המלצות

סיטי בנק דובי על סלקום ופרטנר: ממשיך בהמלצת "מכירה" - מה הדאונסייד?

האנליסט מייקל קלר: "בשוק חשבו שהגענו לתחתית של הכנסות מלקוח ב-2013, אך ה-ARPU ימשיך לרדת"; סלקום ופרטנר זינקו אשתקד
אבי שאולי | (4)

אחרי שחברות הסלולר זינקו בשיעור חד בשנה החולפת (סלקום ב58% ופרטנר ב-43%) סיטי בנק מפרסם סקירה שלילית על המניות תחת הכותרת "בדיוק כשחשבת שמחירי המובייל לא יכולים לרדת יותר - אנו נותרים בהמלצת מכירה על סלקום ופרטנר".

האנליסט מייקל קלר מסביר כי : "גולן טלקום והוט מובייל חתכו לאחרונה את המחירים לצרכנים בעוד 20%. השוק שאנן אם הוא חושב שהכנסות מכל לקוח (ARPU) הגיעו לתחתית בשנת 2013, אך השלב הבא יהיה ARPU נמוך יותר. שם המשחק הוא - נתח שוק".

חברת סלקום, בניהולו של ניר שטרן, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2013 עם הכנסות של 3.7 מיליארד שקל ורווח נקי של 186 מיליון שקל. החברה נסחרת בשווי של 4.7 מיליארד שקל.

חברת פרטנר, בניהולו של חיים רומנו, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2013 עם הכנסות של 3.4 מיליארד שקל ורווח נקי של 88 מיליון שקל. החברה נסחרת בשווי של 4.9 מיליארד שקל.

מחירי היעד: סלקום - 38.5 שקל ופרטנר - 28.2 שקל

סיטי בנק: "מניות סלקום ופרטנר נראות יקרות בהשוואה לרמות המכפילים לפיהן נסחרות חברות דומות באירופה למרות שהתחרות כאן גדולה יותר". על אף הסקירה השלילית, בסיטי בנק מאמינים שתגיע התייצבות בטווח הרחוק יותר ודווקא מעלים את מחירי היעד לעומת המלצה קודמת.

מחירי היעד למניות: סלקום - 38.5 שקל (לעומת המלצה קודמת ל-34 שקל) - לעומת מחיר של 46.79 שקל בבורסה בפתיחת המסחר ופרטנר - 28.2 שקל (לעומת המלצה קודמת ל-16.5 שקל) - לעומת מחיר של 31.95 שקל בבורסה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ממליץ קנייה לשתי המנ 08/01/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    פרטנר בשל צוות מנהלים סופר מקצועים עם הוכחות מהעבר, סלקום עקב השליטה החדשה בקבוצה ועזיבתו של נוחי דנקנר
  • 3.
    דוד 07/01/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
    לסלקום יש פרוייקטים רציניים באפריקה.
  • 2.
    העלו מחיר לפרטנר איזה טמטום -אנליסטים בשקל (ל"ת)
    אצלנו 07/01/2014 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נימי 07/01/2014 08:49
    הגב לתגובה זו
    אתה בטח רוצה שכולנו עכשיו נרוץ למכור בשביל שאתה תקנה בכמויות. אז זהו שלא, אנחנו יותר חכמים מזה. )-: לצערי אנחנו לא וכולנו עכשיו נרוץ למכור כמו עדר.... אוף
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.