כביש, מחלף
צילום: יחצ

נחתם ההסכם להקמת נתיבים מהירים נוספים לגוש דן מצפון ומדרום לת"א

שותפות של לפידות קפיטל ואלקטרה חתמה על זיכיון לתקופה של 14 שנה, ותקים שני חניונים בשפיים וליד ראשון לציון, שיצטרפו לחניון הקיים בשפירים, ועשויים להקל על עומסי התנועה בכניסה לתל אביב
נתנאל אריאל | (2)

חברת "נתיב לעיר", חברת ייעודית בבעלות משותפת של לפידות קפיטל -0.37% (25%),אלקטרה -1.46% זכיינות (25%), חברת האוטובוסים אפיקים (25%), ונהור נתיבי תחבורה בע"מ (25%) זכתה במרכז שפורסם על ידי ועדת מכרזים משותפת למשרדי האוצר, התחבורה, חברת נתיבי איילון והחברה הממשלתית ענבל. החברה צפויה להתחיל בבניית החניונים בשנת 2021 ולפתוח אותם לציבור בשנת 2025.

מיזם הנתיבים המהירים בגוש דן יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתו הזכיינית תתכנן, תקים, תתפעל ותתחזק חניונים ומערך היסעים למשך תקופת של 14 שנה, ועל פי התוכניות הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים, ולא יבואו במקום אלה הקיימים לרכבים פרטיים.

הפרויקט יאפשר חניה לכעשרת אלפים כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן הסעות ללא תשלום למוקדי תעסוקה מרכזיים בתל אביב. כמו-כן, יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה ואת הקמת כביש 541 ממחלף שפיים לרעננה. הפרויקט יצא לדרך על רקע הצלחת הנתיב המהיר לתל אביב בשפירים, שבוצע אף הוא בשיתוף המגזר הפרטי, ומשתמשים בו אלפי אנשים מדי יום.

 

באוצר מאמינים כי הפרויקט יקל על עומסי התנועה לבאים וליוצאים ממרכז המטרופולין בשעות השיא, כאשר הצפי הוא לעשרות אלפי משתמשים שייסעו מדי יום בנתיבים המהירים, בעיקר בשעות העומס.

  

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "את פרויקט הנתיבים המהירים אני מלווה עוד מימי כשר תחבורה ואני שמח ומברך על כך שהפרויקט קורם עור וגידים. ממשלת ישראל ומשרד האוצר בראשותי שמו למטרה להשקיע בתשתיות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט כדי לשפר את איכות החיים של אזרחי ישראל".

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "פרויקט הנתיבים המהירים הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי להקל על עומסי התנועה בכניסה וביציאה למרכז המטרופולין באופן משמעותי. החניונים ומערך ההיסעים יביאו לחיסכון בשעות נהיגה, לצמצום בזיהום האוויר, ואת אזור גוש דן לעמוד בסטנדרטים התחבורתיים של ערים מרכזיות וגדולות של המדינות המפותחות".

 

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "החתימה על הסכם הזיכיון היא אבן דרך משמעותית בפרויקט הנתיבים המהירים, שמקדם את מערכת התחבורה הציבורית בישראל למקום בו היא צריכה להיות. הפרויקט ופרויקטים נוספים כמו הרכבת הקלה בירושלים וכביש 16, צפויים, כבר במהלך חמש השנים הקרובות, להביא לשינוי משמעותי בעולם התחבורה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נתיב וחנייה ? העסק דפוק מהראש ..תשאלו את מירי רגב (ל"ת)
    רמי חתוכה 22/12/2020 10:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עידן 21/12/2020 18:47
    הגב לתגובה זו
    כבישים לא יתנו כלום הפקק ישאר ויזרקו מאות מליארדים שחלקם יגנבו על ידי חברי מרכז ומקורבים
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר

התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21%   מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.

היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.

החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א 35 זינק 1% ונעל בשיא של 3,604 נק'; הבנקים הוסיפו 1.5%, ת"א ביטוח זינק כ-3%

נעילה מעורבת במדדים אך ת"א 35 זינק אחוז וחצה את רף ה-3,600 נקודות; המיזוג בין מטריקס למג'יק אושר כצפוי וברוב מוחץ ע"י בעלי המניות מטריקס התממשה מעט ומג'יק טיפסה; נאוויטס אישרה FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר ב- Sea Lion ; אחרי הסיקור בביזפורטל פינרג'י מחקה את הזינוק ונעלה בעליה של 1.3%
מערכת ביזפורטל |

  

התנועות במדדים:מדד ת"א 35 1%    מדד ת"א 90 -0.58%    מדד ת"א 125 


דולר שקל רציף 0.3%      


מחזור המסחר הסתכם על 3.578 מיליארד שקל