המלצות

סיטי בנק דובי על סלקום ופרטנר: ממשיך בהמלצת "מכירה" - מה הדאונסייד?

האנליסט מייקל קלר: "בשוק חשבו שהגענו לתחתית של הכנסות מלקוח ב-2013, אך ה-ARPU ימשיך לרדת"; סלקום ופרטנר זינקו אשתקד
אבי שאולי | (4)

אחרי שחברות הסלולר זינקו בשיעור חד בשנה החולפת (סלקום ב58% ופרטנר ב-43%) סיטי בנק מפרסם סקירה שלילית על המניות תחת הכותרת "בדיוק כשחשבת שמחירי המובייל לא יכולים לרדת יותר - אנו נותרים בהמלצת מכירה על סלקום ופרטנר".

האנליסט מייקל קלר מסביר כי : "גולן טלקום והוט מובייל חתכו לאחרונה את המחירים לצרכנים בעוד 20%. השוק שאנן אם הוא חושב שהכנסות מכל לקוח (ARPU) הגיעו לתחתית בשנת 2013, אך השלב הבא יהיה ARPU נמוך יותר. שם המשחק הוא - נתח שוק".

חברת סלקום, בניהולו של ניר שטרן, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2013 עם הכנסות של 3.7 מיליארד שקל ורווח נקי של 186 מיליון שקל. החברה נסחרת בשווי של 4.7 מיליארד שקל.

חברת פרטנר, בניהולו של חיים רומנו, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2013 עם הכנסות של 3.4 מיליארד שקל ורווח נקי של 88 מיליון שקל. החברה נסחרת בשווי של 4.9 מיליארד שקל.

מחירי היעד: סלקום - 38.5 שקל ופרטנר - 28.2 שקל

סיטי בנק: "מניות סלקום ופרטנר נראות יקרות בהשוואה לרמות המכפילים לפיהן נסחרות חברות דומות באירופה למרות שהתחרות כאן גדולה יותר". על אף הסקירה השלילית, בסיטי בנק מאמינים שתגיע התייצבות בטווח הרחוק יותר ודווקא מעלים את מחירי היעד לעומת המלצה קודמת.

מחירי היעד למניות: סלקום - 38.5 שקל (לעומת המלצה קודמת ל-34 שקל) - לעומת מחיר של 46.79 שקל בבורסה בפתיחת המסחר ופרטנר - 28.2 שקל (לעומת המלצה קודמת ל-16.5 שקל) - לעומת מחיר של 31.95 שקל בבורסה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ממליץ קנייה לשתי המנ 08/01/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    פרטנר בשל צוות מנהלים סופר מקצועים עם הוכחות מהעבר, סלקום עקב השליטה החדשה בקבוצה ועזיבתו של נוחי דנקנר
  • 3.
    דוד 07/01/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
    לסלקום יש פרוייקטים רציניים באפריקה.
  • 2.
    העלו מחיר לפרטנר איזה טמטום -אנליסטים בשקל (ל"ת)
    אצלנו 07/01/2014 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נימי 07/01/2014 08:49
    הגב לתגובה זו
    אתה בטח רוצה שכולנו עכשיו נרוץ למכור בשביל שאתה תקנה בכמויות. אז זהו שלא, אנחנו יותר חכמים מזה. )-: לצערי אנחנו לא וכולנו עכשיו נרוץ למכור כמו עדר.... אוף
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 4.39%  , הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.