אוניית קידוח של נאוויטס
צילום: LLOG
דוחות

נאוויטס עם רווחי שיא; 32.9 מיליון דולר, יותר ממחציתם מהנפקת אג"ח

נאוויטס מדווחת על תוצאות חיוביות עם עלייה של 72% בהכנסות, ל-35.6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, לעומת 20.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, הרווח הנקי עמד על 36.7 מיליון דולר, לעומת 1.2 מיליון ברבעון המקביל
מתן קובי | (2)

שותפות הנפט נאוויטס פטר יהש 1% מדווחת על עלייה של 27% בהיקף ההפקה מהשדות היבשתיים לעומת מחצית 2021 הקפיצה את היקף ההפקה הכולל ל-951 אלף חביות, שנמכרו במחיר ממוצע של כ-101.6 דולר לחבית, מה שעשוי להסביר את העלייה  הכנסות, עם קפיצה של 72% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עם הכנסות של 35.6 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. חלק גדול מהעלייה החדה ברווח הנקי ניתן לייחס לאגרות חוב שהנפיקה החברה, אשר הניבו לה הכנסות נטו של 15.5 מיליון לפי שער הדולר, חלק לא מבוטל מסך מהרווח הנקי.

עוד החברה מדווחת על התקדמות משמעותית בפרויקט שננדואה (388 מיליון חביות) עם השקעה בפועל של כ-25% מתקציב הפיתוח. ההפקה תחל בסוף שנת 2024. הקידוח השלישי בפרויקט בקסקין יחל בהפקה בחודש ספטמבר, ונאוויטס תצא ל-4 קידוחים אופקיים נוספים בשדות היבשתיים. במהלך תקופת הדוח חלה עלייה משמעותית של כ-64% במחירי הנפט, כך שהמחיר הממוצע של חבית נפט WTI במחצית הראשונה של שנת 2022 עמד על כ-101.6 דולר, לעומת מחיר ממוצע של כ-62.1 דולר במחצית הראשונה של שנת 2021.

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור מסר בהמשך לדוח: "נאוויטס ממשיכה בצמיחה מרשימה הנתמכת בגידול בהפקה הכוללת לעומת השנה הקודמת ובמחירי נפט גבוהים. נאוויטס מקדמת את פיתוח פרויקט שננדואה, הצפוי להביא לעליית מדרגה משמעותית ביותר בפעילות השותפות." 

שווי החברה עומד על 4.3 מיליארד שקל ומניית החברה עומדת על שער של 18.6 שקל למנייה, עלייה של 35% במהלך 12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שווי החברה 1.7 מיליארד ולא 4.3 כפי שכתבתם (ל"ת)
    יאיר3 17/08/2022 18:25
    הגב לתגובה זו
  • התכוונו שהשווי יגיע ל4 מיליארד שקל בהמשך (ל"ת)
    דניאל 17/08/2022 22:14
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.