כמעט חצי מיליון כלי רכב בישראל עם תו נכה; לרובם - לא מגיע
405,722 כלי רכב עם תג נכה, 268 אלף אזרחים בעלי תג, עליה של כ-262% ביחס לשנת 2006, ו-122% ביחס ל-2012, כך מנתונים שעלו היום בהתכנסות הראשונה של ועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה לנגישות עירונית. הנושא הראשון לדיון איתו נפתחה הועדה היה על מצוקת החניה הגוברת והולכת בחניות המסומנות לנכים ברשויות המקומיות.
את הדיון פתחה יו"ר הוועדה, חברת הכנסת שירלי פינטו, שציינה כי "בשנים האחרונות חלה אינפלציה במספר תווי הנכה המונפקים בישראל בשל שורת הקלות. ההקלות הופכים את התג לכזה שמי שמצליח "לסדר" אחד לעצמו - נהנה לא רק מהאפשרות לחנות ללא תשלום בכחול לבן, אלא גם במקומות בהם החניה אסורה, כמו מדרכות ובסמוך למעברי חציה, אך לצערי אין די אכיפה ופיקוח ברשויות המקומיות על נהגים אשר חונים בחניות נכים. מעבר לתופעה הבזויה אך "הרגילה" של חניית רכב ללא תו נכה בחנייה השמורה לנכים, יש גם מקרים אחרים - כאשר רכב עם תו נכה מחנה במקום חניה שמור של נכה עם מספר רישוי ספציפי ייעודי למקום. אין חולק שהנושא הזה נמצא בתת אכיפה."
עוד השתתפו בדיון חברי כנסת, פקידי ממשלה והשלטון המקומי, ונציגי ארגונים המייצגים אנשים עם מוגבלויות. "הגיע הזמן להתאים את המרחב הציבורי גם לאנשים עם מוגבלויות ולנכים, אין סיבה שאדם נכה יחשוב פעמיים אם לצאת מהבית עקב סוגיית החנייה ועצוב יותר אם יצא וחזר לביתו כי לא מצא חנייה שמתאימה לצרכיו", אמר חבר הכנסת עלי סלאלחה ממרצ והוסיף כי "כולי תקווה שהצעת החוק שהגשתי לסיווג חניות הנכים תביא לשיפור קטן אך הכרחי בחיי היומיום של הנכים בישראל."
גם יו"ר העמותה הישראלית נגישות ישראל, יובל וגנר השתתף בדיון ומסר כי "נושא זמינות חניות נכים פנויות הוא סופר קריטי עבור אנשים עם מוגבלות בניידות, להם אין אלטרנטיבה להחנות במקום אחר. לצערי, חוק חניות נכים הינו ישן, לא מעודכן ופוגעני ועל כן, נדרשת רביזיה דחופה שתגדיר היכן, כמה ואיך לסמן חניות נכים ברשויות, עלינו להגדיר שני סוגי תמרורי חניות נכים: לתו כחול לאנשים עם עזרים וכסאות גלגלים ותו משולש, ובנוסף, להטמיע תו חניה אישי דיגיטלי וביומטרי. אך מעל להכל, יש להגביר את האכיפה נגד עברייני חניות נכים ע"י פקחים והמשטרה. אנו קוראים לשרת התחבורה להוביל מהלך חברתי לטיפול ביצירת זמינות לחניות נכים."
- תושבי תל אביב חונים בחינם - עד ה-26 ביוני
- סלופארק צירפה לקוחות לשירות ללא הסכמה ותשלם 590 אלף שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.Yl 23/02/2022 14:38הגב לתגובה זואולי שניים מ תוך עשרות זה מראה על ניצול לא ישר של חניות נכים כך גם ****פתור מ תור***
- יש ר אלי 23/02/2022 17:39הגב לתגובה זוהחונה בחניית נכה ללא תו צריך להיענש בחומרה. זה שאדם עומד על שתי רגליו אינו אומר שאינו נכה.
- 1.לשירלי פינטו יש תו נכה? (ל"ת)אני 23/02/2022 13:07הגב לתגובה זו
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.
אהבנו: נפח הטענה
פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים
הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.
חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.
תעודת חובה קטגוריה מסחרית סגורה עד 4.0 טון מימדים (מטר) אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה
2.522 /בסיס גלגלים 3.705 מספר מושבים שלושה הנעה ותיבת הילוכים 2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית הספק ומומנט 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ נפח
מיכל דלק 90 ליטר כושר העמסה 3510 ק"ג צריכת דלק (משולב) 12 ק"מ לליטר.
תקן יצרן מחיר החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)
עיצוב חיצוני ופנימי
על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.
