עתיד הדיגיטל בישראל, או מקאן בלבד? מציג גידול של 280% בפרסום בסלולר

שיעור המובייל בפעילות מקאן חצה את רף ה-20% מנתח הפרסום בדיגיטל. אמיר וייס: "אנחנו האחראים העיקריים על הגידול בשוק המובייל בישראל"
משה בנימין | (4)

האם 2014 תהיה סופית ורשמית שנת המובייל בישראל? הנתונים שמסכמים את 2013 מלמדים על זינוק משמעותי בהיקף פעלות הפרסום בסלולר מתוך ההוצאה לפרסום בתחום הדיגיטל. על פי הסיכום השנתי של מקאן אריקסון - משרד הפרסום הגדול בישראל: שיעור הצמיחה של הפרסום במובייל בקרב לקוחותיו עומד 280%.

לדברי אמיר וייס, מנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל: "שוק המובייל בישראל גדל בשנת 2013, בשיעור של 180% לסכום של כ-100 מיליון שקל בשנה. מעצם היותנו השחקן הגדול ביותר בשוק, אנחנו האחראים העיקריים על הגידול המשמעותי בשנה החולפת וכמובן גם צומחים הרבה יותר כתוצאה מהצמיחה האורגנית של שוק המובייל בישראל. הגידול הוא תולדה של השימוש ההולך וגובר במובייל וריבוי הסמרטפונים. הגלישה במובייל אחראית על יותר מ-40% מסך הגלישה כיום ונתון זה עתיד לגדול, כמובן".

על פי נתוני המשרד, חוצה נתח המובייל במקאן את רף ה-20% מסך הפעילות הדיגיטלית הכוללת. במשרד מציינים כי במכלול הפעילות הדיגיטלית שנעשתה בשנה החולפת נעשו מאות קמפיינים במובייל שעושים שימוש קריאטיבי בטכנולוגיות חדשות ופתרונות חכמים במובייל לנכסים קיימים שהובילו להרחבת הפעילות, באמצעות ליווי ותחזוקה של אפליקציות כדוגמת דומינו'ס, לאומי קארד, ניו פארם ועוד.

עוד מוסיף וייס, "מחקרי יוניברסל מקאן העולמית מעלים כי, בטווח של 3 שנים, נתח המובייל בעולם בתחום השיווק הדיגיטלי צפוי לגדול ולחצות את רף ה-50%. ביוניברסל מעריכים כי רוב הגידול בפרסום במובייל יהיה עקב אימוץ טכנולוגיות פרסום ייעודיות לעולמות המובייל והטאבלטים".

לדברי יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל: "כבר מ-2012, זיהינו את הפוטנציאל הטמון במהלכים חדשניים שניתן לעשות באמצעות המובייל. לראייה, מקאן דיגיטל היה למשרד הראשון בארץ שזכה להכרה בקטגוריית המובייל כשקיבל את פרס קקטוס הזהב, ובהיותו מועמד כפיינליסט בפסטיבל קאן הבינלאומי, שניהם עבור קמפיין אופטיקנה. כיום ויותר מתמיד, מנוע הצמיחה המתחזק במובייל לצד הנכונות והתעוזה של לקוחותינו שמאמינים בכלי הזה מאפשרים לנו להרחיב את גבולות הגזרה ולהשתמש ביותר בטכנולוגיות חדשות בצורה קריאיטיבית שמובילים בסופו של דבר לעליה במכירות ויצירת מודעות כפי שעשו הקמפיינים של דומינו'ס, לאומי קארד ויופלה ואחרים".

במקביל לנתוני מקאן המרשימים, תחזית הפרסום העולמית של חברת המדיה הבינלאומית זניט אופטימדיה, מצביעה על כך ששוק המובייל עתיד לצמוח בקצב של 50% לשנה עד 2016. לפי תחזיות זניט ההוצאה העולמית לפרסום במובייל תנוע מ-13.5 מיליארד דולר ב-2013 ל-45.5 מליארד דולר ב-2016, מה שיהווה 29% מההוצאה על פרסום בדיגיטל וכ-7.7% מעוגת הפרסום המלאה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נפוליאון בונפארטה 30/01/2014 23:49
    הגב לתגובה זו
    וכמה ההפסדים שלכם מדיספליי בשנתיים האחרונות ? 2 גאוני אינטרנט אמיר וייס שנהנה לדפוק את הלקוחות שלו בלי קונדום ובלי וזלין ויוסי ארז שמרוב פוליטיקה לא נשאר יותר כלום..ודש לוואלה.
  • 3.
    אחד שיודע 30/01/2014 22:43
    הגב לתגובה זו
    מעברוני סלולר השקר הכי גדול של מקאן, רוב הכסף של הלקוחות הולך לשם, מקבלים רק הקלקות סרק בהצדקה של דיספליי.. הרוב בכלל לא נטענים.. תתעוררו ושיפסיקו למכור לכם לוקשים במקאן.. תשלמו רק על תוצאות
  • 2.
    ליאור ד. 30/01/2014 20:10
    הגב לתגובה זו
    מה אתה עוד יודע לעשות חוץ מלעבוד על הלקוחות שלך בעיניים?? אנשים היזהרו מהאיש והמשרד פרסום שלו...אחד שראה הכל מבפנים
  • 1.
    מקאן זה כשלון מסכנים הלקוחות (ל"ת)
    נו באמת 30/01/2014 18:33
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.