טור דה-עתיד(ים): פארק העסקים שגורם למנכ"לי ועובדי החברות הגדולות בישראל לדווש לעבודה
מדי שנה מסתמנת עלייה של עשרות אחוזים של ישראלים המעדיפים להשאיר את הרכב הפרטי בחנייה ולהגיע לעבודה באופניים - רגילים או חשמליים. ומתחמי העבודה? כבר מתחילים להגיב בהתאם. הצצה לפארק העסקים עתידים בתל אביב מראה שכאן צפו מראש את העתיד עבור עובדי חברות ענק וסטארטאפים ישראלים הפועלים במקום: שבילי אופניים ייעודיים, שירות תל אופן צמוד ומקלחות למדוושים הם חלק מהסטנדרט. מעדיפים לנסוע במזגן? כל אופציות התחבורה האחרות פתוחות להגעה לתוך המתחם בממוצע של 18 דקות מערי הלוויין, ובקרוב גם המכונית החשמלית, שהמעבדה שלה פועלת מהפארק, תחזור לככב בדרכים
נוסעים כל בוקר לעבודה (או יותר נכון עומדים) שעות בפקקים, לפסקול של צפירות המכוניות השכנות, מבזבזים זמן יקר ומגיעים מותשים עוד לפני שהתחיל היום? יש מי שאצלם זה אחרת.
"15 דקות כל בוקר מול ברווזים - ובעבודה"
קחו למשל את עמית גריי, 33, המגיע כל בוקר למקום העבודה שלו – כמנהל פיתוח עסקי בחברת אמרסון, המפתחת מוצרים חדשניים לתעשיית המוצקים וממוקמת בפארק עתידים - על אופניים חשמליים. "אני מגיע מרמת גן ותוך 15 דקות אני בעבודה", אומר עמית. "אני נוסע דרך פארק הירקון, רואה בדרך ברווזים והרבה ירוק מול העיניים. זה הרגל שפותח את הראש, אני מגיע לעבודה שליו".
אופניים, מקלחת - ולמשרד
עמית כמובן לא לבד: גם רמי אבטליון, מנהל חניוני פארק עתידים, מעדיף להשאיר את הרכב שלו בחניית ביתו - למרות תשתיות החנייה הענפות בפארק עתידים - ולהגיע לעבודה על אופניים רגילים. "אני מגיע מנווה ירק שליד פתח תקווה", הוא מספר, "35 דקות ואני במתחם פארק עתידים, נכנס למקלחות כאן שמיועדות לרוכבים כמוני ומתחיל את היום רענן".
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- ״ההזדמנות האחרונה״, פלוטון תפטר 12% מכוח האדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבחירה באופניים ככלי תחבורה יעיל בדרך לעבודה הופכת פופולרית יותר עם השנים: בשנה שעברה מצאה חטיבת המחקר של בנק ישראל בבדיקה שעשתה, שכ-10% מהישראלים מגיעים לעבודה ברגל או באופניים.
רואים עתיד: נגישות למתחם קלאסי של עירוב שימושים
ברכב, בקורקינט, בשבילי אופניים ייעודיים על אופניים פרטיים או של תל אופן הפועלים במקום – אלה הן רק חלק מהדרכים להגיע כיום לפארק עתידים. בנוסף, קיימות שתי תחנות רכבת קרובות - תחנת רכבת בני ברק ותחנת האוניברסיטה - מהן יוצאים גם שאטלים לפארק עתידים ללא תשלום. כל אלה, לצד שילוב קווי הרכבת הקלה, מקרבים את פארק עתידים למרכז והופכים את האזור כולו לנגיש מאי פעם לחברות הגדולות במשק ולסטארטאפים. מעבר לבנייני משרדים עצמאיים, שטחי מסחר והסעדה, משמש הפארק – המשתרע על פני 80 דונם - כמוקד עסקים ובילוי במיקום אסטרטגי בארץ, שבו ניתנים שירותים שמטרתם לספק את כלל צורכי העובד: משירותי פנאי ותרבות ועד מוסדות חינוך, בנק ומרפאה. לא פלא שגם תחבורת העתיד, בצורת המכונית החשמלית של רנו ניסאן, צפויה להתניע ממעבדת החדשנות הטכנולוגית שבה פועלת החברה בעתידים.
צילום: Freepikכיסוי מורחב בביטוח צד ג׳ - הדרך החכמה לביטוח משתלם
ביטוח צד ג' עם שילוב נכון של הרחבות, יכול להעניק שקט נפשי דומה מאוד לביטוח מקיף, במיוחד לבעלי רכבים ישנים, נהגים זהירים או משפחות שמבקשות לחסוך בעלויות
בעשור האחרון השתנה שוק הביטוח לרכב בישראל מקצה לקצה.
אם בעבר ביטוח צד ג׳ נחשב לאפשרות בסיסית ומצומצמת, הרי שכיום מדובר במוצר ביטוחי גמיש במיוחד - כזה שמאפשר
לבעלי רכבים לבחור בדיוק אילו כיסויים הם רוצים, ולשלם רק על מה שהם באמת צריכים.
המגמה הזו הגיעה מתוך צורך: לא כל נהג צריך ביטוח מקיף, ולא כל רכב מצדיק פרמיה של אלפי שקלים בשנה.
אבל אף אחד
גם לא רוצה למצוא את עצמו חסר הגנה במקרה של תאונה או תקלה.
הפתרון שנמצא באמצע הוא ביטוח צד ג׳ עם הרחבות - ביטוח בהתאמה אישית ,שצובר תאוצה בישראל ב 2025.
למה יותר נהגים בוחרים בביטוח צד ג׳?
נהגי ישראל משלמים על ביטוח רכב בממוצע בין 2,000 ל 5,000 ₪ לשנה, תלוי בגיל, סוג הרכב והעבר הביטוחי.
כשמדובר
ברכב ישן או משומש ששוויו נמוך מ 30 אלף ₪ ההוצאה הזו נראית לעיתים מיותרת.
ביטוח מקיף נועד להגן גם על הרכב שלך במקרה של תאונה, גניבה או שריפה - אבל אם עלות התיקון קרובה לשווי הרכב, ייתכן שפשוט לא כדאי לבטח אותו בצורה מקיפה.
במקום זאת, יותר נהגים עוברים לביטוח צד ג׳ שמכסה נזק שגרמת לרכב אחר, ומוסיפים אליו הרחבות חכמות שנותנות תחושת ביטחון כמעט כמו מקיף - בעלות הרבה יותר נמוכה.
כך אפשר ליהנות מהגנה אמיתית בלי לשלם על סעיפים מיותרים.
- צה"ל הוזיל לכם את ביטוח הרכב ביותר מ-5% - האם זה הזמן לחדש פוליסה?
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההרחבות שהופכות צד ג׳ לביטוח כמעט מקיף
חברות הביטוח בישראל מציעות כיום מגוון תוספות שהופכות את ביטוח צד ג׳ למוצר מותאם אישית. הנה כמה מהבולטות שבהן:
כמה עולה להדביר דירה חדשה מקבלן ב-2019?
כשאנחנו קונים דירה חדשה מקבלן, לכאורה הכל מוכן ואנחנו רק צריכים לארוז ולהיכנס אליה, אבל בפועל יש כמובן לא מעט עבודה סביבה ושפע סידורים והכנות. בפרט מומלץ לבצע הדברה מקצועית כך שבבית החדש שלנו לא יבקרו אורחים לא רצויים מבחינתנו. באופן טבעי תוך כדי חיפוש חברת הדברה מומלצת עולה גם שאלת המחיר - קניית בית בישראל היא הוצאה כספית גבוהה מאוד, ובנוסף ישנן עלויות נלוות משמעותיות, ולכן מן הסתם ננסה לשלם כמה שפחות עבור ההדברה.
מה כוללת ההדברה?
הדברת דירה היא שירות כללי מאוד, ולכן גם טווח המחירים יכול להיות רחב למדי. בחלק מהמקרים נרצה לבצע הדברה רק ביחס לג'וקים, לפעמים נוסיף גם הרחקת נמלים מהבית, ועוד חרקים שעלולים להיות מזיקים ולכן רצוי לשקול פתרונות שונים למניעת חיים משותפים איתם הם עכבישים, תולעים, עש, כיני יונים, פרעושים, קרציות ועוד.
במקרים עוד יותר מורכבים נדרש גם סילוק טרמיטים, ועוד פעולה שמייקרת את ההדברה היא הרחקת קן צרעות (שעלול להיות מסוכן במיוחד!) או דבורים.
בחירת השירות הספציפי תלויה במיקום הדירה - יש מקומות שמועדים לפורענות מבחינת חדירת נמלים, אחרים מהווים אטרקציה לג'וקים, בלוקיישנים אחרים כולל דירות חדשות מקבלן מקננות יונים ולכן הם עלולים לשרוץ כינים וכו'. כמובן שגם להעדפות שלכם יש משקל בבחירה, ובהתאם בעלותה של ההדברה שתאפשר לכם להיכנס לבית החדש בראש שקט.
- דירה חדשה או יד שנייה: מה באמת עדיף לרכוש היום?
- דירה מיד ראשונה: יתרונות והמלצות שכדאי להכיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באיזה חומרים משתמשים?
איכות החומרים שבאמצעותם יודברו המזיקים שאותם אתם רוצים להרחיק מהדירה משפיעה גם היא על המחיר שתשלמו. כדאי לדעת שכיום ישנם חומרים ידידותיים מאוד גם לבני האדם, גם לבעלי החיים שחיים איתנו וגם לסביבה, ומאחר שהשיקול האקולוגי חייב להיות חלק מכל בחירה אם אנחנו רוצים להמשיך ליהנות מכדור הארץ, ההמלצה היא להעדיף חברת הדברה מקצועית שמקפידה לבצע הדברה ירוקה.
