האוצר מדרג את רמת השירות של המוסדיים: מי במקומות הראשונים בגמל ובפנסיה - צפו בטבלה

הפניקס קיבל את הדירוג הנמוך ביותר בכל שלוש הקטגוריות של האוצר, ילין לפידות דורג ראשון בענף קופות הגמל
גיא בן סימון | (6)

אגף שוק ההון והביטוח של האוצר פרסם היום (ב') את מדד השירות לחיסכון הפנסיוני המשקף את רמת שביעות רצון החוסכים מרמת השירות המסופק על ידי הגופים המוסדיים בישראל. הדו"ח משקף את הקושי של הגופים הגדולים בענף לספק רמת שרות נאותה ללקוחות.

מדד השירות למוצרי חיסכון פנסיוני לשנת 2014 חולק לשלושה: ביטוח חיים משולב סיכון, קרנות פנסיה וקופות גמל כאשר בשלוש הקטגוריות הפניקס דורג הרחק בתחתית.

בענף קופות הגמל ילין לפידות דורג במקום בראשון עם ציון של 91 ואחריו אלטשולר שחם - 89, איביאיי - עם 88 נקודות, אינפיניטי עם 87 נקודות. במקום האחרון דורג הפניקס עם 60 נקודות בלבד. ממוצע של החברות זכה לציון - 80.

בקרנות הפנסיה המצב פחות טוב כאשר הממוצע הכללי של החברות הגיע לציון של 72 בלבד. אלטשולר שחם דורג ראשון בקטגוריה זו עם ציון של 82 נקודות. במקום השני דורג מיטב דש עם ציון 80 ולאחריו הלמן אל-דובי עם הציון 77 נקודות. גם בקטגוריה זו הפניקס מאכזב את לקוחותיו ודורג אחרון עם הציון 63 כאשר פסגות וכלל נמצאים לא הרחק מהתחתית עם 66 נקודות.

בכל הנוגע לענף ביטוח חיים משולב המוסדיים זכו לציון של 63 נקודות בלבד. גם בקטגוריה זו הפניקס דורג אחרון עם ציון עובר - 56 כאשר איילון והכשרה נמצאים לא הרחק משם עם הציון 57 לשניהם. חברת ביטוח ישיר זוכה במקום הראשון בקטגוריה זו עם הציון 77 אך ניכר כי אף חברה לא הצטיינה במתן השירות ללקוחות בקטגוריה זו.

בתגובה למדד השירות בפנסיה, אמרו היום בלכשת סוכני הביטוח, כי "שביעות הרצון הנמוכה בתחום ביטוחי המנהלים מוכיחה כי חברות הביטוח מנצלות את העובדה שהלקוחות שבויים ולא יכולים באמת לעבור מחברה לחברה ומעניקות להם שירות ירוד. אין ספק כי פתיחת השוק לתחרות ומתן האפשרות לניוד ביטוחי מנהלים תעודד רמת שירות גבוהה יותר". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 08/06/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    כנראה השירות והתשואות אנים קו מקביל
  • 4.
    חיים 08/06/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    יועצי בנקים הגונים ימליצו עליהם בחום, רמת הסיכון שהם לוקחים נמוכה, התשואות במקום הראשון בטווח 3-5 שנים, מנהלים את בית ההשקעות מקצוענים אמיתיים ולא חאפרים. וכל מי שעקף אותם בשנה אחת במיקום, הוא מיקרי וזמני ולקח בכספינו סיכונים לא מבוטלים. בעצם הם מובילים בתשואות במדד הסיכון שהם לוקחים וברמת השירות לאורך זמן וזה מה שחשוב למשקיע.מה לנו כי נלין על ילין?
  • 3.
    דירוג משוקלל 08/06/2015 11:33
    הגב לתגובה זו
    שכחו לציין שכול הקרנות בגירעון אקטוארי למעט הפניקס
  • לוך 08/06/2015 11:43
    הגב לתגובה זו
    מי שמבין גרעון אקטוארי מלמדים באקדמיה גרעון זה דבר זמני מספיק שהאוצר משנה פרמטר אחד ומיד אין גרעון
  • 2.
    אורח 08/06/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    אם אין לכם מה לעשות אז למה לבזבז על זה כסף?
  • 1.
    לוך 08/06/2015 09:45
    הגב לתגובה זו
    ולמה לא לשלול רשיון ממני שיתמיד בשרות רע איפה הסנקציות ומה מינימום הניקוד עלמנת לפסול
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."