עתיד הדיגיטל בישראל, או מקאן בלבד? מציג גידול של 280% בפרסום בסלולר

שיעור המובייל בפעילות מקאן חצה את רף ה-20% מנתח הפרסום בדיגיטל. אמיר וייס: "אנחנו האחראים העיקריים על הגידול בשוק המובייל בישראל"
משה בנימין | (4)

האם 2014 תהיה סופית ורשמית שנת המובייל בישראל? הנתונים שמסכמים את 2013 מלמדים על זינוק משמעותי בהיקף פעלות הפרסום בסלולר מתוך ההוצאה לפרסום בתחום הדיגיטל. על פי הסיכום השנתי של מקאן אריקסון - משרד הפרסום הגדול בישראל: שיעור הצמיחה של הפרסום במובייל בקרב לקוחותיו עומד 280%.

לדברי אמיר וייס, מנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל: "שוק המובייל בישראל גדל בשנת 2013, בשיעור של 180% לסכום של כ-100 מיליון שקל בשנה. מעצם היותנו השחקן הגדול ביותר בשוק, אנחנו האחראים העיקריים על הגידול המשמעותי בשנה החולפת וכמובן גם צומחים הרבה יותר כתוצאה מהצמיחה האורגנית של שוק המובייל בישראל. הגידול הוא תולדה של השימוש ההולך וגובר במובייל וריבוי הסמרטפונים. הגלישה במובייל אחראית על יותר מ-40% מסך הגלישה כיום ונתון זה עתיד לגדול, כמובן".

על פי נתוני המשרד, חוצה נתח המובייל במקאן את רף ה-20% מסך הפעילות הדיגיטלית הכוללת. במשרד מציינים כי במכלול הפעילות הדיגיטלית שנעשתה בשנה החולפת נעשו מאות קמפיינים במובייל שעושים שימוש קריאטיבי בטכנולוגיות חדשות ופתרונות חכמים במובייל לנכסים קיימים שהובילו להרחבת הפעילות, באמצעות ליווי ותחזוקה של אפליקציות כדוגמת דומינו'ס, לאומי קארד, ניו פארם ועוד.

עוד מוסיף וייס, "מחקרי יוניברסל מקאן העולמית מעלים כי, בטווח של 3 שנים, נתח המובייל בעולם בתחום השיווק הדיגיטלי צפוי לגדול ולחצות את רף ה-50%. ביוניברסל מעריכים כי רוב הגידול בפרסום במובייל יהיה עקב אימוץ טכנולוגיות פרסום ייעודיות לעולמות המובייל והטאבלטים".

לדברי יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל: "כבר מ-2012, זיהינו את הפוטנציאל הטמון במהלכים חדשניים שניתן לעשות באמצעות המובייל. לראייה, מקאן דיגיטל היה למשרד הראשון בארץ שזכה להכרה בקטגוריית המובייל כשקיבל את פרס קקטוס הזהב, ובהיותו מועמד כפיינליסט בפסטיבל קאן הבינלאומי, שניהם עבור קמפיין אופטיקנה. כיום ויותר מתמיד, מנוע הצמיחה המתחזק במובייל לצד הנכונות והתעוזה של לקוחותינו שמאמינים בכלי הזה מאפשרים לנו להרחיב את גבולות הגזרה ולהשתמש ביותר בטכנולוגיות חדשות בצורה קריאיטיבית שמובילים בסופו של דבר לעליה במכירות ויצירת מודעות כפי שעשו הקמפיינים של דומינו'ס, לאומי קארד ויופלה ואחרים".

במקביל לנתוני מקאן המרשימים, תחזית הפרסום העולמית של חברת המדיה הבינלאומית זניט אופטימדיה, מצביעה על כך ששוק המובייל עתיד לצמוח בקצב של 50% לשנה עד 2016. לפי תחזיות זניט ההוצאה העולמית לפרסום במובייל תנוע מ-13.5 מיליארד דולר ב-2013 ל-45.5 מליארד דולר ב-2016, מה שיהווה 29% מההוצאה על פרסום בדיגיטל וכ-7.7% מעוגת הפרסום המלאה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נפוליאון בונפארטה 30/01/2014 23:49
    הגב לתגובה זו
    וכמה ההפסדים שלכם מדיספליי בשנתיים האחרונות ? 2 גאוני אינטרנט אמיר וייס שנהנה לדפוק את הלקוחות שלו בלי קונדום ובלי וזלין ויוסי ארז שמרוב פוליטיקה לא נשאר יותר כלום..ודש לוואלה.
  • 3.
    אחד שיודע 30/01/2014 22:43
    הגב לתגובה זו
    מעברוני סלולר השקר הכי גדול של מקאן, רוב הכסף של הלקוחות הולך לשם, מקבלים רק הקלקות סרק בהצדקה של דיספליי.. הרוב בכלל לא נטענים.. תתעוררו ושיפסיקו למכור לכם לוקשים במקאן.. תשלמו רק על תוצאות
  • 2.
    ליאור ד. 30/01/2014 20:10
    הגב לתגובה זו
    מה אתה עוד יודע לעשות חוץ מלעבוד על הלקוחות שלך בעיניים?? אנשים היזהרו מהאיש והמשרד פרסום שלו...אחד שראה הכל מבפנים
  • 1.
    מקאן זה כשלון מסכנים הלקוחות (ל"ת)
    נו באמת 30/01/2014 18:33
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.