טור דה-עתיד(ים): פארק העסקים שגורם למנכ"לי ועובדי החברות הגדולות בישראל לדווש לעבודה
מדי שנה מסתמנת עלייה של עשרות אחוזים של ישראלים המעדיפים להשאיר את הרכב הפרטי בחנייה ולהגיע לעבודה באופניים - רגילים או חשמליים. ומתחמי העבודה? כבר מתחילים להגיב בהתאם. הצצה לפארק העסקים עתידים בתל אביב מראה שכאן צפו מראש את העתיד עבור עובדי חברות ענק וסטארטאפים ישראלים הפועלים במקום: שבילי אופניים ייעודיים, שירות תל אופן צמוד ומקלחות למדוושים הם חלק מהסטנדרט. מעדיפים לנסוע במזגן? כל אופציות התחבורה האחרות פתוחות להגעה לתוך המתחם בממוצע של 18 דקות מערי הלוויין, ובקרוב גם המכונית החשמלית, שהמעבדה שלה פועלת מהפארק, תחזור לככב בדרכים
נוסעים כל בוקר לעבודה (או יותר נכון עומדים) שעות בפקקים, לפסקול של צפירות המכוניות השכנות, מבזבזים זמן יקר ומגיעים מותשים עוד לפני שהתחיל היום? יש מי שאצלם זה אחרת.
"15 דקות כל בוקר מול ברווזים - ובעבודה"
קחו למשל את עמית גריי, 33, המגיע כל בוקר למקום העבודה שלו – כמנהל פיתוח עסקי בחברת אמרסון, המפתחת מוצרים חדשניים לתעשיית המוצקים וממוקמת בפארק עתידים - על אופניים חשמליים. "אני מגיע מרמת גן ותוך 15 דקות אני בעבודה", אומר עמית. "אני נוסע דרך פארק הירקון, רואה בדרך ברווזים והרבה ירוק מול העיניים. זה הרגל שפותח את הראש, אני מגיע לעבודה שליו".
אופניים, מקלחת - ולמשרד
עמית כמובן לא לבד: גם רמי אבטליון, מנהל חניוני פארק עתידים, מעדיף להשאיר את הרכב שלו בחניית ביתו - למרות תשתיות החנייה הענפות בפארק עתידים - ולהגיע לעבודה על אופניים רגילים. "אני מגיע מנווה ירק שליד פתח תקווה", הוא מספר, "35 דקות ואני במתחם פארק עתידים, נכנס למקלחות כאן שמיועדות לרוכבים כמוני ומתחיל את היום רענן".
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבחירה באופניים ככלי תחבורה יעיל בדרך לעבודה הופכת פופולרית יותר עם השנים: בשנה שעברה מצאה חטיבת המחקר של בנק ישראל בבדיקה שעשתה, שכ-10% מהישראלים מגיעים לעבודה ברגל או באופניים.
רואים עתיד: נגישות למתחם קלאסי של עירוב שימושים
ברכב, בקורקינט, בשבילי אופניים ייעודיים על אופניים פרטיים או של תל אופן הפועלים במקום – אלה הן רק חלק מהדרכים להגיע כיום לפארק עתידים. בנוסף, קיימות שתי תחנות רכבת קרובות - תחנת רכבת בני ברק ותחנת האוניברסיטה - מהן יוצאים גם שאטלים לפארק עתידים ללא תשלום. כל אלה, לצד שילוב קווי הרכבת הקלה, מקרבים את פארק עתידים למרכז והופכים את האזור כולו לנגיש מאי פעם לחברות הגדולות במשק ולסטארטאפים. מעבר לבנייני משרדים עצמאיים, שטחי מסחר והסעדה, משמש הפארק – המשתרע על פני 80 דונם - כמוקד עסקים ובילוי במיקום אסטרטגי בארץ, שבו ניתנים שירותים שמטרתם לספק את כלל צורכי העובד: משירותי פנאי ותרבות ועד מוסדות חינוך, בנק ומרפאה. לא פלא שגם תחבורת העתיד, בצורת המכונית החשמלית של רנו ניסאן, צפויה להתניע ממעבדת החדשנות הטכנולוגית שבה פועלת החברה בעתידים.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- עד 60 מליון שקל: ריט 1 נכנסת לשותפות בבראשית ביזנס בנתניה
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: FreepikFINQ מציגה: כך מחזירים את הכוח לידיים של החוסכים לפנסיה
המערכת של FINQ עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לסרוק ולנתח את כלל מוצרי החיסכון הפנסיוני בישראל ולהציג למשתמש תובנות שמטרתן לשפר את ניהול כספי הפנסיה שלו
גם לקראת שנת 2026, לצערנו ישראלים רבים עדיין אדישים לחיסכון הפנסיוני שלהם - וזה עלול לעלות להם ביוקר בעתיד. כיצד ניתן להגביר מודעות בנושא? המומחים של FINQ פרשו בפנינו פתרון אלגנטי לבעיה.
נתונים של רשות שוק ההון שפורסמו לאחרונה חושפים מגמה מדאיגה ביותר מהשנים האחרונות, שמגיעה כעת לשיא מדאיג. בתוך שבע שנים נרשם זינוק של 140% במשיכות תגמולי פנסיה טרם הגעה לגיל פרישה. יתרה מכך, יותר ממאה ועשרים אלף ישראלים מדי שנה מחליטים למשוך את תגמולי הפנסיה שלהם טרם פרישתם, ולמעשה מותירים את עצמם חשופים ופגיעים ביום שבו יצאו לגמלאות.
זוהי רק דוגמה אחת לניהול לא אופטימלי של קרן פנסיה, ולמרבה הצער זו רחוקה מלהיות הטעות היחידה שעושים ישראלים בניהול הפנסיה שלהם. האם נגזר על מי שאינם בקיאים באותיות הקטנות להמשיך ולהתנהל בדרך לא נכונה, בכל הקשור לחיסכון הפנסיוני שלהם? לא בהכרח.
מומחי FINQ, פלטפורמת פנסיה והשקעות מבוססת AI, מספרים כי מהפכת הבינה המלאכותית טומנת בחובה את הפוטנציאל להחזיר את השליטה על קרן הפנסיה לידיים של החוסכים הישראלים. מהפכת המידע החלה תהליך מבורך של החזרת הכוח לידיים של החוסכים, והבינה המלאכותית עתידה להעצים את המהלך, כמובן במידה שנדע לרתום את כוחה לטובתנו.
- טופס הפנסיה שעלול להפוך למוקש מס
- הרפורמה בפנסיה להבטחת תשואה נדחתה: המנגנון הקיים יהיה עד סוף 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשנות את שם המשחק
רובנו מרגישים אי נוחות כששואלים אותנו שאלות בסיסיות אך מהותיות על הפנסיה שלנו. באיזה מסלול אנחנו מושקעים, והאם הוא מתאים לצרכים שלנו? כמה דמי ניהול אנחנו משלמים, והאם אפשר להפחית אותם? כמה כסף צפוי להצטבר לנו ביום הפרישה? והשאלה הגדולה מכולן: מה באמת מסתתר מאחורי ים המספרים והמונחים הטכניים שמופיעים בדוח התקופתי?
