רמי לוי: "נספוג חלק מהעלאת המע"מ, אבל הפגיעה היא קשה ולא רק בצרכנים - עסקים קטנים-בינוניים עלולים להיסגר"
סופג את המע"מ: רמי לוי הצהיר הבוקר בשיחה עם Bizportal כי לא יעלה את מחיריהם של מוצרי היסוד, לחם אחיד, חלב בשקית וביצים, בשיעור העלאת המע"מ בסניפי הרשת, ותוקף את המהלך עליו חתום שר האוצר החדש, לפיד - "אני חושב שהעלאת המע"מ היא טעות של האוצר".
"נבוא לקראת הצרכנים בכמה מוצרי יסוד, כמו החלב בשקיות, הלחם האחיד והביצים, בהם לא נספוג את המע"מ שעלה ב-1% הלילה. בנוסף נעשה מבצעים יותר מעמיקים החודש, כדי שהצרכן שלנו לא ירגיש כל כך את ההעלאה של המע"מ".
לדברי רמי לוי, "העלאה של 1% במע"מ זה לא דבר שהולך ברגל. הפגיעה היא לא רק בצרכנים הפרטיים שמרגישים את זה חזק בכיס, אלא גם בעסקים הקטנים והבינוניים, שגם ככה בקושי צפים מעל המים ועתה הרווח התפעולי שלהם צפוי להישחק עוד יותר, מה שיקשה עליהם לצמוח ולספק מקומות עבודה חדשים במשק וחלקם אף עלולים להיסגר".
בדוחות האחרונים של רמי לוי הציגה החברה ירידה משמעותית ברווחיות ובתגובה נפלה מנייתה בכ-7% ונסוגה משיא כל הזמנים, לאחר שמתחילת השנה עלתה בכ-40%. על כך אמר רמי לוי, "גם לי, כמו לכל בעל עסק, יש נקודת איזון שצריכה להישמר על מנת שהעסק ימשיך וירוויח, אבל אנחנו נעשה את המקסימום על מנת לשמור על היסודות שלנו - והיסודות שלנו הם הצרכנים. אני מעדיף להרוויח פחות ולבוא לקראת הלקוחות שלנו, גם על חשבון השחיקה ברווחיות".
מתכוון להקים 6 קניונים תוך שנתיים
רמי לוי התייחס גם להמשך ההתפתחות והפריסה הארצית של הרשת ואמר "הכוונה שלנו היא להקים 6 קניונים במהלך השנתיים הקרובות ולייצר בהם אלפי מקומות עבודה. זו לא תוכנית סודית, וזה גם לא סוד שאת כל הכסף שאני מרוויח אני משקיע שוב פעם ביצירת מקומות עבודה חדשים במשק".
"כרגע אני בונה סניפים חדשים בקריית שמונה, בנתיבות, בכפר סבא, באריאל ובירושלים. אני רוצה להגיע ל-50 סניפים במדינת ישראל, חלקם יהיו בבעלותי וחלקם בשכירות". כיום יש לרשת רמי לוי 26 חנויות כשהצפוניות ביותר הן בעכו וטבריה והדרומית ביותר היא בבאר שבע. תוך חודש וחצי יהיה סניף פתוח גם בנתיבות.
גם את השירות של הרשת באינטרנט מתכוון רמי לוי להרחיב בקרוב. "נכון להיום אנחנו נותנים שירות לר"ג ולחלק מהשכונות בת"א וכן בכפר סבא, רעננה, פתח תקווה ורמת השרון. תוך חודש נפתח את השירות ההזמנות האינטרנטי גם בסניפי הצפון לתושבי עכו חיפה נהריה והסביבה. ובסופו שלך דבר הכוונה היא לתת שירות משלוחים באמצעות האינטרנט לכל נקודה במדינה".
- 7.יתרו 02/06/2013 22:53הגב לתגובה זוחבל על הזמן להמשיך מיד בעבודה עלה והצליח .
- 6.רמי לוי - בוא לרחובות מחכים לך (ל"ת)מחכה בקוצר רוח 02/06/2013 19:54הגב לתגובה זו
- 5.תושב נוה-שאנן בחיפה 02/06/2013 16:46הגב לתגובה זוהטכניון מכון טכנולוגי לישראל גובל בשכונה
- 4.אבי 02/06/2013 16:12הגב לתגובה זוכאחד שמציג את עצמו כרובין הוד של מעמד הביניים מינוס. מאפה הכסף לבניית קניונים, נדל"ן ורווחים של מיליונים כל שנה אם לא מרווחיך האדירים מבני המעמד הנמוך שאתה קונה בשקל..........
- אנונימי 03/06/2013 09:17הגב לתגובה זואיזה צרות עיין יש לך חבל על הזמן קנאי
- תקנה שופרסל-מגה. הם יותר זולים (קשקשן) (ל"ת)טוקבקיסט בשקל 02/06/2013 17:09הגב לתגובה זו
- 3.מעדיפים לתת לגדולים ולא לקטנים ולבינוניים (ל"ת)תום 02/06/2013 15:57הגב לתגובה זו
- 2.תום 02/06/2013 15:57הגב לתגובה זותשאלו את ביבי האפס
- 1.6 סופרים שווים יותר מחברת כיל חחחחחחח (ל"ת)רמי לוי 02/06/2013 15:56הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.89% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)המוניטין ירד לאפס - עמית בירק פורש מאקוואריוס
אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021
אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?
צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת.
במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית.
מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.
אבל הכי חשוב זה כמה המנכ"ל החדש עומד להשתכר. אתם קוראים נכון - 90,000 שקל בחודש, וזה עוד לפני בונוסים שנתיים של 3-6 משכורות חודשיות כלומר כ-400 אלף שקל בשנה לפחות. קשה להאמין אבל זו חברה ששורפת מיליוני שקלים ברבעון וזה השכר שהיא מציעה למנכ"ל החדש:
- "הציגו לנו מצג שווא" - המשקיע המרכזי באקוואריוס נסוג מההשקעה
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
