דודו מזרחי בזק
צילום: טוויטר

בזק מעלה תחזיות עם תוספת של 100 מ' ש' לרווח השנתי המתואם

לפי התחזית החדשה הרווח יסתכם ב-1.1 מיליארד שקל. תוספת זו היא על אף עלייה צפויה בהשקעות ההוניות של 100 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם  צפוי להיות כ-3.65 מיליארד שקל, לעומת כ-3.5 מיליארד שקל בתחזית המקורית
איתי פת-יה | (4)

קבוצת התקשורת בזק -1.01% מעלה את התחזית השנתית שלה עם תוספת של 100 מיליון שקל (10%) לרווח המתואם לעומת התחזית הקודמת. כך, עתה היא צופה כי הרווח המתואם  צפוי להיות כ-1.1 מיליארד שקל.

עוד פרסמה כי ה-EBITDA המתואם צפוי להיות כ-3.65 מיליארד שקל, לעומת כ-3.5 מיליארד שקל בתחזית המקורית, עלייה של כ-4.3%. ההשקעות ההוניות (CAPEX) עתידות לעמוד על כ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-1.7 מיליארד שקל בתחזית המקורית, עלייה של כ-5.9%.

התחזית החדשה משקפת לבזק, שנסחרת לפי כ-11.2 מיליארד שקל, מכפיל של כ-10 על הרווח החזוי השנה. לכאורה הנתון נחשב נמוך, ואולם בסקטור הטלקום בארץ אלו המכפילים המקובלים, וכך גם מכפיל ה-EBITDA שלה לפי התחזית הנוכחית.

ברבעון השני של השנה דיווחה החברה על רווח מתואם של 304 מיליון שקל, ששיקפה קצב שנתי של מעל מיליארד שקל. התחזית החדשה של החברה מניחה שעוד השנה תעבור החברה את הרף הזה.

יוזכר כי ברבעון ההוא הסבירה שעל אף ירידה בהכנסות הטלפוניה (ותוזכר גם הפחתת התעריפים הצפויה בהמשך לאחר השימוע שנערך במשרד התקשורת), סעיף זה היה יציב בשל גידול בהכנסות משירותי תמסורת וענן ודיגיטל. כך נרשמה גם יציבות בהכנסות משירותי אינטרנט למרות הפחתה חדה בתעריפי השוק הסיטונאי, וזאת בזכות גידול בהכנסות מאינטרנט קמעונאי. 

במקביל לשיפור התחזיות, היום פורסמו דוחות סלקום -3.24% ובהם דווח על עלייה בהכנסות משירותי הנדידה, עם חזרת הטיסות לחו"ל. הדבר היה תלוי במדיניות משרד הבריאות כמו גם מצב הקורונה ביעדים התיירותיים - דבר שקשה היה לחזותו מראש. סביר כי פלאפון מקבוצת בזק, כמו סלקום, תצא נשכרת גם היא מהמגמה (על אף שבינתיים ברבעון הנוכחי בחלק ממדינות אירופה קצב התחלואה גדל). מנועי צמיחה נוספים הם מכירת ציוד הקצה וחיבור של משקי בית לרשת הסיבים האופטיים.

כאן נזכיר, שעל פי מתווה משרד התקשורת, בהמשך בבזק יצטרכו להפריש לקרן ממשלתית עבור אזורים בהם החברה לא תמצא כדאיות כלכלית לפרוש תשתית זו - כלומר להשקיע (אף אם במידה פחותה) בדבר שלא יחזור אליהם בהכנסות. זו למעשה הייתה הפשרה כתוצאה מכך שבמקור לחברה חובת פרישה בכל הארץ.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עוד מעניין לציין שעולה מהעלאת התחזית שעיצומי עובדי פלאפון לקראת המיזוג של עמיתיהם מהחברה האחות בזק בינלאומי עם yes, שהביאו להפסקת השירותים ללקוחות בעתות ההשבתה - לרבות נקודות מכירה של מכשירי סלולר, אביזרים וכו' - הייתה שולית עבור הקבוצה, או לחלופין קוזזה בסעיפים עליהם לא פירטה בזק כעת. השינוי בקבוצה נעשה בעקבות ביטול ההפרדה בין חברות ספק אינטרנט (בזק בינלאומי) לחברת תשתית (בזק קווי) - מה שייתר את הצורך בראשונה. על כן זו תמוזג לחברת הלוויין והטלוויזיה באינטרנט, בעוד פלאפון תישמר כחברה נפרדת.

כזכור, השינוי בקבוצה נעשה בעקבות ביטול ההפרדה בין חברות ספק אינטרנט (בזק בינלאומי) לחברת תשתית (בזק קווי) - מה שייתר את הצורך בראשונה. על כן זו תמוזג לחברת הלוויין והטלוויזיה באינטרנט, בעוד פלאפון תישמר כחברה נפרדת. טרם נחתם הסכם סופי מול עובדי החברות הבנות, אך משא ומתן מתקיים בעניין זה והמשקיעים ממתינים לראות כנגד הליך התייעלות מבני זה, מה יהיה העלויות בהיבט תנאי הפרישה המיטיבים עליהם דנים הצדדים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דןדן 17/11/2021 07:34
    הגב לתגובה זו
    סרצ'לייט יעשו אקזיט ולעובדים בבזק בינלאומי עושים גם אקזיט
  • 3.
    מייק1 16/11/2021 13:59
    הגב לתגובה זו
    את מנית בי קומוניקציה בעלת השליטה כי היא זולה בעלת מכפיל רווח נמוך יותר.
  • 2.
    אלי 16/11/2021 11:04
    הגב לתגובה זו
    באינטרנט זהב היו מקבלים 100 אחוז בכסף במקום חצי בי קום היתה 5000נק חבורת דבלים שמנהלים כספי ציבור צריך ועדת חקירה
  • 1.
    לא הגיע הזמן להחזיר את הדבידנדים? (ל"ת)
    סתם אחד 16/11/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".