השבוע השחור של המטבעות הדיגיטליים: 180 מיליארד ד' נמחקו

המפולת במטבעות הדיגטליים נמשכת - צוללים בעשרות אחוזים; הביטקוין נסחר סביב 11,000 דולר; בתוך שבוע מחקו המטבעות הדיגיטליים שווי המקביל לחברת קוקה קולה // תראו את הטבלה

מערכת Bizportal | (6)
נושאים בכתבה ביטקוין

המטבעות הדיגטליים רושמים נפילה חדה של עשרות אחוזים. האית'ריום נופל ב-26% ונסחר מתחת ל-1,000 דולר. הביטקוין נופל בכ-25% ונסחר סביב רמה של 11,000 דולר. לפני כחודש, ב-16 בדצמבר, נגע הביטקוין ברמה של כ-20,000 דולר. כך שאיבד כמחצית ממחירו. מטבע הריפל צונח ב-44% ונסחר מתחת לדולר אחד. לפני מספר ימים נגע הריפל במחיר של 3 דולרים. קריסה זו כעת היא המשך של יום של ירידות שהקיף את רוב המטבעות הדיגיטליים. זאת בהעקבות התבטאות של בכיר בבנק המרכזי של סין כי  יש לאסור את המסחר במטבעות.  בתוך גל הירידות, מטבע אחד בודד (מתוך 60 המטבעות המובילים) רושם עליה של 2%, והוא מטבע ה-Tether. המטבע, שנסחר כעת בשווי שוק של 1 דולר, מציע שילוב של קריפטוגרפיה עם מטבעות הפיאט המוכרים. מטבע ה-Tether מרכז נפח מסחר של כמיליארד דולר נכון להיום. בתוך שבוע אחד: הביטקוין ירד משווי שוק של 240 מיליארד דולר ל-170 מיליארד, האת'ריום ירד מ-137 מיליארד ל-85 מיליארד, והריפל ירד מ-90 מיליארד ל-35 מיליארד דולר. כך ששווי השוק של שלושת המטבעות המובילים ירד כ-180 מיליארד דולר בתוך כשבוע - שווי המקביל לשווי השוק של חברת קוקה קולה העולמית.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    הירידות במטד"ים מצויינות תיקון ועכשיו הביטקו יטפס 50% (ל"ת)
    דוד גלבוע 20/01/2018 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מישהו מופתע מהירידות ? (ל"ת)
    יעקב 17/01/2018 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבי 17/01/2018 10:27
    הגב לתגובה זו
    בקלות עם מוחק
  • 2.
    א.א.א 17/01/2018 08:37
    הגב לתגובה זו
    4 שנים אחרונות - בינואר יש תיקונים וירידות באחוזים דומים. אתם יכולים להכין כתבה לינואר 2019 ולכתוב שהפעם הביטקוין קורס מ 55 אלף ל 39 אלף והנה הפעם הבועה באמת באמת באמת מתפוצצת. בהצלחה.
  • ל- א.א.א. 17/01/2018 16:38
    הגב לתגובה זו
    לעיוורים שהשקיעו בו .והוא היה נושא לימודי בכלכלה בדיוק כמו בועת הפקעות הוורדים של הולד במאה 17
  • 1.
    לילך בשן 17/01/2018 08:25
    הגב לתגובה זו
    רק צריך להירשם https://legt.me/15345
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"

בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קריפטו

ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings -1.73%   לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.

אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר' זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.

ונחזור להודעה שהקפיצה את החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.

אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה (וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.

 מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.