פשוט ועובד: אימפרזה עם אהבה חסרת פשרות ואמא מאוכזבת
בשורה התחתונה: הפרסומת מתמצתת באופן הכי פשוט ומינימליסטי את האמת הגדולה של מיתוג: המודעות למותג מחייבת שלב קודם של התאהבות והתלהבות.
זה כמעט ברור מאליו: אנחנו רוצים ללמוד לכתוב מלים שנחרטות על לוח ליבנו. רגע, נלך צעד אחד אחורה: אנחנו רוצים להגיד מלים שהן קריטיות לתחושת הנינוחות הקיומית שלנו. לכן, כל כך ברור מדוע תינוקות מתחילים בלומר 'אמא' ו'אבא' ו'בקבוק'. לכן מאד ברור שכשנגדל קצת ונתחיל לאחוז עפרון ביד - נרצה לדעת לכתוב את השם שלנו, אמא ואבא.
בדיוק בדיוק מאותה סיבה מתקיים, בהוראת הקריאה והכתיבה, הגל של "אוריינות חזותית" שגורסת כי אנו חווים את חיינו בתמונות ולא באותיות. סימולטאנית כאן ועכשיו ולא באופן סדרי מחושב. ובדיוק מסיבה זו ישנה הבנה עמוקה בקרב מחנכים כי קריאה צילומית של מילה יעילה יותר מקריאה דידקטית של אות אחרי אות.
בדיוק על בסיס תובנה זו בנויה שפת הסימנים של החירשים. תנועה אחת חוסכת מספר מלים והרבה אותיות. תראו למשל כמה הרבה מלים יש בשיר "אני ואתה נשנה את העולם" לעומת מספר התנועות המועט של שפת הסימנים, בקליפ של בנק הפועלים לטובת "שפה אחת" של חירשים ושומעים.
למעשה - מילה שנקשרה נפשנו במשמעות שלה מצטלמת במוחנו כמו סמל. את הסמל "נקרא" בשבריר שניה. יש שנלמד לקרוא אותה אפילו לפני שנדע את האותיות מהן היא מורכבת. לכן לימוד קריאה נעשה, בחלקו, "אחורה": קודם נצלם את המילה ורק אחר כך נלמד לפרק אותה לאותיות.
הדרגה האמוציונאלית ביותר של מילה אינה אחרת ממה שאנו מכנים "לוגו" - סמל שמקפל בתוכו את כל מסד התחושות והמחשבות שאנו מיועדים לחוש כלפי מותג מסוים. סמל שחוסך הרבה מלים ותיאורים רגשיים ומפעיל אותם בכל פעם מחדש. המותג הזה יכול, באותה מידה, להיות "אמא" או "אמפרזה".
בקליפ של סובארו אמפרזה אנחנו עדים לעלילה התמציתית של קיצור תולדות המיתוג, או הפנמת שפה כתובה.
הברור מאליו הוא שהמילה הראשונה שזאטוט יכתוב היא "אמא". הפרסומת נשענת על הברור מאליו ומאלתרת עליו. בסרטון ברור לנו שמדובר במילה הראשונה שהילדון כותב. ההורים נפעמים, והאמא מאותתת לאבא בתנועות שפתיים 'אמא'. כשמסתבר לנו שהמלה מתארכת ושהפעוט כותב "אמפרזה" - ברור לנו שהאקט הפשוט הזה מקפל את כל מה שסובארו רוצה להטמיע במוח קהלי היעד: את האהבה חסרת הפשרות והלא בהכרח רציונאלית למותג אמפרזה.
הקליפ מעביר את כל הרעיון הזה בפעולה אחת ברורה ומינימליסטית. ברור שהמכונית ממוצבת כרכב נחשק, גברי - משפחתי ומעורר בטחון יחד עם ריגוש. מה עוד נותר לומר בתקשורת רזה ומדויקת שכזו מלבד להראות את האמפרזה חונה בחצר הבית וכמובן, כ-gag סיום הכרחי - את אכזבתה של האם?
- 6.ענת 20/06/2013 12:20הגב לתגובה זוכל הכבוד לליד על פרסומת מעולה, מה ששנים לא הציחו לעשות עבורם במשרד הפרסום הקודם
- 5.בכיר בקהילה 19/06/2013 16:20הגב לתגובה זוהתלבטתי האם לקנות סובארו או יונדאי. מיד כשראיתי את הפרסומת המעפנה הזאת התקשרתי לסוכנות של לקסוס - חשוב שהילד ילמד מגיל צעיר מה מתאים לגבר-גבר...
- 4.אמיר 19/06/2013 09:59הגב לתגובה זוחבל לי על סובארו
- 3.איז'ו 18/06/2013 23:52הגב לתגובה זופרסומת גרועה, over Promising במיטבו, חסר אמינות בעליל
- 2.אילן 18/06/2013 13:16הגב לתגובה זויחד עם המוסיקה הסנטימנטלית זה ביצוע מוצלח.
- 1.יעקב 18/06/2013 11:46הגב לתגובה זוהכל נכון, אבל איפה בדיוק הילד חווה באופן חזותי את המילה "אמפרזה" בעברית...? לא זכור לי שסובארו הוציאו מהדורה מוגבלת של רכבים מגוירים.
- יעקב צודק: ללא מילים.... (ל"ת)וואחאד דרטה הבאת לנו 19/06/2013 16:03הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.