ביטוח
צילום: cnava

תופעת כפל ביטוחי – למה זה קורה ואיך ניתן לשים לזה סוף בעזרת הר הביטוח

מה זה כפל ביטוחי, מה זה הר הביטוח ואיך אתם יכולים לחסוך כסף?

כפל ביטוחי זאת תופעה שכיחה מאוד בקרב ציבור המבוטחים בישראל. זה בעצם אומר שמבוטח משלם על אותו ביטוח פעמיים ואם יקרה מקרה ביטוחי הוא לא יוכל לתבוע פעמיים. תופעת הכפל הביטוחי שכיחה מאוד ולפי הערכות לאחד משלושה מבוטחים יש כפל ביטוחי נכון להיום. בכתבה הבאה נסביר איך אפשר לפתור את בעיית הכפל הביטוחי בצורה הטובה ביותר.

קודם כל, על מנת לדעת האם יש לכם כפל ביטוחי, אתם צריכים לבצע את בדיקת הר הביטוח. אתר הר הביטוח יסייע לכם לקבל בקלות ובמהירות דו"ח על המידע הביטוחי שלכם. לאחר שתכנסו להר הביטוח, במידה ויש לכם כפל ביטוחי- תקפוץ להם התראה על כך שיש לכם כפל.

הרבה אנשים לא יודעים להפריד בין סוגים שונים של כפל ביטוחי, יש כפל ביטוחי שטוב למבוטחים וישנו כפל ביטוחי שלא טוב למבוטחים. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר אחת ולתמיד.

כפל ביטוחי שלא כדאי לבטל

בדו"ח הר הביטוח, במידה והכפל הביטוחי יופיע לכם על אחד המוצרים הבאים, תדעו שמדובר בכפל ביטוחי שדווקא עשוי להיות טוב עבורכם:

-ביטוח חיים.

-ביטוח מחלות קשות.

-ביטוח פיצוי סרטן.

-ביטוח מחלות קשות.

-ביטוח סיעודי.

אתם בטח שואלים את עצמכם, מה הכוונה בכפל ביטוחי שטוב עבורכם?

הכוונה היא שאם חלילה יקרה מקרה ביטוחי, תוכלו לתבוע את שתי הפוליסות.

לדוגמא, מבוטח בשם ישראל ישראלי שבר את ידו, הוא היה מבוטח בפוליסת תאונות אישיות גם בחברת הראל וגם בחברת כלל ויוכל לקבל פיצוי כספי משתי החברות.

כך שכפל ביטוחי זה, יכול לבוא לטובת המבוטח.

במידה ואתם מעוניינים לחסוך, תוכלו להשאיר לכם כיסוי אחד מכל סוג ולבטל גם את הכפל הביטוחי הזה, רק קחו שחשבון שהכיסויים שלכם יהיו מצומצמים יותר.

כדאי לדעת, גם אם יש לכם את אותו כיסוי 3 פעמים ויותר עדין תוכלו לתבוע כל אחד מהכיסויים ולמצות את זכויותיכם.

כפל ביטוחי שכדאי לבטל

במידה ויש לכם כפל ביטוחי באחד מהכיסויים של פוליסת בריאות הבאים, זהו כפל ביטוחי שלא טוב עבורכם:

- ניתוחים בארץ, ניתוחים אחידה, ניתוחים שב"ן.

- תרופות מחוץ לסל, תרופות בהתאמה אישית, הרחבה לתרופות.

- ניתוחים וטיפולים בחו"ל.

- אמבולטורי, ייעוצים ובדיקות.

- אבחון מהיר, אבחון ישיר.

- השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל.

במידה ואתם נכנסים להר הביטוח ורואים שיש לכם את אחד מהכיסויים לעיל ביותר מחברת ביטוח אחד, זה עשוי להיות סימן אזהרה משמעותי לכפל ביטוחי שכדאי לבטל.

במקרה זה, כמו כל מקרה הנוגע לתיק הביטוח האישי שלכם, תתייעצו עם סוכן ביטוח מומלץ שידע להגיד לכם איזה מכיסויי הכפל כדאי להשאיר ואיזה לבטל כך שתהיו מכוסים בצורה טובה יותר.

חשוב שתבינו, על ידי ביטול הכפל אתם חוסכים עשרות עד מאות ₪ בחודש שמסתכמים לאלפי ₪ בשנה.

במידה ולא תבטלו את הכפל, אתם מסתכנים בכך שבעת קרות מקרה ביטוחי, 2 או יותר מחברות הביטוח שאתם מבוטחים בהם, יתווכחו ביניהן מי תשלם לכם.

מי רוצה בזמן שהוא מחכה לטיפול רפואי מסוים לחכות שחברות הביטוח יחליטו מי מכסה?

לכן כדאי לשים לב ולוודא שהכיסוי שאתם משלמים עליו יכסה אתכם במהירות בעת מקרה ביטוחי.

איך ניתן לבטל את הכפל הביטוחי?

את הכפל הביטוחי ניתן לבטל במגוון דרכים, אך אנו ממליצים לכם להיעזר בסוכן ביטוח או לקבל המלצה מיועץ ביטוח, על איזה כיסוי כדאי לכם לבטל.

סוכן ביטוח יכול לטפל בביטול הכפל הביטוחי עבורכם בלי שתצטרכו להתעסק בטפסים. מומלץ לתת לעיניים מקצועיות לעבור על התיק הביטוחי שלכם ולנתח אותו כיוון שההחלטה איזה כיסוי מהכפל לבטל, תלויה במספר גורמים.

לדוגמא, יכול להיות שיש למבוטח מסוים כפל ביטוחי בכיסוי אמבולטורי בחברת כלל והראל.

אותו מבוטח מוחרג על כל מה שקשור לגב שלו בביטוח של כלל ובביטוח של הראל הוא לא מוחרג.

כנראה שסוכן הביטוח ימליץ לאותו מבוטח לבטל את הכפל הביטוחי שיש לו בחברת כלל וליהנות מכיסוי ללא החרגה בהראל.

במידה ויש בידיכם המלצה איזה כיסוי לבטל ואתם רוצים לבטל עצמאית תוכלו לעשות זאת בכמה דרכים עיקריות:

  • להתקשר לחברת הביטוח בה רכשתם את הכיסוי ולבקש מהם לבטל את הכיסוי, מומלץ לבקש מהנציג הטלפוני אישור לביטול הפוליסה.
  • להיכנס לאזור האישי באתר של חברת הביטוח, ברוב האזורים האישיים כיום יש אפשרות להגיש בקשה לביטול פוליסה.
  • ניתן לשלוח מכתב ביטול חתום למייל או לפקס של חברת הביטוח, אפשרות זאת נחשבת למסורבלת יותר. אם בכל זאת בחרתם בה, תוכלו למצוא את פרטי הפקס והמייל באתר חברת הביטוח בה אתם מבוטחים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.