חנן פרידמן טראקנט
צילום: יחצ

טראקנט קופצת 20% ברקע מזכר הבנות עם חברה מקבוצת פולקסוואגן

LogPay מאפשרת לנהגי משאיות הובלה לשריין עצירה בנקודות התרעננות שלה; טראקנט מקשרת בין משאיות עם מקום פנוי למטענים זמינים להובלה. החיבור יגדיל את הגישה ללקוחות; "טראקנט תאפשר התאמה טובה למשאית שסיימה מסלול ונותרה ריקות"
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה טראקנט

חברת טראקנט 0% שמאתרת עבור משאיות הובלה עם שטח פנוי מטענים זמינים לשילוח, חתמה על מזכר הבנות ראשוני עם חברה מקבוצת פולקסוואגן, שמאתרת ומזמינה מצדה מקומות חניה ומנוחה לנהגי משאיות. הדיווח מקפיץ את המניה ב-20% בבורסת תל אביב.

מדובר ב-LogPay Transport Services שתחת המותג Truck Parking Europe מפעילה 47 אלף נקודות חניה כאלה ב-32 מדינות ביבשת, ובין היתר מיליון משתמשים התקינו את האפליקציה שלה.

הצדדים יפעלו להתקשר בהסכם מחייב תוך 120 יום, ובשלב זה הדברים מאד לא מוגדרים - החברה דיווחה כי הכוונה היא להקים "מיזם משותף, או צורה אחרת של שותפות בדרך של רכישת נכסים, רכישת מניות, מיזוג או כל מתכונת חוקית אחרת שיבחרו". כמעט הכל על השולחן. "כמו כן שתי החברות יפעלו לפתח  קשרים עסקיים לקידום המוצרים והשירותים המוצעים על ידי הצדדים", צויין בדיווח.

חנן פרידמן, מנכ״ל ומייסד טראקנט: "שיתוף הפעולה יגדיל לנו בצורה משמעותית את פוטנציאל הלקוחות. באמצעות הדאטא של LogPay Transport Services, טראקנט תוכל לאפשר התאמה טובה ואיכותיות למשאיות אשר סיימו את מסלולן וכעת נותרו ריקות ואילו LogPay תוכל להגדיל בצורה משמעותית את קהל משתמשיה על סמך הדאטא שלנו. השירות שאנחנו מציעים יאפשר לנהגים תכנון הוליסטי של הנסיעה, כך שכבר בתחילתה יוכל הנהג לשריין את החניות מראש ולא לעבוד על מערכות נפרדות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמסחר בזמן אמת – קרדיט: AI

מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?

מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון



מנדי הניג |

משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות. 

בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע,  ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.

מדד הפחד כמנבא תשואות

במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.

הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.

פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.

אדוה שלנגר מאירי, מגדל ביטוח ופיננסים, צילום: גל חרמוניאדוה שלנגר מאירי, מגדל ביטוח ופיננסים, צילום: גל חרמוני

מגדל מנפיקה את האג"ח הראשונה בישראל לסיכוני רעידת אדמה

Turris Re מגייסת 100 מיליון דולר ב-Cat Bond הראשון בישראל, שמיועד להרחבת מקורות ההון של מגדל לניהול סיכוני רעידת אדמה; רונן אגסי מנכ"ל מגדל: "רגע היסטורי עבור מגדל, מגזר הביטוח של ישראל והאבולוציה של העברת סיכון ביטוחי ישראלי לשווקי ההון הגלובליים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מגדל

מגדל ביטוח ופיננסים מודיעה על ציון דרך בענף. חברת Turris Re Ltd השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, במסגרת הנפקת אגרת החוב הראשונה בישראל לכיסוי סיכוני רעידת אדמה. מדובר ב-Cat Bond ראשון שמונפק בחסות מבטח ישראלי, מהלך שמסמן כניסה לעולם איגוח הסיכונים ומרחיב את סל מקורות ההון של מגדל לתרחישי קיצון. 

 את ההנפקה הובילה האודן רי, באמצעות Howden Capital Markets and Advisory, ששימשה כחברת החיתום הבלעדית בעסקה. בענף הביטוח בישראל נהוג זה שנים להעביר חלק מסיכוני רעידת אדמה למבטחי משנה בחו"ל, אבל בעשורים האחרונים צמח בעולם שוק מקביל שבו משקיעים מוסדיים מפנים הון להשקעות שאינן תלויות בתנועות שוק ההון. 

שוק זה, שמבוסס על איגוח סיכונים ביטוחיים, התרכז עד כה בעיקר בארצות הברית. כעת, באמצעות הנפקת ה-Cat Bond, מצטרפת מגדל לשוק זה ומרחיבה באופן משמעותי את עומק מקורות המימון העומדים לרשותה.

מנכ"ל מגדל ביטוח ופיננסים, רונן אגסי, מציב את העסקה בהקשר רחב יותר של אסטרטגיית חברת הביטוח: "השלמת העסקה של Turris Re Ltd. היא רגע היסטורי: עבור מגדל ועבור שוק הביטוח בישראל . אנו גאים להיות החברה הישראלית הראשונה שנכנסת לשוק ה- Insurance linked securities הגלובלי בסדר גודל כזה, ולהמחיש כיצד שוקי ההון יכולים למלא תפקיד משמעותי בשוק ביטוח המשנה של ישראל. ההנפקה מהווה נדבך מרכזי באסטרטגיה ארוכת הטווח של מגדל להרחבת פלטפורמות העברת הסיכונים שלה, גיוון מקורות ההון ובניית מערכות יחסים עם קהילת משקיעי ה- ILS הגלובלית. ברצוני להודות לחטיבת ביטוח כללי שהובילה את הגיוס".

אדוה שלנגר מאירי, מנהלת חטיבת ביטוח כללי במגדל ביטוח ופיננסים, הוסיפה: "אנחנו פועלים כדי להבטיח למבוטחינו רשת ביטחון חזקה בתרחישים שונים, בוודאי באירועי קיצון כמו רעידת אדמה. המעבר ממודל קלאסי של ביטוח משנה לשימוש בכלי איגוח מתקדמים (ILS), מעניק למגדל שכבת הגנה נוספת ובלתי תלויה. אנו גאים להיות הראשונים בישראל שפורצים את הדרך ומביאים סטנדרטים בינלאומיים לניהול סיכונים בתחום זה".