מנכ"ל חלל: "במקרה הכי גרוע המניה היתה צריכה לרדת 2%, היתה פה פאניקה"
אחרי שהמניה התרסקה אתמול ביותר מ-35% בצל ניתוק הקשר עם הלווין 'עמוס 5', מנכ"ל חלל תקשורת -0.12% , דוד פולק, יוצא היום לתקשורת בטענה כי הנזק המוערך מהיעלמות הלוויין הינו קטן יותר ממה שחושבים, וכי תגובת המשקיעים אתמול היתה מופרזת ונבעה מפאניקה.
"התרסקות מניות זה גם עניין פסיכולוגי, יכול להיות שבתור משקיע הייתי אומר 'יאללה תמכור הכל', אבל במקרה הכי גרוע המניה היתה צריכה לרדת 2% ולא 30%, היתה פה פאניקה", כך אמר פולק בראיון לגל"צ. "הנזק שייגרם לנו הוא הרבה יותר קטן - אם בכלל".
פולק, שנשמע פחות מודאג ודי משועשע, המשיך: "לפני שקרה מה שקרה אף אחד מהמדענים לא הבחין בכלום, לא קיבלנו סימן קל שבקלים. בעולם המפחיד של היום שמענו כבר על חייזרים (אמר בצחוק)... קשה לנו ולרוסים שעובדים איתנו להבין מה קרה. יכול להיות פגיעה של רסיס קטן בלב הלוויין, למרות שיש לו שניים".
(מה אומרים האנליסטים על המפולת במניית חלל תקשורת? - לכתבה לחץ כאן)
- מנכ"ל חלל: "בעלי המניות קיבלו הטבה, אני אופטימי לגבי העתיד"
- חלל מציגה רווח נקי ושיפור בפעילות עמוס 17
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היו תקלות עד היום עם הלוויין
"היו מחלות ילדות במערכת ההנעה של הלוויין. יש לו 16 מנועים וחלק כשלו. אבל המנועים עבדו נפלא כבר שנתיים, אגב המנועים לא עובדים רוב הזמן, ורוב ההפעלות של המנועים, המבוצעות על מנת להזיז את הלוויין ממקום למקום, היו חלקות ורהוטות".
לגבי האפשרות לתקיפה של האקרים אמר פולק: "אי אפשר היום לשלול כלום, ברמה המעשית הלוויין שלנו שמשייט בנקודה שרכשנו מהרוסים ונותן שרותים לאפריקה, אני לא שולל (תקיפה של האקרים) אבל הסבירות לדבר כזה היא קטנה יותר מאשר הסבירות שמשהו קטן מאד פגע בו".
"אנחנו שם (באפריקה) כדי להישאר, כדי להביא עם פייסבוק אינטרנט לכל נדחי אפריקה. אנו דואגים מאד לכל הלקוחות שלנו באפריקה".
מה הנזק הכלכלי?
"יש את הנזק לנו ויש את הנזק ללקוחות שלנו. העולם הלווייני חי על ביטוח, כולם יודעים שבמרחק של 36 אלף ק"מ דברים יכולים לקרות. החובה העליונה שלנו היא להקים צוותים שיושבים בכל העולם, ואנו מעבירים את הלקוחות שלנו ללוויינים מתחרים / קולגות והשרות צריך להמשך. אין להם שום זכות חוזית לתבוע אותנו".
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
- 15.ליאור 24/11/2015 09:52הגב לתגובה זוחלל איבדו לווין שהיה אחראי לשליש מההכנסות העתידיות של החברה. כלומר, לא רק שהם איבדו נכס, אלא הם איבדו גם את היכולת להכניס מזומנים בעתיד. אם החברה תקבל פיצוי בגין עלות הנכס זה יקטין את הנזק שנגרם אבל לא יביא להכנסות עתידיות. דוגמה פשוטה: נניח שאני נהג מונית. המונית משמשת אותי להפקת הכנסה. הייתי מעורב בתאונה והמונית נהרסה. אם אין לי ביטוח, לא רק שאכלתי אותה כי אין לי יכולת להפיק הכנסה, אלא גם לא קיבלתי פיצוי על הערך של המונית. אם יש לי ביטוח וקיבלתי פיצוי כספי עבור המונית ההרוסה, האם המזומן שקיבלתי יניב לי את אותה הכנסה כמו המונית? ממש לא. הוא יפיק ריבית בלבד. אם אני אקנה מונית חדשה באמצעות הכסף אז אפשר להגיד שלא נפגעתי בכלל. אבל במקרה של חלל, להעלות לווין חדש ייקח לפחות 3 שנים. לכן המנכ"ל טועה ובגדול, השווי של החברה צריך להיחתך בדיוק בגובה ההכנסות העתידיות שהחברה איבדה.
- 14.אחד העם 23/11/2015 17:11הגב לתגובה זואומנם לא מדובר בלקוח אחד אבל תלות ההכנסות ממוקדת במקור אחד לקוח/לוויין והריכוזיות הזאת היא מקור לצרות.
- 13.dw 23/11/2015 13:25הגב לתגובה זוהנחת הבסיס של כל הריאיון היא שהביטוח ישלם. באם זה המצב אז הניירות מעניינים. סבבה. אבל... מה יהיה אם הביטוח לא ישלם, או ישלם חלקי? למה? לא יודע. כי זה מה שחברות ביטוח נוהגות לעשות? אני משקיע וככזה צריך לשקול סיכונים. פולק האופטימי מספר לנו שבמקרה הכי גרוע המניה היתה צריכה לרדת 2%. באמת??? לדעתי במקרה הכי גרוע הביטוח מתקשר לפולק ואומר לו לשכוח מתשלום. שנייה אחכ סידרה יב תוהים מי יביא להם את ה 140M$ שלהם וכולם הולכים להפגש באסיפות אגחים לא ידידותיות.. זה הכי גרוע, והמניה ממש, אבל ממש ממש, לא מגלמת את המקרה הכי גרוע הזה. נקווה שלא יקרה. אם פולק כ"כ בטוח אז שיבקש מאלוביץ' לשים 280M$ מניות בזק כערבון (לוקח כפול כי מניה זה נכס תנודתי). שנייה אח"כ אני מוכן לקנות את אגח יב. מה הבעיה? הלא פולק בטוח שהביטוח ישלם.
- 12.פייסבוק לקוח של עמוס 5 (ל"ת)tr 23/11/2015 11:31הגב לתגובה זו
- 11.מניה שנופלת 35% גם תעלה זו פאניקה חולפת ובהחלט הזדמנות. (ל"ת)רון 23/11/2015 10:39הגב לתגובה זו
- dw 23/11/2015 15:00הגב לתגובה זוואם לא ישלם אז מי יתנדב לשלם 140M$ לסידרה יב? אתה? נקווה שהביטוח ישלם ושהכל יסתיים בשלום, אך למרבה הצער זה לא תמיד קורה. כרגע ישנה אי ודאות ויש לתמחר אותה במניה.
- 10.שמטוב 23/11/2015 10:36הגב לתגובה זובניית לויין מסוג ושילוחו עולות בערך 150 מליון דולר. הביטוח מכסה את זאת. עיקר הנזק הוא מאובדן הכנסות. הן ההכנסות שהיו צפויות מהלויין עצמו והן מאובדן לקוחות.
- 9.אזרח מודאג 23/11/2015 10:20הגב לתגובה זומנכ"ל חברה ציבורית מספר למשקיעים כמה לדעתו המניה צריכה לרדת???
- 8.הוא מנסה להביא את המניה למצב סביר כי הוא בעצמו מחזיק בה (ל"ת)אמיר 23/11/2015 09:44הגב לתגובה זו
- dw 23/11/2015 14:55הגב לתגובה זוקח בחשבון שאם הביטוח לא משלם אז יצטרכו לבצע הנפקה גדולה ולדלל את המשקיעים. אם לא ימצאו משקיעים שמתנדבים להשתתף בהנפקה אז ידרש הסדר חוב להמיר חוב קיים באקוויטי, מה שאומר שהאגחים יבקשו למחוק את אלוביץ' ושאר בעלי המניות. ע"ע אלביט הדמיה. את הסיכון הזה יש לתמחר. זאת עד שהביטוח מעביר מזומן לעו"ש של החברה (לא סיפורים, מזומן), או לחילופין אלוביץ' מוכן לשעבד מניות בזק לסידרה יב.
- 7.פאניקה.. 23/11/2015 09:40הגב לתגובה זוהנייר היה בהצעה לרכישה לפי שווי משולש
- dw 23/11/2015 14:49הגב לתגובה זולכן מה שהיה בפרה היסטוריה לא מעניין. השאלה היא האם חברת הביטוח אכן תשלם. מתי וכמה. אם תשלם אז הכל טוב ויפה, אבל אם לא? מי יביא 140M$ לסידרה יב? אתה?
- 6.אזרח מודאג 23/11/2015 09:28הגב לתגובה זועם אתה חושב כך קנה בחשבון הפרטי שלךןתרוויח
- 5.אחד שיודע 23/11/2015 09:26הגב לתגובה זוהחברה גמורה , המוניטין שלה נהרס , הלקוחות מבינים שזה היה טעות לעבוד מול חברה קטנה שאין לה צי לווינים רזרבי למקרה כזה , ההתנהלות של חלל תקשורת באפריקה היתה חובבנית ולא מקצועית , לקחו לויין ישן זמני במסלול זז המחייב מערכות עקיבה ורק כדי לשריין את המיקום , אחכ כשהגיע עמוס 5 כבר על ההתחלה היו המון בעיות שסימנו את הבאות ......הכתובת היתה על הקיר !
- שמטוב 23/11/2015 10:42הגב לתגובה זופרוייקטים מיידיים ובעלי החברה "חטפו" הזדמנות מכירה. יתכן שבגלל המחטף הלויין לא תוכנן היטב.
- אחד שיודע 23/11/2015 12:07כדי לשריין את המיקום באורביט 17E היה צורך לקחת לווין ישן וזז שמצריך מערכות עקיבה , עד שהגיע מרוסיה הלווין עמוס 5 , זה רק כדי שתבין את התנהלות החברה באפריקה ...
- 4.פאניקה מוגזמת של הציבור! המניה תעלה חזק! (ל"ת)Avi 23/11/2015 09:24הגב לתגובה זו
- dw 23/11/2015 14:32הגב לתגובה זומי יביא 140M$ לסידרה יב? אתה?
- 3.אלוביץ היה בתוך עמוס? (ל"ת)קין 23/11/2015 09:22הגב לתגובה זו
- 2.אתה חי בחלל (ל"ת)עוד 20 אחוז היום 23/11/2015 09:04הגב לתגובה זו
- 1.הכנסות עתידיות שלא יהיו ? (ל"ת)רן 23/11/2015 09:03הגב לתגובה זו

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
