פרסום ראשון

פוזלים החוצה: הזכיינית 'קשת' תציג בפסטיבל מיפ 2 פורמטים ייעודיים לחו"ל

בניגוד לרוב הפורמטים שמופקים בישראל ואח"כ עוברות אדפטציה בחו"ל, 'בת השכן' של 'פוקסיה' ו'פוקר טריוויה' של עודד מנשה, נוצרו במיוחד לחו"ל
אלכסנדר כץ | (1)

שוק הטלוויזיה הישראלי רווה נחת בשנים האחרונות אחרי לא מעט פורמטים שראו את דרכם למסכים בארה"ב, אירופה ודרום אמריקה. ברוב רובם של המקרים, מדובר על הפקות שזכו להצלחה בישראל, ועוברים אדפטציה לשפות מקומיות.

מאידך, בפסטיבל הטלוויזיה היוקרתי 'מיפ' שיתקיים בשבוע הבא בקאן שבצרפת, תציג 'קשת' 2 פורמטים לפחות, שמיועדים רק לחו"ל, ואין בכוונת הזכיינית - נכון לתקופה הקרובה - להפיקם לשידור בישראל. 2 ההפקות הן 'בת השכן' - פורמט דוקו-קומי חדש שהפקת 'פוקסיה הפקות'; ו'פוקר טריוויה' - שעשועון אולפני חדש של עודד מנשה ו'קשת', שפותח בשנתיים האחרונות בצורה דיסקרטית על ידי מנשה ובכיר 'קשת' עמי גלאם.

בתי ההפקה והערוצים בישראל כבר סימנו את חו"ל כיעד, בין היתר בשל קוטנו של השוק הישראלי, וגם בגלל - למשל - המשבר בשנה האחרונה בשוק הפרסום. לא מעט פורמטים ישראלים נמכרו לחו"ל, כשהבולטים הם הסדרה 'בטיפול' של HOT שנרכשה על ידי רשת HBO האמריקאית; 'רמזור' של 'קשת' שנמכרה לרשת FOX ולערוץ CTC הרוסי; השעשועון 'לעוף על המיליון' של ערוץ 10 שנמכר ל-NBC האמריקאית ו-ZDF הגרמנית; וכמובן 'חטופים' של 'קשת' ששודרה ב'שואו-טיים' וזכתה להצלחה אדירה בארה"ב בחודשים האחרונים.

מכירות כאלה אינם מניבות הכנסות רבות בשלב הראשוני, אבל במידה והתכנית משודרת אחד הערוצים בארה"ב, ולאחר מכן נמכרת הלאה למדינה או לטריטוריה אחרת, מפתח הפורמט מתחיל לראות את הדולרים זורמים לכיסו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    להרים ידיים (ל"ת)
    עודד אמר 28/03/2012 11:17
    הגב לתגובה זו