
רכבים חשמליים והיברידיים יחויבו לחשוף את נתוני הצריכה שלהם - למה זה חשוב לרוכשים?
ככה תדעו מה צפויה להיות ההוצאה השוטפת על טעינת הרכב החשמלי והפלאג אין היברידי
16 שנים אחרי שהוגדרו תקנות שחייבו יבואני רכב לפרסם את דירוג הזיהום וצריכת הדלק רק עבור רכבי בנזין ודיזל, משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה מקדמים רפורמה משמעותית שתשנה את כללי המשחק גם לרכבים חשמליים והיברידיים.
תיקון חדש שפורסם להערות הציבור יחייב לראשונה גם יבואנים של רכבים חשמליים ופלאג־אין היברידיים לפרסם לציבור את נתוני היעילות האנרגטית של כל דגם, לצד הנתונים הקיימים. מדובר בצעד שנחשב חשוב ואפילו קריטי המקומי, ומומחים בענף מציינים כי מדובר בשקיפות שתוביל להבנת טובה יותר של הצרכנים בסוגי הרכב והעלויות השוטפות הצפויות להם בהמשך.
פרסומות ונתונים על ררכבים חדשים כוללים טבלה המציגה את דרגת הזיהום (בין 1 ל‑15, מירוק לאדום) ואת צריכת הדלק בליטרים ל‑100 קילומטר. המידע הזה הפך עם השנים לכלי צרכני משמעותי שמאפשר להבין את העלות השוטפת של הרכב ואת השפעתו הסביבתית בפועל. אלא שבעשור האחרון התרחב השוק, נוספו דגמים חשמליים ודגמי פלאג־אין היברידיים, והפער במידע הלך וגדל. יבואנים פרסמו נתוני טווח או הסברים כלליים, אבל הצרכן לא יכול היה להשוות באמת את היעילות האנרגטית בין דגמים. התקנות החדשות ישנו זאת מהיסוד ויתנו בסיס השוואה זהה לצרכנים: כל קטלוג, כל פרסום וכל מפרט בסוכנות יידרשו לכלול מדד לצריכת אנרגיה של רכבים חשמליים, בוואט־שעה לקילומטר, ונתונים משוקללים עבור פלאג־אין היבריד, לרבות צריכת דלק, צריכת חשמל וטווח הנסיעה החשמלי.
למה זה חשוב? המשמעות הישירה עבור הצרכן היא שקיפות מלאה שתאפשר לקבל החלטה מושכלת. כבר לא יהיה צורך להסתמך על הצהרות יצרן לגבי טווח תיאורטי, אלא יהיה מידע רשמי שקל להשוות בין דגמים. ייתכן שהמהלך גם ישפיע על החלטות רכישה בפועל: לקוחות יוכלו לזהות דגמים בזבזניים ולבחור דגמים חסכוניים יותר, מה שיכול להוביל לתחרות גדולה יותר בין היבואנים. בנוסף, הנתונים החדשים עשויים לסייע לגופים רגולטוריים לתכנן טוב יותר את פריסת עמדות הטעינה והסבסודים. עבור השוק המקומי מדובר בצעד שמחבר את ישראל לשקיפות המקובלת במדינות מערביות, ובפועל צפוי לעודד רכישות חכמות יותר של רכבים חשמליים והיברידיים.
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- שמונה כללים ל-200,000 חשמליות בכבישים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.חשמלאי 24/07/2025 18:13הגב לתגובה זולפי התפתחות הרכבים החשמליים יש צורך להכין ולתכנן מקום מרכזי להתמנת הסוללות הישנות לא כמו היום שזורקים לזבל הרגיל
- אנונימי 24/07/2025 20:43הגב לתגובה זוכך שלא צריך להטמין כלום

חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
ביום שישי הקרוב, ה-12 בספטמבר 2025, צפויות חסימות תנועה בכביש 2 וכביש 20. הסיבה לכך היא עבודות להנפת גשר חדש שיחבר את היישוב אודים לשכונת רמת פולג. על נהגים המגיעים לאזור להתכונן לעומסי תנועה ולבחור בדרכים חלופיות.
פירוט החסימות:
כביש 20 (איילון) צפונה- הכביש ייחסם לתנועה בקטע שבין מחלף שמריהו מזרח למחלף פולג. במקום זאת התנועה תוסט לכביש 531. בכיוון דרום לא צפויות חסימות.
כביש 2 (כביש החוף) צפונה- ייסגר בקטע שבין מחלף רבין למחלף פולג. מי שיגיע מכיוון צפון יוכל להיכנס לכביש כרגיל ממחלף פולג.
כביש 2 דרומה- ייחסם בין מחלף פולג למחלף וינגייט. הנהגים
ינותבו לכביש 553, והכניסה מדרום ממחלף וינגייט תישאר פתוחה.
רמפות מכביש 543- הכניסות לכבישים 2 ו־20 צפונה ייחסמו לתנועה.
בנתיבי איילון מבקשים מהנהגים שלא להשתמש ברכב פרטי באזור בשעות אלה, כדי להימנע מפקקים.
ההמלצה היא להשתמש בתחבורה ציבורית או לתכנן מסלול חלופי מראש.
השפעה על התחבורה הציבורית:
גם האוטובוסים יושפעו מהעבודות. בזמן החסימה הם לא ייסעו בקטע הסגור, אלא יעברו לדרכים אחרות. מי שמתכנן לנסוע באוטובוס באותו זמן, כדאי שיבדוק מראש מול חברות התחבורה הציבורית או מול מוקד המידע של משרד התחבורה, כדי לדעת איך הקווים משתנים ולא להיתקע בדרך.- הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לוח הזמנים של העבודות
העבודות יתבצעו בשני שלבים:
שלב ראשון- בלילה שבין חמישי לשישי (12 בספטמבר 2025) יונף הגשר החדש בשלמותו מעל כביש החוף. זהו שלב מורכב מבחינה הנדסית, שכן הגשר יועבר למקומו במבצע לוגיסטי הדורש סגירה מוחלטת של הצירים.
שלב שני- כחודש
לאחר מכן ייהרס הגשר הישן, ששימש את התושבים במשך עשרות שנים.