היוניקורן אוגורי רוכש את סיבו בכ-120 מיליון דולר
אוגורי (Augury), היוניקורן הישראלי בתחום התעשייה 4.0, שפיתח פתרון מבוסס בינה מלאכותית (AI) ו-IoT לניטור בריאות של מכונות (machine health) בקווי הייצור ובמפעלים, תרכוש את חברת סיבו (Seebo), גם היא חברה ישראלית, בכ-120 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות, כך על פי הערכות בשוק.
החברה הממוזגת תנפק תחזיות ותובנות על מכונות ייצור, תהליכים, ואופרציות בקו הייצור, ותספק ליצרנים שליטה טובה יותר על תפוקה, איכות ועמידה ביעדי קיימות.
פתרון בריאות-המכונה נמצא בשימוש אצל חברות כמו קולגייט, פפסיקו וכי״ל במטרה לחזות מהימנות וביצועים של מכונות הייצור, כדי למנוע זמני השבתה ולשפר יעילות בייצור. הפתרון של סיבו, חיזוי מבוסס בינה מלאכותית לתהליכי ייצור, מאפשר למפעלים ולצוותים לזהות חוסר יעילות או לחזות שיבושים בתהליך הייצור טרם היווצרותם וכך למנוע הפסדי ייצור.
על פי החברות, מטרת הרכישה היא אופטימיזציה במדדים שלעיתים קרובות מתנגשים האחד בשני, בין היתר - שיפור באיכויות המוצרים ובהספקי הייצור, הפחתת בזבוז חומרי גלם, ובאותו זמן ייעול צריכת האנרגיה והפחתת הזיהום הסביבתי.
״יצרנים מבינים כי התחרותיות שלהם בשוק תלויה ביכולות ובכלים שיספקו לצוותים שלהם בחזית. שיטות עבודה כמו TPM או IWS (מתודולוגיות ייצור הנהוגות בקווי הייצור ובמפעלים ברחבי העולם) יכולות לעודד תפוקה בצורה מוגבלת ללא תובנות מדויקות בנוגע לממשק בין תהליכי ייצור, חומרים, סביבה וציוד, המשפיעים על בריאות ויעילות הייצור״, אומר סער יוסקוביץ׳ מנכ״ל אוגורי. ״המחסור בפלטפורמה אחת כוללת שתספק את התובנות הללו מונעת שיתוף פעולה והתקדמות. השילוב בין הפתרון הכולל של אוגורי לבין פתרון הבינה המלאכותית של סיבו, יספק לצוותים רב-תחומיים במפעלים ובקווי הייצור את התמונה המלאה לה הם נזקקים כדי לשנות את האופן בו הם פועלים, וכך להרחיב את פוטנציאל התוצר השנתי של התעשייה בכטריליון דולר נוספים, על בסיס תשתיות הייצור הקיימות היום״.
״מדובר בחיבור מרגש ומשמעותי שגדול בהרבה מסך חלקיו״, אומר ליאור עקביא, מייסד-שותף ומנכ״ל סיבו. ״למעשה זהו מיזוג עסקי ואסטרטגי טבעי ומתבקש, של שני פתרונות שהלקוחות והשוק מצפים ומבקשים שילכו יד ביד. העבודה רבת השנים של הצוותים שלנו הובילה לפתיחת פרק חדש עבור ארגונים תעשייתיים בעולם כולו ואנחנו נרגשים להיות חלק מהגוף המשותף שיוביל אותו״.
אוגורי הוקמה ב-2011 על ידי המנכ״ל סער יוסקוביץ׳ וסמנכ״ל הטכנולוגיות גל שאול, ומעסיקה כיום כ-320 עובדים בחיפה ובארה״ב. היא גייסה עד כה 286 מיליון דולר. סיבו נוסדה על ידי ליאור ולירן עקביא, וגייסה עד כה כ-53 מיליון דולר. סיבו מעסיקה 85 עובדים, שיצטרפו לאוגורי. האחים עקביא יצטרפו לצוות ההנהלה.
העסקה צפויה להיסגר באופן רשמי בסוף חודש מאי. אוגורי יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין גל עשת וגלעד יעקובוביץ' ממשרד הרצוג פוקס נאמן. סיבו יוצגה על ידי עורכי הדין עופר בן יהודה ודניאל קריב ממשרד שבלת.
- Duve גייסה 60 מיליון דולר, " מובילים כבר היום את השימוש ביכולות AI בענף האירוח."
- Shapes מגייסת 24 מיליון דולר לניהול עובדים בעידן הבינה המלאכותית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב
חברת Airwallex צילום: איל טואגחברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר
החברה גייסה לפי שווי של 8 מיליארד דולר ובמקביל לגיוס, השיקה סוכני AI שמבצעים פעולות פיננסיות מורכבות
חברת הפינטק Airwallex, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ושירותים פיננסיים המיועדת לעסקים מודרניים, גייסה 330 מיליון דולר בסבב G בהובלת Addition ובהשתתפות T. Rowe Price, Activant, Lingotto, Robinhood Ventures ו-TIAA Ventures. הגיוס התבצע לפי שווי של 8 מיליארד דולר המשקף צמיחה של כ-30% בהשוואה לסבב F מלפני כשישה חודשים. ההון שגויס יתמוך בהמשך הצמיחה של Airwallex בארה"ב ובמספר שוקי מפתח מרכזיים ברחבי העולם.
Airwallex פועלת בישראל בשנתיים וחצי האחרונות בהובלת אור ליבן, שמכהן כסגן נשיא החברה לאזור המזרח התיכון, בלנוקס ולמדינות הנורדיות.
ג'ק ז'אנג, מייסד שותף ומנכ"ל Airwallex: "אנו מאמינים שהבנקאות הגלובלית של העתיד תהיה חסרת גבולות, חכמה ותתבצע בזמן אמת. ספקים של פתרונות מסורתיים לוקים באי התאמה בסיסית לאופן שבו עסקים מודרניים מתנהלים והמשקיעים שלנו מבינים שאנו נמצאים בחזית המרוץ להגדרה של קטגוריה זו. אנו בונים חלופה מודרנית, פלטפורמה אחת שמניעה שירותי בנקאות גלובלית, תשלומים, חיובים, ניהול פיננסי (treasury) והוצאות שרצים כולם מעל תשתית פיננסית קניינית. ההון שגויס יאיץ את הצמיחה שלנו, יבסס את מעמדנו כמובילים טכנולוגיים ויחזק את מעמדנו בארצות הברית ובשווקים מרכזיים ברחבי העולם".
אור ליבן, סגן נשיא Airwallex למזרח התיכון, בנלוקס, והמדינות הנורדיות, מסר: "גיוס ההון הגדול שהשלמנו מעיד על האמון העמוק שיש לשוק ולמשקיעים ב-Airwallex. אמון זה נשען על הצמיחה יוצאת הדופן של החברה ברחבי העולם ובכלל זה בישראל, במזרח התיכון ובאירופה ועל ההתרחבות המתמדת בהיצע המוצרים שאנחנו מעניקים ללקוחותינו".
- פרמטריקס: גיוס 27 מיליון דולר לפי שווי של כ-120 מיליון דולר
- דוראל זינקה האם המניה יקרה? ״השוק רק מתחיל להבין את האירוע״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות השנתיות החוזרות לשנת 2025 יגיעו ליותר מ-1 מיליארד דולר שמשקפים צמיחה שנתית של 90% (החישוב לפי ההכנסות באוקטובר). היקף הטרנזקציות השנתי שבוצעו במערכת הוכפל בהשוואה ל-2024 והגיע באוקטובר ליותר מ-235 מיליארד דולר. כמחצית מלקוחות החברה משתמשים במספר שירותים של החברה ומעידים בכך על התאמה עמוקה לצורכי השוק. החברה העניקה רישיונות ללמעלה מ-80 מפיצים והיא מאפשרת ללקוחות לבצע העברות כספים בלמעלה מ-200 מדינות ואזורים גיאוגרפיים ולבצע עסקאות רב מטבעיות בהיקף רחב. בשנת 2025 נכנסה Airwallex ל-12 שווקים חדשים שבהם קיבלה אישורים רגולטוריים, מינתה מפיצים והשיקה מוצרים בצרפת, הולנד, יפן, ישראל, קנדה, קוריאה, ניו זילנד, מלזיה, וייטנאם, ברזיל, מקסיקו, איחוד האמירויות ועוד.
מייסדי DUVE מימין לשמאל ג'רמי אטלן CBO דוד מזומן CEO ושי באר CTO צילום: יהב טרודלרDuve גייסה 60 מיליון דולר, " מובילים כבר היום את השימוש ביכולות AI בענף האירוח."
ההשקעה תאפשר ל-Duve להרחיב את פעילותה באנגליה, גרמניה, מדינות ביבשת אסיה ומיקומים נוספים , כאשר היא כבר כיום משרתת למעלה מ־1,000 מותגי אירוח ב־70 מדינות, ובהם רשתות ישראליות ובינלאומיות כמו מלונות פתאל, ישרוטל, Sofitel, Oyo ועוד
חברת Duve, סטארטאפ ישראלי שיצר פלטפורמה לניהול חוויית אורח בבתי מלון, הודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב B, בהובלת Susquehanna Growth Equity, מקרנות ההשקעה המובילות בארה״ב בחברות טכנולוגיה צומחות, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים XT Venture Capital ומשקיעים נוספים. הגיוס נועד להאיץ את המשך הצמיחה הגלובלית של החברה ולהמשיך לפתח חדשנות טכנולוגית לעולם המלונאות.
Duve משרתת כיום למעלה מ־1,000 מותגי אירוח ב־70 מדינות, כאשר הפלטפורמה שלה מאפשרת כבר היום למעל מיליון אורחים בחודש לנהל את החופשה שלהם דיגיטלית. הטכנולוגיה שפותחה בחברה מסייעת לכל סוגי מקומות האירוח, מרשתות גדולות כמו פתאל, ישרוטל ו-Accor ועד מלונות בוטיק, להעניק חוויית אורח דיגיטלית ומותאמת אישית המבוססת על בינה מלאכותית, שמגבירה את שביעות הרצון ונאמנות הלקוח ומגדילה את ההכנסות מכל אורח.

חווייה אישית מבוססת AI
ענף המלונאות מורגל לעבודה ידנית וגם הפתרונות הטכנולוגיים שאומצו מאז תקופת הקורונה מתאפיינים בפיצול ויכולות נקודתיות מוגבלות בלבד. היום אורחי המלון מצפים לחוויה רציפה, אישית ודיגיטלית מהטלפון הנייד, כמו זו שהם מורגלים לה מתחומים אחרים. המוצר של Duve הוא פלטפורמה דיגיטלית שיודעת לנהל את כל מסע האורח במקום אחד, כדי לספק התאמה אישית חכמה, המאפשרת למלונות להעניק חוויית אירוח מותאמת אישית בקנה מידה רחב ובכל שלבי השהות. חברת Duve נוסדה בתל אביב ומציעה פלטפורמה אחידה לניהול חוויית האורח, המאפשרת למלונות ולמפעילי אירוח בכל סדר גודל - ממלונות בוטיק ועד רשתות בינלאומיות - לספק חוויה דיגיטלית ואישית בקנה מידה גדול, מבלי לוותר על המגע האנושי. החברה הוקמה ב-2015 על ידי דויד מזומן (CEO) וג'רמי אטלן (מנהל פיתוח עסקי), חברי ילדות מרעננה שחברו לשי באר (CTO), על מנת למנף את הניסיון שלהם בתחומי האירוח והטכנולוגיה מחברות קודמות שהקימו וניהלו.
- חברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר
- לזהות איומי סייבר באמצעות AI: זפרן גייסו 60 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
“החזון של Duve הוא פשוט – מלונות לא צריכים לבחור בין שירות אישי לבין אימוץ טכנולוגיות,” אמר דויד מזומן, מנכ״ל ומייסד שותף של Duve. “אנחנו עוזרים לכל מלון להבין את האורחים שלו, להתאים לכל אחד חוויה אישית ולתקשר איתם בדיוק ברגע הנכון. כל זה מבוסס על יכולות AI מתקדמות המשולבות בליבת המוצר. הנתונים שאנו מנתחים נאספים מפעילות שוטפת ובזמן אמת, ולא רק ממידע היסטורי, כדי לשפר את השירות והאינטראקציה עם הלקוחות תוך כדי התרחשותם. כתוצאה, יש לנו לקוחות שמדווחים על זינוק של עשרות אלפי דולרים בהכנסות חודשיות כבר בחודשים הראשונים לשימוש״.
