יפעת: פרטנר הינו המותג המוביל למגזר הרוסי
תל-אביב-מוסקווה מוביל בראש טבלת משרדי הפרסום למגזר הרוסי בחציון השנתי 2006 לפי נתוני יפעת בקרת פרסום. המשרד ממשיך להפגין בולטות לאורך שנים למרות הצמצום הדרסטי בפרסום של HOT, זאת לצד הפרסום היציב של פרטנר, קווי זהב, תנובה ואל על, לקוחות מרכזיים נוספים במשרד. אל המקום השני עולה משרד הפרסום טריו, המחליף את מק'אן אריקסון, אשר נחלש בין השאר עקב ירידה חדה בתקציב של YES, הנחשב ללקוח עוגן של המשרד. טריו מחזיק בתקציבים מובילים כדוגמת G&P, ווסטי, חברת החשמל ועוד. במקום השלישי ממוקמים בצוותא מק'אן אריקסון ופרסום מגזרים ואילו במקום החמישי ממוקמים המשרדים שהתמזגו לאחרונה: פובליסיס סקטורס ולאה גרינשפן. מנתוני יפעת על דירוג הפרסום במגזר הרוסי לסיכום מחצית ראשונה של 2006 במחירים ריאליים, ממשיך תת ענף תקשורת סלולרית להיות הקטר ברכבת הפרסום של המגזר (1.7 מיליון ד'). זאת, למרות ירידה בהוצאה לפרסום של הקטגוריה עקב ירידה דרסטית בתקציב הפרסום של פלאפון. המותג המוביל בקטגוריה זו ובטבלת המותגים הוא פרטנר (השקעה של 994 אלף ד' בפרסום). פרטנר, המפרסמת באמצעות ת"א-מוסקווה, יצאה בשלל קמפיינים למכשירים שונים במסגרת הרשת כמו מוטורולה e1000, מוטורולה X3V, MY PLAY LIST ועוד. תת ענף רשתות שיווק עולה מדרגה ומתמקם במקום השני, על חשבון תת ענף כבלים/לווין, שמתכווץ משמעותית בהוצאה לפרסום. המותג המוביל בפרסום בקטגוריה של רשתות השיווק הוא סופרפארם עם קמפיינים כמו מבצע מונדיאל, מבצע אביב ועוד באמצעות פובליסיס סקטורס. לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "במחצית הראשונה של 2006 מופיעים מספר תתי ענפים חדשים בטבלה: תת ענף גבינות, שכמעט לא היה קיים פרסומית בתקופה המקבילה אשתקד, מתמקם במקום השמיני עם פרסום בולט לקוטג' תנובה באמצעות ת"א-מוסקווה וכן קטגוריית משרדים ממשלתיים, הסוגרת את הטבלה עם המשרד לקליטת עלייה, שהינו המפרסם הגדול בקטגוריה עם פרסום קורסי גיור שונים". סנו ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים גם במחצית זו אך מבטאת ירידה מסוימת בהוצאה לפרסום (1.2 מיליון ד' לעומת 1.4 מיליון ד' במחצית 2005). המותג CREMA תחליב רחצה ולחות ללא שטיפה מוביל את הפרסום של החברה, באמצעות יורו תל-אביב. פרטנר מתמקמת במקום השני, תוך כדי שהיא מחליפה את HOT היורדת אל המקום החמישי בטבלה. ובמקום השלישי מדורגת פרוקטר אנד גמבל עם תקציב פרסום של 808 אלף דולר. שטראוס-עלית מתמקמת במקום השביעי ומשלשת את תקציב הפרסום שלה (465 אלף ד' לעומת 140 אלף ד' במחצית 2005) עם הפרסום לדנונה, קפה פלטיניום ועוד באמצעות משרד הפרסום מגזרים. אינטרביוטי (לוריאל ישראל) ובזק מכפילות כל אחת את תקציב הפרסום שלה ומתמקמות בהתאמה במקומות 9 ו-10 בטבלת המפרסמים. בדרוג הקמפיינים מוביל קמפיין קל אוטו ברוסית- שלם 20% במזומן והיתרה ב-48 תשלומים, אחריו קמפיין תנובה ברוסית לקוטג' ואת המקום השלישי תופס בנק הפועלים בקמפיין יתרון מובנה- יש לך סיכוי להרוויח ללא סיכון. יעקובי מסכם, כי "לפי כל האינדיקציות הפרסום במחצית הראשונה של 2006 במגזר הרוסי נמצא במקרה הטוב בסטגנציה, בדומה למגזר הכללי. למרות עלייה נאה בכוח הפרסום של האינטרנט, נרשמת ירידה ברורה של אינצ'ים בעיתונות הרוסית ואף סגירה של מספר עיתונים. בנוסף, למרות עליה בכוחו של ערוץ 9 נרשמת ירידה ברורה בהיקפי הפרסום ב-NTV MIR ונשאלת השאלה האם תקציבי הפרסום של RTV, העומד להיסגר יועברו באופן מלא לאמצעי מדיה אחרים במגזר". יצויין, כי מכיוון שמדובר במחירים ריאליים מוערכים, בסיטואציה בה ההבדל בין הגופים המדורגים הייתה פלוס מינוס 3%, יהיה באותו המקום בדרוג יותר מגורם אחד.

פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה
מאפס ריבית בעו"ש ועד ריבית קבועה של 4.5% בשנה - מי הבנקים ההוגנים ומי הבנקים הלא הוגנים?
הריבית שאתם מקבלים על יתרה בחשבון הבנק שלכם היא מגוחכת. כדי לקבל סכום קצת פחות מגוחך, כדאי לכם להפקיד בפיקדון. אם אתם לא יודעים לכמה זמן להפקיד, כי כמעט אף אחד לא יודע מה התזרים שלו לחודש-חודשיים הקרובים, אז אתם תפקידו בפיקודנות יומיים, שבועיים או לחודש או שתוותרו על זה כי הם מספקים ריבית מאוד צנועה ברוב הבנקים. ואז מתקבלת תמונה מעיקה - למרות שכמכלול יש לנו - הציבור על פני זמן כ-230 מיליארד שקל בחשבון העו"ש, אנחנו מקבלים רק על 9% מהסכום הזה ריבית והיא נמוכה מאוד, שואפת לאפס. בעולם תקין היינו אמורים לקבל על הסכום הזה 3%-4%, כי הבנקים יודעים לייצר מזה הרבה כסף - כ-10%, אבל אין תחרות אמיתית על הכסף שלנו כי אין תחרות בין הבנקים.
וככה הבנקים מייצרים מהעו"ש רווחים של 20-23 מיליארד שקל (נטו כ-14-15 מיליארד שקל), בעוד שהם משלמים על זה מאות מיליונים בודדים. הבנקים מרוויחים בקצב של 36 מיליארד שקל בשנה, חלק גדול מהם בזכות הכסף בעו"ש. אגב, אם אתם במינוס זה כבר סיפור אחר - אתם משלמים ריבית של 10.6% בממוצע על מינוס.
הכסף שלכם יכול לייצר תשואה קבועה או תשואה משתנה (ריבית קבועה או משתנה). מכיוון שהריבית צפויה לרדת, הריבית המשתנה שתלויה בריבית במשק צפויה לרדת, ומכאן שכעת היא תהיה גבוהה יותר בידיעה שהיא תרד בהמשך. הקבועה מספקת ביטחון - מה שאתם מקבלים זה מה שיהיה לכל תקופת הפיקדון. ורק כדי להמחיש את ההבדל - אם אתם מקבלים הצעות לפיקדון שנתי בריבית קבועה של 4% או ריבית משתנה של 4.25%, אבל, לדעתכם, הריבית תרד בקרוב ל-1 השנה וכבר בקרוב, ברור שהריבית הקבועה מתאימה לכם יותר. אם אתם חושבים הפוך - שלא תהיה ירידת ריבית או שתהיה רק בעוד קרוב לשנה - אז הפיקדון בריבית משתנה כדאי לכם.
על פי מידע מעודכן של בנק ישראל, הריבית הקבועה הממוצעת לשנה היא 4.13% והריבית המשתנה היא 3.45%. קצת מוזר כי המשתנה אמורה להיות גבוהה יותר, אבל זה גם נובע מהצעות ואינטרסים של הבנקים. אם הם לא רוצים שתיקחו בריבית משתנה הם יספקו לכם הצעות בריבת נמוכה ומעט יקחו. בפועל, רוב הפיקדונות נלקחים במסלול של ריבית קבועה. הריבית הממוצעת - 4.13%, נמוכה ממה שיכולתם לקבל במק"מ - כ-4.25%-4.3%. מאז הריבית במק"מ מעט ירדה.
- הבינלאומי עם רווח שיא של 637 מיליון שקל ותשואה של 18.3% על ההון
- למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה תמונה מלאה על ריביות ממוצעת ל-6-12 חודשים:

פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה
מאפס ריבית בעו"ש ועד ריבית קבועה של 4.5% בשנה - מי הבנקים ההוגנים ומי הבנקים הלא הוגנים?
הריבית שאתם מקבלים על יתרה בחשבון הבנק שלכם היא מגוחכת. כדי לקבל סכום קצת פחות מגוחך, כדאי לכם להפקיד בפיקדון. אם אתם לא יודעים לכמה זמן להפקיד, כי כמעט אף אחד לא יודע מה התזרים שלו לחודש-חודשיים הקרובים, אז אתם תפקידו בפיקודנות יומיים, שבועיים או לחודש או שתוותרו על זה כי הם מספקים ריבית מאוד צנועה ברוב הבנקים. ואז מתקבלת תמונה מעיקה - למרות שכמכלול יש לנו - הציבור על פני זמן כ-230 מיליארד שקל בחשבון העו"ש, אנחנו מקבלים רק על 9% מהסכום הזה ריבית והיא נמוכה מאוד, שואפת לאפס. בעולם תקין היינו אמורים לקבל על הסכום הזה 3%-4%, כי הבנקים יודעים לייצר מזה הרבה כסף - כ-10%, אבל אין תחרות אמיתית על הכסף שלנו כי אין תחרות בין הבנקים.
וככה הבנקים מייצרים מהעו"ש רווחים של 20-23 מיליארד שקל (נטו כ-14-15 מיליארד שקל), בעוד שהם משלמים על זה מאות מיליונים בודדים. הבנקים מרוויחים בקצב של 36 מיליארד שקל בשנה, חלק גדול מהם בזכות הכסף בעו"ש. אגב, אם אתם במינוס זה כבר סיפור אחר - אתם משלמים ריבית של 10.6% בממוצע על מינוס.
הכסף שלכם יכול לייצר תשואה קבועה או תשואה משתנה (ריבית קבועה או משתנה). מכיוון שהריבית צפויה לרדת, הריבית המשתנה שתלויה בריבית במשק צפויה לרדת, ומכאן שכעת היא תהיה גבוהה יותר בידיעה שהיא תרד בהמשך. הקבועה מספקת ביטחון - מה שאתם מקבלים זה מה שיהיה לכל תקופת הפיקדון. ורק כדי להמחיש את ההבדל - אם אתם מקבלים הצעות לפיקדון שנתי בריבית קבועה של 4% או ריבית משתנה של 4.25%, אבל, לדעתכם, הריבית תרד בקרוב ל-1 השנה וכבר בקרוב, ברור שהריבית הקבועה מתאימה לכם יותר. אם אתם חושבים הפוך - שלא תהיה ירידת ריבית או שתהיה רק בעוד קרוב לשנה - אז הפיקדון בריבית משתנה כדאי לכם.
על פי מידע מעודכן של בנק ישראל, הריבית הקבועה הממוצעת לשנה היא 4.13% והריבית המשתנה היא 3.45%. קצת מוזר כי המשתנה אמורה להיות גבוהה יותר, אבל זה גם נובע מהצעות ואינטרסים של הבנקים. אם הם לא רוצים שתיקחו בריבית משתנה הם יספקו לכם הצעות בריבת נמוכה ומעט יקחו. בפועל, רוב הפיקדונות נלקחים במסלול של ריבית קבועה. הריבית הממוצעת - 4.13%, נמוכה ממה שיכולתם לקבל במק"מ - כ-4.25%-4.3%. מאז הריבית במק"מ מעט ירדה.
- הבינלאומי עם רווח שיא של 637 מיליון שקל ותשואה של 18.3% על ההון
- למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה תמונה מלאה על ריביות ממוצעת ל-6-12 חודשים: