טופטיקה מול כולם: הקרב בשדה הראייה לא מבייש את קוקה קולה נגד פפסי
בשורה התחתונה: טופטיקה מורידה את הכפפות וקוראת תגר על רשתות האופטיקה תוך שהיא עושה שימוש כפול בשחקנית מורן אטיאס גם כאייקון שמושך תשומת לב ואהדה וגם כדוגמא להתחזות שאין מאחוריה מומחיות אמיתית.
בשנת 1963, קצת אחרי תחילת משפט אייכמן,
התוצאות היו דרמאטיות והוכיחו שכל אדם ילך יותר צעדים נגד מצפונו ושיקול דעתו במידה שהמחקר מתבצע במעבדה של אוניברסיטה מכובדת (ייל) מאשר במשרדים מפוקפקים באמצע העיר, וכי חוקר הלובש חלוק מעבדה ישיג רמות גבוהות יותר של צייתנות (=זרם חזק ומכאיב יותר) מחוקר הלובש בגדים אזרחיים רגילים.
רשת טופטיקה הבינה, לאור תחקיר של חברת החדשות של ערוץ 2, שסינדרום מילגראם מתחולל בתוך רשתות האופטיקה, וכי כולנו נציית לאנשים בחלוקים לבנים ברשתות אופטיקה נחשבות ועתירות פרסום, בלי לדרוש לראות רשיון אופטומטריסט. החשיפה מראה כי רשתות פופולאריות מחזיקות כוח אדם שאינו רשאי, פורמאלית, לבדוק ולאבחן
טופוטיקה שומטת את השטיח מתחת לכמה וכמה מותגי אופטיקה שהצליחו לייצר מנהיגות של ממש לאחרונה, במיוחד לאור המחאה החברתית, בזכות הצהרות למיניהן שנושאות ערכי מחיר וערכי מוסר. האג'נדה שהן הכתיבו מתריסה נגד הדעה הרווחת כי משקפי ראייה צריכות להיות מוצר יקר וכי בדיקה אופטומטריסטית חייבת לעלות גם היא הרבה כסף. על גבה של התפיסה הבורגנית התיישבו מספר רשתות ידועות שנקטו באסטרטגיית רובין הוד הידועה שמורידה מחירים בהתבסס על ערכי זכויות אדם בסיסיות.
את השטיח שומטת טופטיקה אגב הפניית אצבע מאשימה לליבת העסק הלא היא בדיקת הראייה התקנית ובעלי המקצוע שמבצעים אותה. כאשר המאבחן אינו אופטומטריסט עם תעודה פורמאלית, הרשת יכולה להרשות לעצמה להוזיל חלק מהעלויות, ולייצר אשליה כי היא מחלקת משקפיים במחיר מגוחך.
כדי להתרומם על גבן של הרשתות המתחזות, עושה טופטיקה תרגיל תקשורתי מתוחכם. מצד אחד היא מביאה את מורן אטיאס היפה, שהיא טייפקאסט מובהק ווודאי של פרזנטורית סוחפת תשומת לב ופופולאריות. מצד שני עושה בה המותג שימוש כפול בכך שהוא מגדיר אותה מבעוד מועד כשחקנית שתפקידה, פרנסתה ומומחיותה הינם, איך לומר, להתחזות.
במקום לעשות פרסומת של אנשים בחלוקים לבנים ולכתוב מתחת למסך "המציג שחקן" או "המציגים אינם אופטומטריסטים", הופכת הפרסומת את המשחק וההתחזות לנושא המרכזי. למעשה, המסר העיקרי הוא: שחקנים הם רק מאניפולציה למשיכת תשומת לב בפרסומות, בדיוק כפי שאנשים בחלוקים לבנים, בחלק מרשתות האופטיקה, הם תכסיס כוזב ומאניפולטיבי לטיפוח אמון.
לאחר הסרה כה בוטה של הכפפות, מציעה גם רשת זו Value for money רק שהיא שמה את הפוקוס על האופטומטריסטים עצמם (לא על המשקפיים שאנחנו לא יודעים מהי אסטרטגית המחיר לגביהם) - ואפילו מציעה "אופטומטריסטים פרטיים במחיר של רשת".
העובדה שהרשת לא מתעסקת באופנתיות המשקפיים או במחירם אלא בתיקנותה של בדיקת הראייה, ואף מקפידה לוודא הריגה של כל המתחרים המשמעותיים שלה, אינה אלא קריאת תגר שכנראה לא תסתיים בזאת.
אנחנו עוד נראה בקרוב מלחמה בשדה הראייה שלא תבייש את קוקה קולה מול פפסי, וכנראה שלא נצטרך להרכיב משקפיים להבחין בה.
- 5.אלי 03/02/2015 17:45הגב לתגובה זואפשר להקים רש שמכור במחירים מצחיקים (ממש כמו באינטרנט) מסגרות איכותיות ועדשות איכותיות והכל לטובת הצרכן.
- 4.רונן 29/01/2015 17:07הגב לתגובה זוזה לא יעזור להם והם יפלו. לפני מסםר שנים כבר היה נסיון כזה . רשת בשם אורית שנפלה. הם גם יפלו ובגדול
- 3.טל 28/01/2015 10:33הגב לתגובה זויממנמ בתור אחת שעובדת 20 שנים בענף, אני יכולה לכתוב בוודאות שכל מי שבודק ברשתות הוא אופטומטריסט/ית אשר למד 4 שנים אופטומטריה ובעל תעודה! יחד עם זאת, החנויות הכושלות שנרשמו לטופטיקה היו על סף פשיטת רגל בגלל הרשתות וטופטיקה זה הסיכוי האחרון שלהן!
- 2.עטרה, דבר אחד שכחת 27/01/2015 14:24הגב לתגובה זוטופטיקה היא לא רשת אלא אוסף חנויות פרטיות שהתאגדו כדי להילחם ברשתות. יהיה מעניין לראות אם הדבוקה תחזיק מעמד או שזה יסתיים בקול ענות חלושה.
- 1.נינה 27/01/2015 13:12הגב לתגובה זוומה נעשה עם קרולינה למקה? גם שם מה שקורה זה בזיון.. לא פעם ראיתי שהם טועים במרשמים ומחליפים בין צדדי העיניים ושלא נדבר על מרחק בין אישונים שלא בוצע כהלכה... גם את הגיזרה הזו יש לתקוף..!!!!!

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.