טור דה-עתיד(ים): פארק העסקים שגורם למנכ"לי ועובדי החברות הגדולות בישראל לדווש לעבודה
מדי שנה מסתמנת עלייה של עשרות אחוזים של ישראלים המעדיפים להשאיר את הרכב הפרטי בחנייה ולהגיע לעבודה באופניים - רגילים או חשמליים. ומתחמי העבודה? כבר מתחילים להגיב בהתאם. הצצה לפארק העסקים עתידים בתל אביב מראה שכאן צפו מראש את העתיד עבור עובדי חברות ענק וסטארטאפים ישראלים הפועלים במקום: שבילי אופניים ייעודיים, שירות תל אופן צמוד ומקלחות למדוושים הם חלק מהסטנדרט. מעדיפים לנסוע במזגן? כל אופציות התחבורה האחרות פתוחות להגעה לתוך המתחם בממוצע של 18 דקות מערי הלוויין, ובקרוב גם המכונית החשמלית, שהמעבדה שלה פועלת מהפארק, תחזור לככב בדרכים
נוסעים כל בוקר לעבודה (או יותר נכון עומדים) שעות בפקקים, לפסקול של צפירות המכוניות השכנות, מבזבזים זמן יקר ומגיעים מותשים עוד לפני שהתחיל היום? יש מי שאצלם זה אחרת.
"15 דקות כל בוקר מול ברווזים - ובעבודה"
קחו למשל את עמית גריי, 33, המגיע כל בוקר למקום העבודה שלו – כמנהל פיתוח עסקי בחברת אמרסון, המפתחת מוצרים חדשניים לתעשיית המוצקים וממוקמת בפארק עתידים - על אופניים חשמליים. "אני מגיע מרמת גן ותוך 15 דקות אני בעבודה", אומר עמית. "אני נוסע דרך פארק הירקון, רואה בדרך ברווזים והרבה ירוק מול העיניים. זה הרגל שפותח את הראש, אני מגיע לעבודה שליו".
אופניים, מקלחת - ולמשרד
עמית כמובן לא לבד: גם רמי אבטליון, מנהל חניוני פארק עתידים, מעדיף להשאיר את הרכב שלו בחניית ביתו - למרות תשתיות החנייה הענפות בפארק עתידים - ולהגיע לעבודה על אופניים רגילים. "אני מגיע מנווה ירק שליד פתח תקווה", הוא מספר, "35 דקות ואני במתחם פארק עתידים, נכנס למקלחות כאן שמיועדות לרוכבים כמוני ומתחיל את היום רענן".
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- ״ההזדמנות האחרונה״, פלוטון תפטר 12% מכוח האדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבחירה באופניים ככלי תחבורה יעיל בדרך לעבודה הופכת פופולרית יותר עם השנים: בשנה שעברה מצאה חטיבת המחקר של בנק ישראל בבדיקה שעשתה, שכ-10% מהישראלים מגיעים לעבודה ברגל או באופניים.
רואים עתיד: נגישות למתחם קלאסי של עירוב שימושים
ברכב, בקורקינט, בשבילי אופניים ייעודיים על אופניים פרטיים או של תל אופן הפועלים במקום – אלה הן רק חלק מהדרכים להגיע כיום לפארק עתידים. בנוסף, קיימות שתי תחנות רכבת קרובות - תחנת רכבת בני ברק ותחנת האוניברסיטה - מהן יוצאים גם שאטלים לפארק עתידים ללא תשלום. כל אלה, לצד שילוב קווי הרכבת הקלה, מקרבים את פארק עתידים למרכז והופכים את האזור כולו לנגיש מאי פעם לחברות הגדולות במשק ולסטארטאפים. מעבר לבנייני משרדים עצמאיים, שטחי מסחר והסעדה, משמש הפארק – המשתרע על פני 80 דונם - כמוקד עסקים ובילוי במיקום אסטרטגי בארץ, שבו ניתנים שירותים שמטרתם לספק את כלל צורכי העובד: משירותי פנאי ותרבות ועד מוסדות חינוך, בנק ומרפאה. לא פלא שגם תחבורת העתיד, בצורת המכונית החשמלית של רנו ניסאן, צפויה להתניע ממעבדת החדשנות הטכנולוגית שבה פועלת החברה בעתידים.
צילום: Shutterstockשטיינמץ עמינח ושות': סוף שנה מתקרב, האם אתם באמת מרוצים מרואה החשבון שלכם?
אם אתם מרגישים שהרואה חשבון שלכם לא מסביר מספיק, שאין תכנון מס, שהשירות איטי, שאין חשיבה קדימה, שאתם משלמים יותר מדי מס - כדאי שתשקלו להחליף
סוף השנה הוא הזמן שבו האמת יוצאת החוצה. דו"חות, מקדמות, תכנון מס, סגירת ספרים, הצהרות הון: זו התקופה שבה רואה החשבון שלכם צריך להיות הכי חד, הכי זמין והכי מקצועי.
אבל זו גם התקופה שבה בעלי עסקים רבים מתחילים לשאול את עצמם את השאלה שלא נעים לשאול: האם רואה החשבון שלי באמת עובד בשבילי, או שאני פשוט עוד תיק על המדף?
רואה חשבון הוא לא עובד של רשות המסים - מטרתו להביא לתוצאת המס המיטבית ללקוח
הרבה בעלי עסקים מרגישים לפעמים שהרואה חשבון “מייצג את מס הכנסה”, ושאירועים כמו:
זה מה שצריך לשלם, אין מה לעשות עם זה, תשאיר את הניירת ותבוא בשנה הבאה, אי־אפשר לשנות עכשיו כלום וכו', הופכים להיות שגרתיים. אבל זו טעות מהותית.
- "ה-AI מצמצם משמעותית את עבודת הביקורת של רואי החשבון" - קריירה בעידן ה-AI
- כששותף במשרד רואי חשבון עושה "טובה" לעובד למרות שהוא עובר על החוק - מה קבע בית המשפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רואה החשבון שלכם הוא לא זרוע של רשות המסים, הוא המגן שלכם מולה.
תפקידו לא רק להעביר דו"חות בזמן, אלא לחשוב עבורכם, לייעץ, למנוע טעויות, לייצר סדר ולהקטין את חבות המס שלכם, במסגרת החוק.
