קרן 10D גייסה 245 מיליון דולר לשתי קרנות חדשות
שתי קרנות - קרן ראשית להשקעה בחברות בשלב ראשוני וקרן נוספת שתשקיע בחברות נבחרות בשלבים מתקדמים יותר; הקרן הראשית נסגרה בהיקף של 185 מיליון דולר
קרן ההון הסיכון 10D מכריזה על גיוס של 245 מיליון דולר לשתי קרנות - קרן ראשית להשקעה בחברות בשלב ראשוני וקרן נוספת שתשקיע בחברות נבחרות בשלבים מתקדמים יותר. ההון גויס ממשקיעים קיימים של 10D וכן ממספר גופים מוסדיים מובילים בארץ ובעולם. הגיוס הובל על ידי צוות השותפים של 10D: יהל זילקה, רותם אלדר ואיתי רנד, שלושה משקיעים שהשקיעו בעשרות חברות, ביניהן Waze, Drivenets, WalkMe, Moovit, Appsflyer, Valens, Argus, Aidoc ואחרות.
הקרן הראשית נסגרה בביקושי יתר והיקפה הוא 185 מיליון דולר. זוהי הקרן השנייה של 10D והיא תשקיע בחברות הזנק בשלב ה-Seed וה-A. הקרן תמשיך להתמקד בתמיכה ביזמים יוצאי דופן הממנפים טכנולוגיות עמוקות במגוון רחב של ענפים. הקרן החדשה החלה את פעילותה וכבר ביצעה ארבע השקעות בחברות שעדיין לא נחשפו רשמית (Stealth Mode). השקעות בולטות מהקרן הראשונה של 10D כוללות את Exodigo, Juno Journey, OneStep, Obligo ו-Seebo שנרכשה מוקדם יותר השנה על ידי Augury.
הקרן הנוספת, בהיקף של 60 מיליון דולר, היא קרן הזדמנות (opportunity fund) המיועדת להשקעה בסבבים מאוחרים בחברות המבטיחות ביותר מבין החברות של 10D וכן בהזדמנויות השקעה יוצאות דופן בחברות בהן השותפים בקרן השקיעו בעבר. קרן ההזדמנות הכריזה לאחרונה על ההשקעה הראשונה שלה ב-Weka, ספקית פלטפורמת ניהול נתונים ומידע, כחלק מגיוס שביצעה החברה.
איתי רנד, שותף כללי ב-10D: "כמשקיעים בחברות טכנולוגיה עמוקה הנמצאות בשלב ראשוני, אנו מאמינים שזהו הזמן הטוב ביותר להשקיע בחברות משבשות שוק המובילות בתחומן ולסייע בבנייתן. הקרן שגויסה לאחרונה תאפשר לנו לתמוך במיזמים חדשים שמתמודדים עם אתגרים גלובליים משמעותיים.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יהל זילקה, מייסד ושותף מנהל ב-10D: "למרות לחץ הריבית הנוכחי על השווקים, אנו מאמינים שהטרנספורמציה הדיגיטלית מתקדמת בקצב מהיר. הזדמנויות ההשקעה בשוק הישראלי רק גדלות תוך ציפייה לתוצאות חזקות יותר בעתיד. אנו מחויבים להמשיך לתמוך ביזמים מקומיים יוצאי דופן".
רותם אלדר, מייסד ושותף מנהל ב-10D: "במקביל לגיוס הקרנות החדשות הרחבנו גם את התשתיות ואת הצוות שלנו. הרחבה זו מאפשרת לנו לבנות בסיס איתן המספק ומוסיף ערך משמעותי לחברות שלנו, וכן להרחיב עוד את טווח ההשקעות שלנו והתחומים בהם נשקיע."
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
