תיקון מחשב
צילום: FREEPIK

אינטל רוכשת את סקרינובייט הישראלית ב-150 מ' ד'

המטרה של המוצר הוא היכולת לעבור בין מכשירים שונים בצורה נוחה. כלל עובדי החברה יקלטו באינטל
תומר אמן |

ענקית השבבים  INTEL CORPORATION תרכוש את החברה הישראלית סקרינובייט, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת אינטרקציה רבת מכשירית כאשר לא פורסם סכום המכירה אך על פי הערכות מדובר בכ-150 מיליון דולר.

סקרינובייט גייסה עד כה רק 8 מיליון דולר. היא הוקמה בשנת 2010 על ידי ארבעה ישראלים ומעסיקה כ-40 עובדים. מטה החברה ממוקם ברעננה. כחלק מהעסקה יקלטו כלל עובדיה, לתוך אינטל. 

החיבור הגיע מכיוון שהחברה פעלה עד כה תחת קרן ההון סיכון של אינטל. כעת לאחר הרכישה, הטכנולוגיה שלה תאפשר אינטגרציה בין מערכות ההפעלה הקיימות במכשיר ובכך לשפר את חווית המשתמש של לקוחות אינטל. החברה מתכננת להמשיך בפיתוח מוצריה תחת אינטל, ולפעול יחד לשיפור חווית המשתמש. 

"ממחקרים רבים שעשינו בתחום עולה חשיבותה העצומה של חוויית המשתמש באופן בלתי תלוי בסוג המכשיר שבו הם משתמשים", אמר ג'ים ג'ונסון, סגן נשיא ומנכ"ל הנדסת פלטפורמות לקוח באינטל. "אחד מיעדנו בחברה הוא לפעול להשגת פתרונות חדשניים שימלאו את צרכי הלקוחות שלנו, בהם הצורך בחוויית שימוש חלקה ויעילה. רכישת סקרינובייט תסייע לנו לקדם מטרה זו מאחר שהיא משלימה את תיק טכנולוגיות הפלטפורמה שלנו ומספקת פתרונות ללקוחותינו במצבים של אינטראקציה בין מגוון מכשירים."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צזיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צ
ראיון

אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"

אחרי ההודעה על שיתוף פעולה טכנולוגי בין פורטליקס הישראלית לענקית השבבים אנבידיה, שוחחנו עם זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, לשיחה על מהפכת ה-Physical AI, ועל ההגה שעובר לידיים של הבינה מלאכותית - וגם: מי הולכת להיות החברה הראשונה שתפעיל רכבים אוטונומיים בישראל?
רן קידר |

חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האימות והבדיקות של מערכות נהיגה אוטונומיות, הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה, שבמסגרתו תשולב טכנולוגיית של פורטליקס בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. , NVIDIA DRIVE AV. 

השילוב יאפשר למפתחים ברחבי העולם להשתמש בשיטות מתקדמות לאימון, בדיקה ואימות של תוכנות נהיגה אוטונומית, תוך שיפור רמות הבטיחות והאמינות של הרכב האוטונומי העתידי. שוחחנו עם מייסד שותף של החברה, שמשמש גם כמנכ"ל, זיו בנימיני, כדי להבין את התחום ואת משמעות ההסכם. 

ספר לנו על Physical AI

המונח Physical AI מתאר את האינטראקציה בין הבינה המלאכותית לעולם הפיזי, ומתוך כל מגוון היישומים האפשריים, הרכב האוטונומי הוא החשוב ביותר כרגע והקרוב ביותר לשלב הייצור ולהטמעה בעולם האמיתי. 

בהקשרי ה-AI, אנחנו מכירים את האיכויות המדהימות של צ'טבוטים למיניהם, ואנחנו יודעים שבנוסף ליכולות ישנם גם טעויות שקורות בשגרה. בהקשרי רכבים אוטונומיים, מחיר השגיאות עלול להוביל לאובדן חיי אדם ולכן יש צורך במערכות בקרה מתקדמות. אנחנו בפורטליקס, נמצאים בלב המהפיכה הזו, היות ואנחנו מספקים כלי תוכנה שעוזרים לפיתוח ולבדיקות של תפקוד ה-PhysicalAI, ובייחוד בהקשרי רכבים אוטונומיים. חשוב לציין שהמערכת שלנו יכולה להתרחב גם ליישומים אחרים, בבוא היום. 

תוכל להרחיב על המוצר שלכם? 

התוכנה שלנו עוסקת באימון הנהיגה האוטונומית ובהגדרות ובבדיקות של מרחב הנהיגה, שכולל אינספור תרחישים שהרכבים האוטונומים צריכים להיערך אליהם.