אוגורי וסיבו
צילום: קובי שרביט

היוניקורן אוגורי רוכש את סיבו בכ-120 מיליון דולר

כך על פי הערכות בשוק; מטרת החברה המשותפת היא לספק תחזיות ותובנות על מכונות ייצור ואופרציות, ולספק ליצרנים שליטה טובה יותר על התפוקה; העסקה צפויה להיסגר בסוף החודש הנוכחי
מערכת ביזפורטל |

אוגורי (Augury), היוניקורן הישראלי בתחום התעשייה 4.0, שפיתח פתרון מבוסס בינה מלאכותית (AI) ו-IoT לניטור בריאות של מכונות (machine health) בקווי הייצור ובמפעלים, תרכוש את חברת סיבו (Seebo), גם היא חברה ישראלית, בכ-120 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות, כך על פי הערכות בשוק.

החברה הממוזגת תנפק תחזיות ותובנות על מכונות ייצור, תהליכים, ואופרציות בקו הייצור, ותספק ליצרנים שליטה טובה יותר על תפוקה, איכות ועמידה ביעדי קיימות.

פתרון בריאות-המכונה נמצא בשימוש אצל חברות כמו קולגייט, פפסיקו וכי״ל במטרה לחזות מהימנות וביצועים של מכונות הייצור, כדי למנוע זמני השבתה ולשפר יעילות בייצור. הפתרון של סיבו, חיזוי מבוסס בינה מלאכותית לתהליכי ייצור, מאפשר למפעלים ולצוותים לזהות חוסר יעילות או לחזות שיבושים בתהליך הייצור טרם היווצרותם וכך למנוע הפסדי ייצור.

על פי החברות, מטרת הרכישה היא אופטימיזציה במדדים שלעיתים קרובות מתנגשים האחד בשני, בין היתר - שיפור באיכויות המוצרים ובהספקי הייצור, הפחתת בזבוז חומרי גלם, ובאותו זמן ייעול צריכת האנרגיה והפחתת הזיהום הסביבתי.

  

״יצרנים מבינים כי התחרותיות שלהם בשוק תלויה ביכולות ובכלים שיספקו לצוותים שלהם בחזית. שיטות עבודה כמו TPM או IWS (מתודולוגיות ייצור הנהוגות בקווי הייצור ובמפעלים ברחבי העולם) יכולות לעודד תפוקה בצורה מוגבלת ללא תובנות מדויקות בנוגע לממשק בין תהליכי ייצור, חומרים, סביבה וציוד, המשפיעים על בריאות ויעילות הייצור״, אומר סער יוסקוביץ׳ מנכ״ל אוגורי. ״המחסור בפלטפורמה אחת כוללת שתספק את התובנות הללו מונעת שיתוף פעולה והתקדמות. השילוב בין הפתרון הכולל של אוגורי לבין פתרון הבינה המלאכותית של סיבו, יספק לצוותים רב-תחומיים במפעלים ובקווי הייצור את התמונה המלאה לה הם נזקקים כדי לשנות את האופן בו הם פועלים, וכך להרחיב את פוטנציאל התוצר השנתי של התעשייה בכטריליון דולר נוספים, על בסיס תשתיות הייצור הקיימות היום״.  

 

״מדובר בחיבור מרגש ומשמעותי שגדול בהרבה מסך חלקיו״, אומר ליאור עקביא, מייסד-שותף ומנכ״ל סיבו. ״למעשה זהו מיזוג עסקי ואסטרטגי טבעי ומתבקש, של שני פתרונות שהלקוחות והשוק מצפים ומבקשים שילכו יד ביד. העבודה רבת השנים של הצוותים שלנו הובילה לפתיחת פרק חדש עבור ארגונים תעשייתיים בעולם כולו ואנחנו נרגשים להיות חלק מהגוף המשותף שיוביל אותו״.

 

אוגורי הוקמה ב-2011 על ידי המנכ״ל סער יוסקוביץ׳ וסמנכ״ל הטכנולוגיות גל שאול, ומעסיקה כיום כ-320 עובדים בחיפה ובארה״ב. היא גייסה עד כה 286 מיליון דולר. סיבו נוסדה על ידי ליאור ולירן עקביא, וגייסה עד כה כ-53 מיליון דולר. סיבו מעסיקה 85 עובדים, שיצטרפו לאוגורי. האחים עקביא יצטרפו לצוות ההנהלה. 

 

העסקה צפויה להיסגר באופן רשמי בסוף חודש מאי. אוגורי יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין גל עשת וגלעד יעקובוביץ' ממשרד הרצוג פוקס נאמן. סיבו יוצגה על ידי עורכי הדין עופר בן יהודה ודניאל קריב ממשרד שבלת. 

קיראו עוד ב"BizTech"

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.