רני צים מגדילה ל-75% את חלקה בפרויקטים בטמרה וטייבה

החברה מדווחת על הסכם לרכישת מחצית מאחזקותיה של שותפתה בפרויקטים חברת מידאס, כך שלאחר השלמת המהלך תחזיק רני צים מרכזי קניות ב-75% מהפרויקטים הללו שמתוכננים לפעול תחת המותג SEVEN
ירדן סמדר | (2)

חברת רני צים -0.17% מרכזי קניות, בניהולו של רני צים, מעמיקה את אחיזתה בפעילות במגזר הערבי. החברה מדווחת היום על הסכם לרכישת מחצית מאחזקותיה של שותפתה בפרויקטים בטמרה וטייבה, חברת מידאס, כך שלאחר השלמת המהלך תחזיק רני צים מרכזי קניות ב-75% מהפרויקטים הללו שמתוכננים לפעול תחת המותג SEVEN.

רני צים מרכזי קניות תשלם עבור שני הנכסים תמורה השווה ל–25% מסכום הערכת השווי של שני הפרויקטים בתום 3 שנים ממועד פתיחתם לקהל הרחב בניכוי עלויות ההקמה של כל אחד מהפרויקטים האמורים.

רני צים מרכזי קניות סיימה את הרבעון הראשון בשנת 2019 עם עליה בהכנסותיה לכ-9.6 מיליון שקל. ה-NOI של החברה ברבעון הראשון 2019 עלה בכ-18% לכ-9.2 מיליון שקל וה-FFO עלה בשיעור דומה לכ-4.3 מיליון שקל. ההון העצמי של רני צים, שהשלימה הנפקת מניות ב-2018, הסתכם בסוף הרבעון הראשון 2019 בכ-313 מיליון שקל.

רני צים, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "אנו נמצאים כיום בתנופת התפתחות והרחבת פעילות במגזר הערבי. פעילות זו הינה מנוע צמיחה משמעותי עבור רני צים מרכזי קניות ואנו מזהים בה פוטנציאל רב ליצירת ערך ויתרון יחסי בשוק הקמעונאות. אשתקד השקנו בהצלחה רבה ובתפוסה של קרוב ל-100% את המרכזים המסחריים בירכא ואום אל פאחם, אנו מקדמים כיום תכנון של עוד 7 פרויקטים במגזר הערבי ופועלים לאיתור הזדמנויות פיתוח והשבחה נוספות במגזר זה ליצירת ערך לבעלי המניות".רני צים, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות: "אנו נמצאים כיום בתנופת התפתחות והרחבת פעילות במגזר הערבי. פעילות זו הינה מנוע צמיחה משמעותי עבור רני צים מרכזי קניות ואנו מזהים בה פוטנציאל רב ליצירת ערך ויתרון יחסי בשוק הקמעונאות. אשתקד השקנו בהצלחה רבה ובתפוסה של קרוב ל-100% את המרכזים המסחריים בירכא ואום אל פאחם, אנו מקדמים כיום תכנון של עוד 7 פרויקטים במגזר הערבי ופועלים לאיתור הזדמנויות פיתוח והשבחה נוספות במגזר זה ליצירת ערך לבעלי המניות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלון כהן 04/07/2019 10:24
    הגב לתגובה זו
    רני צים , יזם רציני ואחראי שעומד בהבטחותיו ויעדיו . ישר כח אלון
  • 1.
    פרויקטים אש 03/07/2019 13:53
    הגב לתגובה זו
    פרויקטים חזקים בלעדיים ומשווקים בשכר דירה גבוה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳