדשים במהירה ולשמור על לקוחות קיימים. וככל שיותר משקי בית ירכשו חבילות שירותים משולבות, כך ירד מספר משקי הבית בשוק מדי שנה ותגדל ההכנסה הממוצעת ממשתמש.

"באנדלינג הופך לגורם יותר ויותר קריטי בהשפעה על בחירת ספקי שירותי פס רחב" אומר אדיטיה קישור, מנהל תחום אסטרטגיות המדיה והבידור ביאנקי גרופ, "לנוכח העניין המתחזק של הלקוחות בחבילות משולבות והדמיון הגובר בהיצע של הספקים השונים, הספק שיצליח למכור לאותו צרכן יותר שירותים נלווים הוא זה שישיג את המיצוב הגבוה ביותר. העברת נתונים במהירות גבוהה תהווה את הציר שבו מתמקדת החבילה ולפיכך הינה המוצר החשוב ביותר של ספקי השירותים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה