טור עתידים
צילום: National Photographic

טור דה-עתיד(ים): פארק העסקים שגורם למנכ"לי ועובדי החברות הגדולות בישראל לדווש לעבודה

תוכן בחסות |

מדי שנה מסתמנת עלייה של עשרות אחוזים של ישראלים המעדיפים להשאיר את הרכב הפרטי בחנייה ולהגיע לעבודה באופניים - רגילים או חשמליים. ומתחמי העבודה? כבר מתחילים להגיב בהתאם. הצצה לפארק העסקים עתידים בתל אביב מראה שכאן צפו מראש את העתיד עבור עובדי חברות ענק וסטארטאפים ישראלים הפועלים במקום: שבילי אופניים ייעודיים, שירות תל אופן צמוד ומקלחות למדוושים הם חלק מהסטנדרט. מעדיפים לנסוע במזגן? כל אופציות התחבורה האחרות פתוחות להגעה לתוך המתחם בממוצע של 18 דקות מערי הלוויין, ובקרוב גם המכונית החשמלית, שהמעבדה שלה פועלת מהפארק, תחזור לככב בדרכים

נוסעים כל בוקר לעבודה (או יותר נכון עומדים) שעות בפקקים, לפסקול של צפירות המכוניות השכנות, מבזבזים זמן יקר ומגיעים מותשים עוד לפני שהתחיל היום? יש מי שאצלם זה אחרת.

"15 דקות כל בוקר מול ברווזים - ובעבודה"

קחו למשל את עמית גריי, 33, המגיע כל בוקר למקום העבודה שלו – כמנהל פיתוח עסקי בחברת אמרסון, המפתחת מוצרים חדשניים לתעשיית המוצקים וממוקמת בפארק עתידים - על אופניים חשמליים. "אני מגיע מרמת גן ותוך 15 דקות אני בעבודה", אומר עמית. "אני נוסע דרך פארק הירקון, רואה בדרך ברווזים והרבה ירוק מול העיניים. זה הרגל שפותח את הראש, אני מגיע לעבודה שליו".

אופניים, מקלחת - ולמשרד

עמית כמובן לא לבד: גם רמי אבטליון, מנהל חניוני פארק עתידים, מעדיף להשאיר את הרכב שלו בחניית ביתו - למרות תשתיות החנייה הענפות בפארק עתידים - ולהגיע לעבודה על אופניים רגילים. "אני מגיע מנווה ירק שליד פתח תקווה", הוא מספר, "35 דקות ואני במתחם פארק עתידים, נכנס למקלחות כאן שמיועדות לרוכבים כמוני ומתחיל את היום רענן".

 

עלייה בבחירה באופניים ככלי תחבורה בדרך לעבודה

הבחירה באופניים ככלי תחבורה יעיל בדרך לעבודה הופכת פופולרית יותר עם השנים: בשנה שעברה מצאה חטיבת המחקר של בנק ישראל בבדיקה שעשתה, שכ-10% מהישראלים מגיעים לעבודה ברגל או באופניים.

 

רואים עתיד: נגישות למתחם קלאסי של עירוב שימושים

ברכב, בקורקינט, בשבילי אופניים ייעודיים על אופניים פרטיים או של תל אופן הפועלים במקום – אלה הן רק חלק מהדרכים להגיע כיום לפארק עתידים. בנוסף, קיימות שתי תחנות רכבת קרובות - תחנת רכבת בני ברק ותחנת האוניברסיטה - מהן יוצאים גם שאטלים לפארק עתידים ללא תשלום. כל אלה, לצד שילוב קווי הרכבת הקלה, מקרבים את פארק עתידים למרכז והופכים את האזור כולו לנגיש מאי פעם לחברות הגדולות במשק ולסטארטאפים. מעבר לבנייני משרדים עצמאיים, שטחי מסחר והסעדה, משמש הפארק – המשתרע על פני 80 דונם - כמוקד עסקים ובילוי במיקום אסטרטגי בארץ, שבו ניתנים שירותים שמטרתם לספק את כלל צורכי העובד: משירותי פנאי ותרבות ועד מוסדות חינוך, בנק ומרפאה. לא פלא שגם תחבורת העתיד, בצורת המכונית החשמלית של רנו ניסאן, צפויה להתניע ממעבדת החדשנות הטכנולוגית שבה פועלת החברה בעתידים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתול רחוב אוכל. צילום: Sevgi LALE באתר PEXELSחתול רחוב אוכל. צילום: Sevgi LALE באתר PEXELS

פתרונות חסכוניים להאכלת חתולי רחוב בזול

עם מעט תכנון וידע, אפשר לבנות מערך האכלה יעיל, חסכוני ויציב לאורך זמן לחתולים בלי לקרוע את הכיס


נושאים בכתבה חיות מחמד

האכלת חתולי רחוב או חתולי חצר נובעת מחמלה, תחושת אחריות ורצון להעניק איכות חיים גם לחתולים שלא זכו לבית חם ואוהב. אך לצד זאת, מגיע גם האתגר הכלכלי. מזון לחתולים יכול להפוך במהירות להוצאה חודשית משמעותית, במיוחד לאור העובדה שרוב המאכילים מגלים שחתולים דוגלים במבצע "חבר מביא חבר" – אם מאכילים אחד, זה עשוי להגיע תוך זמן קצר להאכלה מפוארת של עשרות חתולים.

החדשות הטובות הן שיש דרכים מצוינות להעניק לחתולים תזונה מספקת ובריאה, בלי לקרוע את הכיס. עם מעט תכנון וידע, אפשר לבנות מערך האכלה יעיל, חסכוני ויציב לאורך זמן.

בחרו אוכל לחתולים זול אך איכותי

המפתח הוא לחפש אוכל לחתולים זול שמאזן בין מחיר  לבין ערכים תזונתיים . חתולי רחוב אינם צריכים מזון פרימיום יקר שנועד לחתולי בית מפונקים, עם פרווה מטופחת ותפריט מוקפד. הם זקוקים למזון בסיסי, עשיר בחלבון מן החי, עם רכיבים שקל לעכל ושנותנים להם אנרגיה לשרוד בתנאי חוץ.

התמקדו במותגים כמו ביו פורם, קיקו, סטאר קט ואחרים. אלו דוגמאות למזונות שלא מתיימרים להיות “גורמה”, אלא עושים את העבודה: משביעים, מספקים רכיבי תזונה חשובים, ונמכרים במחיר נוח במיוחד למי שמאכיל עשרות חתולים. 

קנו בגדול כדי לחסוך בענק

במקום לקנות שקי מזון קטנים של קילוגרם או שניים בכל פעם, עדיף להשקיע בשק גדול של 18–20 ק"ג. הסיבה פשוטה: ככל שהשק גדול יותר, העלות לקילוגרם יורדת משמעותית. כשמדובר בהאכלה יום-יומית של עשרות חתולים, ההפרש הזה מצטבר לחיסכון של מאות שקלים בכל חודש.