שי אוזון
צילום: ליבי קטן נאור
דוחות

אברא: ההכנסות ברבעון צמחו ב-19% ל-117 מיליון שקל

הרווח הנקי ירד ב-44% בעקבות הוצאות חד פעמיות של מסים, הרווח בשנת 2024 הסתכם ב-14.9 מיליון שקל בדומה לרווח ב-2023; ה-EBITDA ברבעון הרביעי גדלה בכ-14% והסתכמה בכ-12.9 מיליון שקל לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אברא שי אוזון

אברא אברא -1.57%  , המתמחה בפתרונות טכנולוגיים בתחומי מערכות מידע, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2024. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024 הסתכמו בכ-116.6 מיליון שקל לעומת כ-97.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 19%. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-4.5 מיליון שקל לעומת 8.1 מיליון שקל אשתקד, ירידה של 44%, הסיבה לירידה נובעת מהכנסות חד פעמיות של מסים ברבעון הרביעי ב-2023 בהיקף של 3.5 מיליון שקל, בעקבות עסקת מיזוג.

בדוח הדירקטוריון מצוין כי "ברבעון הרביעי של שנת 2024 הוצאות המס הסתכמו בכ-1.54 מיליון שקל לעומת הכנסות המס בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכמו בכ-4.28 מיליון שקל. הגידול בהוצאות המס בתקופת הדוח של שנת 2024 לעומת התקופה המקבילה אשתקד , נובע בעיקר משינויים במיסים נדחים בגין שינוי ברווח, הפחתות חשבונאיות של רכוש אחר ו-16 IFRS וכן מרישום הכנסת מס חד פעמית ברבעון הרביעי של 2023 בעקבות המיזוג, בגובה של כ-3.5 מיליון שקל".


הרווח הגולמי ברבעון הרביעי גדל בכ-12% והסתכם בכ-28 מיליון שקל המהווים כ-24% ממחזור המכירות, לעומת כ-25 מיליון שקל המהווים כ-26% ממחזור המכירות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2024 גדל בכ-13% והסתכם בכ-6.2 מיליון שקל לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


ה-EBITDA ברבעון הרביעי גדלה בכ-14% והסתכמה בכ-12.9 מיליון שקל לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול פחת 16 IFRS ברבעון הרביעי של שנת 2024 גדלה בכ-6% והסתכמה בכ-9.8 מיליון שקל בהשוואה לכ-9.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


ההון של החברה של החברה ליום 31/12/2024 גדל בכ-18.5% לכ-355 מיליון שקל ומהווה כ-59% מסך המאזן, לעומת 299 מיליון שקל המהווה כ-51% מסך המאזן ב-31/12/2023. יתרת המזומנים ופיקדונות (כולל משועבדים) של החברה ליום 31/12/2024 הסתכמה בכ-106 מיליון שקל ותאפשר לחברה לממש את תוכניתה האסטרטגית להמשך צמיחה.


במבט שנתי, הכנסות החברה בשנת 2024 הסתכמו בכ-445 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת הכנסות של כ-408 מיליון שקל בשנת 2023. הגידול במכירות בשנת 2024 ביחס לשנה המקבילה אשתקד, נובע מגידול בפעילות האורגנית של החברה בעקבות סינרגיה בין הפעילויות השונות. הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-14.9 מיליון שקל בדומה לרווח הנקי אותו הציגה החברה בשנת 2023.


הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל בכ-7% והסתכם בכ-113.9 מיליון שקל המהווים כ-26% ממחזור המכירות, לעומת כ-106.4 מיליון שקל המהווים כ-26% ממחזור המכירות בשנת 2023. הרווח התפעולי בשנת 2024 גדל בכ-7% והסתכם בכ-25.1 מיליון שקל לעומת כ-23.4 מיליון שקל בשנת 2023.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ה-EBITDA בשנת 2024 גדלה בכ-13% והגיעה לשיא כ-51 מיליון שקל לעומת כ-45.6 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA בנטרול פחת 16 IFRS בשנת 2024 גדלה בכ-4% והסתכמה בכ-39.5 מיליון ש"ח לעומת כ-38.1 מיליון שקל בשנת 2023.


גבי דישי יו"ר החברה: "במהלך 2024 הנחנו תשתית אסטרטגית ופיננסית מוצקה אשר תאפשר לנו לממש את הפוטנציאל ארוך הטווח של החברה. לאחר מיזוג פעילויות הקבוצה אנו מתחילים לראות את פירות הסינרגיה, אשר באים לידי ביטוי בשיפור ההתייעלות תפעולית ובהגברת הצמיחה. אנו נמשיך ביישום אסטרטגיית הרכישות במטרה להרחיב את תחומי הפעילות ולמקסם את הערך לבעלי המניות. אנו צופים כי כבר במהלך השנה הקרובה נראה את השפעת המהלכים שביצענו על תוצאות החברה. אלפא, בעלת השליטה, ממשיכה לראות בפעילות אברא מנוף משמעותי להצלחה ארוכת טווח. אנו מחויבים להמשיך ולייצר ערך באמצעות צמיחה אורגנית ואנ-אורגנית, תוך שיפור שולי הרווח".


שי אוזון, מנכ"ל אברא: "בהתאם ליעדים שהצבנו לעצמנו אברא סוגרת את שנת 2024 עם מחזור שנתי של כ-450 מיליון שקל. על אף האתגרים של מלחמת חרבות ברזל, חזרנו לצמיחה קבועה בכל הרבעונים וסיכמנו שנה בצמיחה אורגנית של כ-9%. כפי שהבטחנו, אנו נמשיך להתרחב ולצמוח באמצעות בחירה איכותית של חברות ומיזוגן, תוך שימת דגש על פרויקטים בתחום הבינה המלאכותית והנגשת מידע. במקביל, אנו משקיעים בהרחבת מערך המכירות שלנו כדי לתמוך בצמיחה המתמשכת. אנו מסמנים שנה חיובית ומתכוונים להמשיך במגמה זו גם בעתיד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."