רמי לוי: "נספוג חלק מהעלאת המע"מ, אבל הפגיעה היא קשה ולא רק בצרכנים - עסקים קטנים-בינוניים עלולים להיסגר"

בעל השליטה ברשת רמי לוי מתייחס בשיחה עם Bizportal להעלאת המע"מ ל-18% שנכנסה הלילה לתוקף. "זו טעות של האוצר"
יעל גרונטמן | (9)

סופג את המע"מ: רמי לוי הצהיר הבוקר בשיחה עם Bizportal כי לא יעלה את מחיריהם של מוצרי היסוד, לחם אחיד, חלב בשקית וביצים, בשיעור העלאת המע"מ בסניפי הרשת, ותוקף את המהלך עליו חתום שר האוצר החדש, לפיד - "אני חושב שהעלאת המע"מ היא טעות של האוצר".

"נבוא לקראת הצרכנים בכמה מוצרי יסוד, כמו החלב בשקיות, הלחם האחיד והביצים, בהם לא נספוג את המע"מ שעלה ב-1% הלילה. בנוסף נעשה מבצעים יותר מעמיקים החודש, כדי שהצרכן שלנו לא ירגיש כל כך את ההעלאה של המע"מ".

לדברי רמי לוי, "העלאה של 1% במע"מ זה לא דבר שהולך ברגל. הפגיעה היא לא רק בצרכנים הפרטיים שמרגישים את זה חזק בכיס, אלא גם בעסקים הקטנים והבינוניים, שגם ככה בקושי צפים מעל המים ועתה הרווח התפעולי שלהם צפוי להישחק עוד יותר, מה שיקשה עליהם לצמוח ולספק מקומות עבודה חדשים במשק וחלקם אף עלולים להיסגר".

בדוחות האחרונים של רמי לוי הציגה החברה ירידה משמעותית ברווחיות ובתגובה נפלה מנייתה בכ-7% ונסוגה משיא כל הזמנים, לאחר שמתחילת השנה עלתה בכ-40%. על כך אמר רמי לוי, "גם לי, כמו לכל בעל עסק, יש נקודת איזון שצריכה להישמר על מנת שהעסק ימשיך וירוויח, אבל אנחנו נעשה את המקסימום על מנת לשמור על היסודות שלנו - והיסודות שלנו הם הצרכנים. אני מעדיף להרוויח פחות ולבוא לקראת הלקוחות שלנו, גם על חשבון השחיקה ברווחיות".

מתכוון להקים 6 קניונים תוך שנתיים

רמי לוי התייחס גם להמשך ההתפתחות והפריסה הארצית של הרשת ואמר "הכוונה שלנו היא להקים 6 קניונים במהלך השנתיים הקרובות ולייצר בהם אלפי מקומות עבודה. זו לא תוכנית סודית, וזה גם לא סוד שאת כל הכסף שאני מרוויח אני משקיע שוב פעם ביצירת מקומות עבודה חדשים במשק".

"כרגע אני בונה סניפים חדשים בקריית שמונה, בנתיבות, בכפר סבא, באריאל ובירושלים. אני רוצה להגיע ל-50 סניפים במדינת ישראל, חלקם יהיו בבעלותי וחלקם בשכירות". כיום יש לרשת רמי לוי 26 חנויות כשהצפוניות ביותר הן בעכו וטבריה והדרומית ביותר היא בבאר שבע. תוך חודש וחצי יהיה סניף פתוח גם בנתיבות.

גם את השירות של הרשת באינטרנט מתכוון רמי לוי להרחיב בקרוב. "נכון להיום אנחנו נותנים שירות לר"ג ולחלק מהשכונות בת"א וכן בכפר סבא, רעננה, פתח תקווה ורמת השרון. תוך חודש נפתח את השירות ההזמנות האינטרנטי גם בסניפי הצפון לתושבי עכו חיפה נהריה והסביבה. ובסופו שלך דבר הכוונה היא לתת שירות משלוחים באמצעות האינטרנט לכל נקודה במדינה".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יתרו 02/06/2013 22:53
    הגב לתגובה זו
    חבל על הזמן להמשיך מיד בעבודה עלה והצליח .
  • 6.
    רמי לוי - בוא לרחובות מחכים לך (ל"ת)
    מחכה בקוצר רוח 02/06/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תושב נוה-שאנן בחיפה 02/06/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    הטכניון מכון טכנולוגי לישראל גובל בשכונה
  • 4.
    אבי 02/06/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    כאחד שמציג את עצמו כרובין הוד של מעמד הביניים מינוס. מאפה הכסף לבניית קניונים, נדל"ן ורווחים של מיליונים כל שנה אם לא מרווחיך האדירים מבני המעמד הנמוך שאתה קונה בשקל..........
  • אנונימי 03/06/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    איזה צרות עיין יש לך חבל על הזמן קנאי
  • תקנה שופרסל-מגה. הם יותר זולים (קשקשן) (ל"ת)
    טוקבקיסט בשקל 02/06/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מעדיפים לתת לגדולים ולא לקטנים ולבינוניים (ל"ת)
    תום 02/06/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תום 02/06/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
    תשאלו את ביבי האפס
  • 1.
    6 סופרים שווים יותר מחברת כיל חחחחחחח (ל"ת)
    רמי לוי 02/06/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.