
רכבים חשמליים והיברידיים יחויבו לחשוף את נתוני הצריכה שלהם - למה זה חשוב לרוכשים?
ככה תדעו מה צפויה להיות ההוצאה השוטפת על טעינת הרכב החשמלי והפלאג אין היברידי
16 שנים אחרי שהוגדרו תקנות שחייבו יבואני רכב לפרסם את דירוג הזיהום וצריכת הדלק רק עבור רכבי בנזין ודיזל, משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה מקדמים רפורמה משמעותית שתשנה את כללי המשחק גם לרכבים חשמליים והיברידיים.
תיקון חדש שפורסם להערות הציבור יחייב לראשונה גם יבואנים של רכבים חשמליים ופלאג־אין היברידיים לפרסם לציבור את נתוני היעילות האנרגטית של כל דגם, לצד הנתונים הקיימים. מדובר בצעד שנחשב חשוב ואפילו קריטי המקומי, ומומחים בענף מציינים כי מדובר בשקיפות שתוביל להבנת טובה יותר של הצרכנים בסוגי הרכב והעלויות השוטפות הצפויות להם בהמשך.
פרסומות ונתונים על ררכבים חדשים כוללים טבלה המציגה את דרגת הזיהום (בין 1 ל‑15, מירוק לאדום) ואת צריכת הדלק בליטרים ל‑100 קילומטר. המידע הזה הפך עם השנים לכלי צרכני משמעותי שמאפשר להבין את העלות השוטפת של הרכב ואת השפעתו הסביבתית בפועל. אלא שבעשור האחרון התרחב השוק, נוספו דגמים חשמליים ודגמי פלאג־אין היברידיים, והפער במידע הלך וגדל. יבואנים פרסמו נתוני טווח או הסברים כלליים, אבל הצרכן לא יכול היה להשוות באמת את היעילות האנרגטית בין דגמים. התקנות החדשות ישנו זאת מהיסוד ויתנו בסיס השוואה זהה לצרכנים: כל קטלוג, כל פרסום וכל מפרט בסוכנות יידרשו לכלול מדד לצריכת אנרגיה של רכבים חשמליים, בוואט־שעה לקילומטר, ונתונים משוקללים עבור פלאג־אין היבריד, לרבות צריכת דלק, צריכת חשמל וטווח הנסיעה החשמלי.
למה זה חשוב? המשמעות הישירה עבור הצרכן היא שקיפות מלאה שתאפשר לקבל החלטה מושכלת. כבר לא יהיה צורך להסתמך על הצהרות יצרן לגבי טווח תיאורטי, אלא יהיה מידע רשמי שקל להשוות בין דגמים. ייתכן שהמהלך גם ישפיע על החלטות רכישה בפועל: לקוחות יוכלו לזהות דגמים בזבזניים ולבחור דגמים חסכוניים יותר, מה שיכול להוביל לתחרות גדולה יותר בין היבואנים. בנוסף, הנתונים החדשים עשויים לסייע לגופים רגולטוריים לתכנן טוב יותר את פריסת עמדות הטעינה והסבסודים. עבור השוק המקומי מדובר בצעד שמחבר את ישראל לשקיפות המקובלת במדינות מערביות, ובפועל צפוי לעודד רכישות חכמות יותר של רכבים חשמליים והיברידיים.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.חשמלאי 24/07/2025 18:13הגב לתגובה זולפי התפתחות הרכבים החשמליים יש צורך להכין ולתכנן מקום מרכזי להתמנת הסוללות הישנות לא כמו היום שזורקים לזבל הרגיל
- אנונימי 24/07/2025 20:43הגב לתגובה זוכך שלא צריך להטמין כלום
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.
אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות
פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.
את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.
ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV , שטח קל |
| מימדים (מטר) | אורך 4.57 /רוחב 1.813
/גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4 |
| הספק ומומנט | 130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר |
| נפח מיכל דלק (ליטר) | 55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8 |
| צריכת דלק (משולב) ותקן | 16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן,
4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 170.0 אש"ח /
175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח |
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- דאצ'יה ביגסטר - האח הגדול של הדאסטר החל מ-170.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב חיצוני ופנימי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסמעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.
BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים.
מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
