ההסתדרות הגיעה להסכמות: 32 סניפי מגה ייסגרו - כמה עובדים יפוטרו?

אביגדור קפלן: "נעביר למגה מחברת האם רבוע כחול סכומים משמעותיים כדי להניע את הליך ההבראה"
גיא בן סימון | (3)
נושאים בכתבה מגה רבוע כחול

כ-350 עובדי מגה יפוטרו, 200 עובדים קבועים ינויידו לסניפים אחרים ו-32 סניפים מתוך 190 סניפים - ייסגרו' זוהי הבשורה מההסכם עליו חתמו ועד העובדים, ההסתדרות וההנהלה כצעד להבראת החברה שנקלעה לצרות.

בנוסף, העובדים יוותרו על 35 מיליון שקל משכרם כאשר שליש ממניות החברה יוקצה לעובדים, להם יהיה ייצוג בדירקטוריון. בתוך כך, מגה תמתן את פעילותה בשוק ההארד דיסקאונד וזאת על מנת לעמוד במסגרת ההבראה ולצמצם פעילות בה אין לה יתרון על המתחרות.

"עשינו הסכם לא פשוט וכואב אבל אנו מסתכלים קדימה עם אופטימיות", כך אמר אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, במסיבת עיתונאים משותפת עם ועד העובדים והנהלת רשת מגה, שנערכה היום בבית ההסתדרות שבתל אביב. "מעל 5,000 משפחות ימשיכו להביא פרנסה הביתה. ניסינו למזער את מספר הסניפים שייסגרו, והיה לי חשוב להשאיר את סניף דימונה וטבריה פתוחים למרות שהם מפסידים. אשמח אם הסכם זה יהווה תקדים להסכמים אחרים בעתיד. אסור לתת לחברה כמו מגה ליפול, מדובר בחברה חשובה בשוק הקמעונאות וחשובה להתקיים. בשורה התחתונה הגענו להסכם מאוזן".

אביגדור קפלן, מנכ"ל אלון רבוע כחול, בעלת השליטה במגה, אמר: "אפשר להגיע להבראה רק אם כל הגורמים ייתנו כתף. נעביר למגה מחברת האם, אלון רבוע כחול, סכומים משמעותיים כדי להניע את הליך ההבראה, כאש ייתכן ומגה תהפוך בעתיד לחברה ציבורית. אנו רואים במגה כחברה חשובה בשוק הקמעונאות. אני רוצה לברך את המנכ"ל החדש מר דרוקמאייר שעליו מוטלת המשימה להוציא את התוכנית קדימה".

מלבד הפיטורים והסניפים שייסגרו מדובר בהסכם שמעניק שליש מהחברה לעובדים. ירון זליכה, נציג העובדים העתידי בדירקטוריון: "ראינו שהעובדים הולכים עד הסוף להביא את החברה להבראה אך בא בעת דורשים את חלקם של בעלי החברה. זוהי בשורה לעבודה המאורגנת שמראה שהיא לא אויב העסקים אלא שותף לעסקים היכולה לאפשר לעסקים לפרוח, ומראה שזוהי לא חברה קפיטליסטית אלא שותפות אמיתית. מגה יוצאת לדרך חדשה כאשר העובדים ישבו בדירקטוריון אבל לא יתערבו בניהול השותף – שיהיה ברור.

"נישב בדירקטוריון, נביע את דעתנו כדי לתרום ולא להתערב", הוסיף זליכה. "מעבר לכך, נציגות העובדים בדירקטוריון חשובה כדי לקרב את הידע שברצפת הייצור אל מקבלי ההחלטות. אני מאד שמח שאכזבנו את המתחרים שלנו שפועלים במודלים אחרים, לא של עבודה מאורגנת, ואני קוראה להם לאמץ את המודל בו העובדים לא רק מביאים את הרווחים אלא גם שותפים להם".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תמכרו בזול כמו רמי לוי (ל"ת)
    כל כך פשוט 21/06/2015 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אין סיכוי למגה 21/06/2015 15:22
    הגב לתגובה זו
    סיכמנו ?!
  • 1.
    איתי 21/06/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    פשוט חצוף וחסר רגש , לא רק שמונעים מהחיצוני להיות קבוע , לא רק שהוא נמצא בעבודה באפליה קשה מול עובד אחר , גם שמפטרים אותו אינו נספר הוא חלק מהבטטות של המרכול ???
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%

המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש

מערכת ביזפורטל |

אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.

את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.

עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.


הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".