דודו מזרחי בזק
צילום: טוויטר

בזק מעלה תחזיות עם תוספת של 100 מ' ש' לרווח השנתי המתואם

לפי התחזית החדשה הרווח יסתכם ב-1.1 מיליארד שקל. תוספת זו היא על אף עלייה צפויה בהשקעות ההוניות של 100 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם  צפוי להיות כ-3.65 מיליארד שקל, לעומת כ-3.5 מיליארד שקל בתחזית המקורית
איתי פת-יה | (4)

קבוצת התקשורת בזק 0.75% מעלה את התחזית השנתית שלה עם תוספת של 100 מיליון שקל (10%) לרווח המתואם לעומת התחזית הקודמת. כך, עתה היא צופה כי הרווח המתואם  צפוי להיות כ-1.1 מיליארד שקל.

עוד פרסמה כי ה-EBITDA המתואם צפוי להיות כ-3.65 מיליארד שקל, לעומת כ-3.5 מיליארד שקל בתחזית המקורית, עלייה של כ-4.3%. ההשקעות ההוניות (CAPEX) עתידות לעמוד על כ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-1.7 מיליארד שקל בתחזית המקורית, עלייה של כ-5.9%.

התחזית החדשה משקפת לבזק, שנסחרת לפי כ-11.2 מיליארד שקל, מכפיל של כ-10 על הרווח החזוי השנה. לכאורה הנתון נחשב נמוך, ואולם בסקטור הטלקום בארץ אלו המכפילים המקובלים, וכך גם מכפיל ה-EBITDA שלה לפי התחזית הנוכחית.

ברבעון השני של השנה דיווחה החברה על רווח מתואם של 304 מיליון שקל, ששיקפה קצב שנתי של מעל מיליארד שקל. התחזית החדשה של החברה מניחה שעוד השנה תעבור החברה את הרף הזה.

יוזכר כי ברבעון ההוא הסבירה שעל אף ירידה בהכנסות הטלפוניה (ותוזכר גם הפחתת התעריפים הצפויה בהמשך לאחר השימוע שנערך במשרד התקשורת), סעיף זה היה יציב בשל גידול בהכנסות משירותי תמסורת וענן ודיגיטל. כך נרשמה גם יציבות בהכנסות משירותי אינטרנט למרות הפחתה חדה בתעריפי השוק הסיטונאי, וזאת בזכות גידול בהכנסות מאינטרנט קמעונאי. 

במקביל לשיפור התחזיות, היום פורסמו דוחות סלקום 0.05% ובהם דווח על עלייה בהכנסות משירותי הנדידה, עם חזרת הטיסות לחו"ל. הדבר היה תלוי במדיניות משרד הבריאות כמו גם מצב הקורונה ביעדים התיירותיים - דבר שקשה היה לחזותו מראש. סביר כי פלאפון מקבוצת בזק, כמו סלקום, תצא נשכרת גם היא מהמגמה (על אף שבינתיים ברבעון הנוכחי בחלק ממדינות אירופה קצב התחלואה גדל). מנועי צמיחה נוספים הם מכירת ציוד הקצה וחיבור של משקי בית לרשת הסיבים האופטיים.

כאן נזכיר, שעל פי מתווה משרד התקשורת, בהמשך בבזק יצטרכו להפריש לקרן ממשלתית עבור אזורים בהם החברה לא תמצא כדאיות כלכלית לפרוש תשתית זו - כלומר להשקיע (אף אם במידה פחותה) בדבר שלא יחזור אליהם בהכנסות. זו למעשה הייתה הפשרה כתוצאה מכך שבמקור לחברה חובת פרישה בכל הארץ.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עוד מעניין לציין שעולה מהעלאת התחזית שעיצומי עובדי פלאפון לקראת המיזוג של עמיתיהם מהחברה האחות בזק בינלאומי עם yes, שהביאו להפסקת השירותים ללקוחות בעתות ההשבתה - לרבות נקודות מכירה של מכשירי סלולר, אביזרים וכו' - הייתה שולית עבור הקבוצה, או לחלופין קוזזה בסעיפים עליהם לא פירטה בזק כעת. השינוי בקבוצה נעשה בעקבות ביטול ההפרדה בין חברות ספק אינטרנט (בזק בינלאומי) לחברת תשתית (בזק קווי) - מה שייתר את הצורך בראשונה. על כן זו תמוזג לחברת הלוויין והטלוויזיה באינטרנט, בעוד פלאפון תישמר כחברה נפרדת.

כזכור, השינוי בקבוצה נעשה בעקבות ביטול ההפרדה בין חברות ספק אינטרנט (בזק בינלאומי) לחברת תשתית (בזק קווי) - מה שייתר את הצורך בראשונה. על כן זו תמוזג לחברת הלוויין והטלוויזיה באינטרנט, בעוד פלאפון תישמר כחברה נפרדת. טרם נחתם הסכם סופי מול עובדי החברות הבנות, אך משא ומתן מתקיים בעניין זה והמשקיעים ממתינים לראות כנגד הליך התייעלות מבני זה, מה יהיה העלויות בהיבט תנאי הפרישה המיטיבים עליהם דנים הצדדים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דןדן 17/11/2021 07:34
    הגב לתגובה זו
    סרצ'לייט יעשו אקזיט ולעובדים בבזק בינלאומי עושים גם אקזיט
  • 3.
    מייק1 16/11/2021 13:59
    הגב לתגובה זו
    את מנית בי קומוניקציה בעלת השליטה כי היא זולה בעלת מכפיל רווח נמוך יותר.
  • 2.
    אלי 16/11/2021 11:04
    הגב לתגובה זו
    באינטרנט זהב היו מקבלים 100 אחוז בכסף במקום חצי בי קום היתה 5000נק חבורת דבלים שמנהלים כספי ציבור צריך ועדת חקירה
  • 1.
    לא הגיע הזמן להחזיר את הדבידנדים? (ל"ת)
    סתם אחד 16/11/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.