רון אילון
צילום: באדיבות yes.

טלטלה ב-yes: המנכ"ל רון אילון פוטר, רן גוראון יחליף

אילון חתום על הכנסת ה-4K, הקמת STINGTV והניסיון להתמודד עם חברות ה-TV החדשות. לפני כשנה נעצר בפרשת תיק 4000. מנכ"ל פלאפון ימנכ"ל כעת גם את yes
אלכסנדר כץ | (2)

מנכ"ל yes, רון אילון פוטר ועוזב את תפקידו – כך הודיע היום (יום א') לעובדי חברת הלוויין. את מקומו יתפוס מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, שינהל את 2 החברות במקביל.

סיום העסקתו של אילון נובע, כך על פי הדיווח של קבוצת בזק לבורסה, "משינויים צפויים בקבוצה, כמו גם לאור החקירה והנסיבות שנוצרו". כשכותבים "שינויים צפויים בקבוצה", הכוונה לתחילת המיזוג בחברות הבנות שלבזק - פלאפון, בזק בינלאומי -yes. בדיווח לבורסה צוין כי אילון פוטר מתפקידו.

הדיווח לבורסה

אילון יסיים את תפקידו בסוף יולי השנה, לאחר כהונה של 12 שנה בתפקיד. בשנה האחרונה הוא תפקד תחת חקירה משטרתית, לאחר שנעצר בפרשת תיק 4000, יחד עם בעלי קבוצת בזק, שאול אלוביץ', רעייתו, בנו ובכירים אחרים בקבוצה. רשות ניירות ערך חשדה כי אילון פעל לנפח את תזרים המזומנים החופשי של חברת הלוויין כדי לעמוד ביעד הבונוס האישי שלו לשנת 2016. 

במהלך כהונתו ב-yes, אילון הביא את החברה לאיתנות פיננסית, לבעלת נתח השוק השני בגודלו בישראל בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית (כ-40%), אבל גם לירידה מתמשכת בשנים האחרונות במספר הלקוחות, שנודדים לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית המוזלות סלקום TV ופרטנר TV.

 

במהלך כהונתו החברה הייתה הראשונה שעברה לשדר ב-4k, השיק את חברת הבת STINGTV, והרחיב את תחומי פעילות yes מעבר לגבולות ישראל כאשר ניצח על הקמת yes Studios, זרוע בינ"ל להפצה והפקת תוכן בחו"ל. yes גם הייתה הראשונה לחתום על הסכם לשידור תכני HBO בישראל כבר לפני 7 שנים, ועוד.

 

במהלך השבועות הקרובים יבוצע תהליך חפיפה בין גוראון לאילון. אילון מסר: "לאחר קדנציה בת 12 שנים, אני מסיים את תפקידי. אני גאה לפרוש כאשר yes ניצבת בשורה אחת עם מפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית המובילות בעולם, כשהיא מביאה ללקוחות בישראל מידי יום ביומו, בשורות תוכן מפעימות, התפתחויות טכנולוגיות פורצות דרך, בסביבה תחרותית ומאתגרת. אני גאה במיוחד על קידום היצירה הישראלית המקורית בעולם, בעזרתה של yes Studios, זרוע בינלאומית להפצה והפקת תוכן בחו"ל, האחראית על שורה של עסקאות תוכן ישראליות המופצות לעולם כולו, בהן 'פאודה', 'על הספקטרום' ורבות אחרות. yes תמשיך להצטיין בזכות עובדיה - אנשים נלהבים, יצירתיים, אוהבי טלוויזיה שימשיכו להצעיד אותה להצלחות עתידיות".

 

יו"ר קבוצת בזק, שלמה רודב הוסיף: "רון אילון מסיים את תפקידו לאחר 12 שנה עם הישגים גדולים לחברת yes. אני מלווה את קבוצת בזק שנים רבות ולמדתי להעריך את עבדותו המצוינת של אילון, בעל חשיבה אסטרטגית, יכולות ניהול יוצאות מן הכלל והיכרות רבת שנים עם שוק התקשורת הישראלי, שיאפשרו לו להוביל את החברה לצמיחה גדולה והישגים רבים זאת למרות המגבלות הרגולטוריות שהוטלו על החברה ועל קבוצת בזק כולה. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו. לרן גוראון, הנכנס לתפקיד מנכ"ל yes, במקביל לתפקידו כמנכ"ל פלאפון, היכרות רבת ערך עם שוק התקשורת בכלל ועם קבוצת בזק בפרט, אשר תסייע לו באתגר החדש, ואני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידיו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לורי 19/06/2018 07:56
    הגב לתגובה זו
    ככה צריך להיות
  • 1.
    כל הכבוד 17/06/2018 16:23
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לו אם הוא באמת חתום על זה. חסך לי הון ואני רואה יותר טלוויזיה ממה שראיתי כשהייתי מנוי לשירות הרגיל של הוט.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.