טור עתידים
צילום: National Photographic

טור דה-עתיד(ים): פארק העסקים שגורם למנכ"לי ועובדי החברות הגדולות בישראל לדווש לעבודה

תוכן בחסות |

מדי שנה מסתמנת עלייה של עשרות אחוזים של ישראלים המעדיפים להשאיר את הרכב הפרטי בחנייה ולהגיע לעבודה באופניים - רגילים או חשמליים. ומתחמי העבודה? כבר מתחילים להגיב בהתאם. הצצה לפארק העסקים עתידים בתל אביב מראה שכאן צפו מראש את העתיד עבור עובדי חברות ענק וסטארטאפים ישראלים הפועלים במקום: שבילי אופניים ייעודיים, שירות תל אופן צמוד ומקלחות למדוושים הם חלק מהסטנדרט. מעדיפים לנסוע במזגן? כל אופציות התחבורה האחרות פתוחות להגעה לתוך המתחם בממוצע של 18 דקות מערי הלוויין, ובקרוב גם המכונית החשמלית, שהמעבדה שלה פועלת מהפארק, תחזור לככב בדרכים

נוסעים כל בוקר לעבודה (או יותר נכון עומדים) שעות בפקקים, לפסקול של צפירות המכוניות השכנות, מבזבזים זמן יקר ומגיעים מותשים עוד לפני שהתחיל היום? יש מי שאצלם זה אחרת.

"15 דקות כל בוקר מול ברווזים - ובעבודה"

קחו למשל את עמית גריי, 33, המגיע כל בוקר למקום העבודה שלו – כמנהל פיתוח עסקי בחברת אמרסון, המפתחת מוצרים חדשניים לתעשיית המוצקים וממוקמת בפארק עתידים - על אופניים חשמליים. "אני מגיע מרמת גן ותוך 15 דקות אני בעבודה", אומר עמית. "אני נוסע דרך פארק הירקון, רואה בדרך ברווזים והרבה ירוק מול העיניים. זה הרגל שפותח את הראש, אני מגיע לעבודה שליו".

אופניים, מקלחת - ולמשרד

עמית כמובן לא לבד: גם רמי אבטליון, מנהל חניוני פארק עתידים, מעדיף להשאיר את הרכב שלו בחניית ביתו - למרות תשתיות החנייה הענפות בפארק עתידים - ולהגיע לעבודה על אופניים רגילים. "אני מגיע מנווה ירק שליד פתח תקווה", הוא מספר, "35 דקות ואני במתחם פארק עתידים, נכנס למקלחות כאן שמיועדות לרוכבים כמוני ומתחיל את היום רענן".

 

עלייה בבחירה באופניים ככלי תחבורה בדרך לעבודה

הבחירה באופניים ככלי תחבורה יעיל בדרך לעבודה הופכת פופולרית יותר עם השנים: בשנה שעברה מצאה חטיבת המחקר של בנק ישראל בבדיקה שעשתה, שכ-10% מהישראלים מגיעים לעבודה ברגל או באופניים.

 

רואים עתיד: נגישות למתחם קלאסי של עירוב שימושים

ברכב, בקורקינט, בשבילי אופניים ייעודיים על אופניים פרטיים או של תל אופן הפועלים במקום – אלה הן רק חלק מהדרכים להגיע כיום לפארק עתידים. בנוסף, קיימות שתי תחנות רכבת קרובות - תחנת רכבת בני ברק ותחנת האוניברסיטה - מהן יוצאים גם שאטלים לפארק עתידים ללא תשלום. כל אלה, לצד שילוב קווי הרכבת הקלה, מקרבים את פארק עתידים למרכז והופכים את האזור כולו לנגיש מאי פעם לחברות הגדולות במשק ולסטארטאפים. מעבר לבנייני משרדים עצמאיים, שטחי מסחר והסעדה, משמש הפארק – המשתרע על פני 80 דונם - כמוקד עסקים ובילוי במיקום אסטרטגי בארץ, שבו ניתנים שירותים שמטרתם לספק את כלל צורכי העובד: משירותי פנאי ותרבות ועד מוסדות חינוך, בנק ומרפאה. לא פלא שגם תחבורת העתיד, בצורת המכונית החשמלית של רנו ניסאן, צפויה להתניע ממעבדת החדשנות הטכנולוגית שבה פועלת החברה בעתידים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רישרד הננפלד בעלים של loan4all ומיקוד משכנתאות. צילום: רישרד הננפלד loan4allרישרד הננפלד בעלים של loan4all ומיקוד משכנתאות. צילום: רישרד הננפלד loan4all

הריבית ירדה, החזר ההלוואות נשאר גבוה: המלכודת שהבנקים לא רוצים שתכירו. איום דצמבר 2025

מדוע ירידת הריבית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים מזה הון, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף השנה כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים



נושאים בכתבה הלוואה

רישרד הננפלד, מנכ"ל מיקוד משכנתאות ומייסד פלטפורמת Loan4all, חושף:

מדוע ירידת הריבית הבסיסית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים הון מהעניין, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף 2025 כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים.

האמת? ירידת הריבית שהודיעו עליה בבנק ישראל לא שווה כלום עבור הלקוח הממוצע.

הריבית הבסיסית ירדה קצת, עכשיו היא 4.25%, וזה אמור להיות חיובי, אבל בחיים האמיתיים הפער רק גדל. שוק המשכנתאות מתחיל לזוז, בקושי, אבל האשראי הצרכני? הוא נשאר קשיח באופן חריג. והבנקים? הם עושים הון מהבלבול הזה.

אני רואה את זה יום יום. ציבור מבולבל. דיברתי עם רישרד הננפלד , יועץ משכנתאות ותיק ומנכ"ל חברת "מיקוד משכנתאות", וניסיתי לפצח את הפרדוקס: למה הבנקים ממשיכים לגבות ריביות כה גבוהות, מי מרוויח פה מהאי-וודאות, ומה הפלטפורמה שלנו (Loan4all) עושה נגד מלכודת האשראי הזו.