קידום אתרים בגוגל – להגיע בדיוק לקהל שלכם!

תוכן בחסות |

קידום אתרים בגוגל יכול להיות קמפיין קידום ממומן או קידום אורגני המתבסס על תוכן. תוכן איכותי הוא בעל משמעות רבה לכל אתר וכן לגוגל. האלגוריתם המשוכלל שלו, מדרג דפי אתרים גבוה, בין השאר בגלל תוכן איכותי.  בקידום  אתרים אורגני, מופץ תוכן הכולל מילות מפתח רלבנטיות, כפי שנוצרו על ידי הגולשים, ולעיתים הוקלדו על ידם תוך שיבושי תחביר ולשון יש לומר.

האלגוריתם של גוגל, מסוגל להבין את המילים בכל מאמר, הקשר הרצוף והטבעי ביניהן וגם את הכוונה שעומדת מאחוריהן. כל אלה משפיעים על דירוג האתר, וככל שהוא משתפר, כך זורמים אליו גולשים- לקוחות פוטנציאליים חדשים. תוכן איכותי מביא לידים ומכירות. הנפח שלו עשוי להכיל את כל ההטיות והביטויים הקשורים במילות המפתח המרכזיות, ובכך למשוך קהלים חדשים לאתר. האיכות שלו מופצת בשיתופים וקישורים, והוא משפיע ישירות על חווית המשתמש.

 

על חווית משתמש וקידום אתרים!

המונח חווית משתמש, הפך לאחד המושגים הבולטים בלכסיקון של העולם הדיגיטלי. לראשונה טבע אותו באמצע שנות ה-90, ד"ר דונלד נורמן מדען העוסק במדע הקוגינציה. הוא קבע מספר חוקים, המבדילים בין סוגי משתמשים, עליהם נשענים היום מפתחי אפליקציות. גם סטיב ג'ובס היה אחד האנשים שתרמו להבנת המונח וזאת באמצעות פיתוח של ממשק משתמש גרפי במחשבי המקינטוש.

קידום אתרים בגוגל, הוא לא רק עניין טכני והוא קשור לחוויית משתמש. בעבר גם אתרים עם ניווט מסורבל, עלייה איטית, עיצוב גרוע וחומר דל, היו מדורגים גבוה, אבל היום יש קשר ישיר בין דירוג אתרים לעיצוב אתרים, תוכן איכותי ואף למהירות העלייה שלו גם במובייל. הפרמטרים הללו קריטיים, לדירוג של האתר ובכך יכול להתערב גם מקדם האתרים. שינויים של המבנה והקוד, עשויים לשפר את המהירות שלו, ויש היום כמה פורמטים כמו AMP של גוגל שמיועד להתאמת האתר לניידים. סימון כזה ליד אתרים, תומך בתקן של תוצאות החיפוש, ומוביל למידע מהר יותר. מומחי קידום אתרים גורסים שלאתרים הללו יש בונוס בדירוגים של גוגל, על אף שלא נאמרה הצהרה אחת בנושא. 

איך גוגל יודע מה זה כוונת משתמש?

מהמונח של חווית משתמש, נגזר הביטוי כוונת משתמש והוא מנסה להבין, מהי כוונתו של גולש אנונימי, כאשר הוא מקליד מילות שאילתה בגוגל. ככל שכוונת הגולש תהיה ברורה יותר, ניתן יהיה לבצע באתרים התאמה של תוכן ומילות מפתח, בהתאם לכוונות שבשאילתות, ומי שאמור להבין את כוונת המשתמש הוא גוגל. מסתבר שהוא כבר מבין את משמעות מילות החיפוש ולא רק בפונטים וסמנטיקה, הוא קולט את משמעות המילים וכך מפנה את הגולשים למידע שהם מבקשים. בדיוק בגלל זה, הוא כבר הפך למקור עצום של מידע ולא רק לצרכי ניווט או רכישה. גם אפשרויות החיפוש שלו השתכללו והיום ניתן "לדבר" אתו באמצעות קול, מה שהופך את התקשורת לכאורה טבעית יותר.

 

שלב ראשון בקידום אתרים - מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון בתהליך של קידום אורגני. כדי לאותת לגוגל שבאתר הזה קיימות מילות מפתח, כפי שהקלידו אותם גולשים, ולהפנות אותם לאתר. אם בעבר היו הנחיות של הכללת המילים בתגיות או בכותרת המאמר, היום גוגל מספיק חכם כדי לזהות אותם בתוך טקסט רצוף- במינון נכון וסולידי, והוא אף יודע לזהות את הנושא. באמצעים מתוחכמים הוא מנוע לפרש את המשמעות של השאילתה ולא רק את ארכיטקטורת הפונטים. הוא מנסה להתחקות אחר כוונת המשתמש ולהעלות בתוצאות החיפוש אתרים הרלבנטיים לכוונה, מעבר למילות החיפוש, ולכוון את הגולשים אל האתר.

במסגרת קידום אורגני, מתחשב האלגוריתם של גוגל גם בקישורים חיצוניים אל האתר, וככל שהם רבים, אמינים ומתפרסמים באתרים נחשבים, כך צובר האתר הזה מוניטין.

קישורים היא מילת המפתח לחשיפת אתר ברשת!

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רישרד הננפלד בעלים של loan4all ומיקוד משכנתאות. צילום: רישרד הננפלד loan4allרישרד הננפלד בעלים של loan4all ומיקוד משכנתאות. צילום: רישרד הננפלד loan4all

הריבית ירדה, החזר ההלוואות נשאר גבוה: המלכודת שהבנקים לא רוצים שתכירו. איום דצמבר 2025

מדוע ירידת הריבית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים מזה הון, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף השנה כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים



נושאים בכתבה הלוואה

רישרד הננפלד, מנכ"ל מיקוד משכנתאות ומייסד פלטפורמת Loan4all, חושף:

מדוע ירידת הריבית הבסיסית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים הון מהעניין, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף 2025 כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים.

האמת? ירידת הריבית שהודיעו עליה בבנק ישראל לא שווה כלום עבור הלקוח הממוצע.

הריבית הבסיסית ירדה קצת, עכשיו היא 4.25%, וזה אמור להיות חיובי, אבל בחיים האמיתיים הפער רק גדל. שוק המשכנתאות מתחיל לזוז, בקושי, אבל האשראי הצרכני? הוא נשאר קשיח באופן חריג. והבנקים? הם עושים הון מהבלבול הזה.

אני רואה את זה יום יום. ציבור מבולבל. דיברתי עם רישרד הננפלד , יועץ משכנתאות ותיק ומנכ"ל חברת "מיקוד משכנתאות", וניסיתי לפצח את הפרדוקס: למה הבנקים ממשיכים לגבות ריביות כה גבוהות, מי מרוויח פה מהאי-וודאות, ומה הפלטפורמה שלנו (Loan4all) עושה נגד מלכודת האשראי הזו.