מיטרוניקס
צילום: מיטרוניקס

לאחר זינוק של יותר מ-220% - מיטרוניקס מקבלת הורדת המלצה

בלאומי פרטנרס מורידים היום את המלצתם למניית מיטרוניקס ל"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 48 שקלים למניה - נמוך בכ-11% ביחס למחיר השוק
עמית נעם טל | (6)
נושאים בכתבה מיטרוניקס

מניית מיטרוניקס -3.4% , המפתחת מערכות לניקוי ברכות הפכה בחודשים האחרונים ללהיט של הבורסה המקומית. מאז השפל של חודש מארס האחרון השלימה מניית החברה זינוק של יותר מ-220%, כאשר החברה נסחרת ברמות שיא כל הזמנים. לאחר הזינוק החד והשווי הגבוה, חלק מהאנליסטים מורידים את המלצתם למניית החברה.

מרב פישר-שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לעליית מניית מיטרוניקס, ומורידה את ההמלצה ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 48 שקלים למניה - נמוך בכ-11% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר.

"חברת מיטרוניקס הגיעה למשבר הקורונה עם מותג חזק, מיצוב שוק מצוין וחוסן פיננסי. כמו כן לחברה פריסה גיאוגרפית רחבה מאד, פעילות נרחבת בערוצי האונליין ושותפים חזקים ויציבים פיננסית בחו"ל. אנו אמנם מאמינים ביכולתה של החברה לצלוח את המשבר כשידה על העליונה ומאמינים בפוטנציאל הטמון בפעילותה וביכולתה לפעול להשגת יעדיה. יחד עם זאת, קשה עדיין להעריך את השפעת המשבר על תוצאות החברה, שכן בעוד שתחום הבריכות הפרטיות ממשיך להתחזק והביקושים בו עולים במיוחד לאור מדיניות ה-"STAY AT HOME", בתחום הבריכות הציבוריות, המהווה כ-8% ממכירות החברה במצב רגיל, צפויה פגיעה משמעותית בחודשי הסגר. מעבר לכך, החשש ממשבר כלכלי עמוק ומתמשך עולה, מה שעלול להשפיע לרעה על הביקוש למוצרי החברה".

מיטרוניקס צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון ה-2 בהמשך החודש. בדוחות לרבעון הראשון דיווחה החברה על הכנסות של 314 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-21% בחישוב שנתי (בנטרול השפעת מטבעות) ל-64 מיליון שקל. החברה דיווחה על צמיחה של 10.9% במכירות מגזר הבריכות הפרטיות, כ-18% בתחום הבריכות הציבוריות וכ-20% בתחום מוצרי הבטיחות והכיסויים. החברה לא סבלה ברבעון ראשון מהקורונה בעיקר בזכות העובדה שברבעון הרביעי של 2019 הוזמנו אספקות מוקדמות לקראת השנה החדשה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יורי 04/08/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    מנית זהב!! לא למכור!! לקנות כמה שיותר. יהיו דוחות מצויינים .
  • 5.
    רועי 04/08/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    מוכרת יותר ויותר כל רבעון. משקיעה בחידושים ומרחיבה הפצה. החברה שם מאוד רציניים.
  • 4.
    בחול מלא מניות מעניינות, בתחומי רובוטיקה רכבים חשמ 04/08/2020 05:09
    הגב לתגובה זו
    בחול מלא מניות מעניינות, בתחומי רובוטיקה רכבים חשמליים גנטיקה ועוד. פוטנציאל הרווח גדול הרבה יותר
  • 3.
    מישהו בכלל מתייחס להמלצות של לאומי פרטנרס ??????? (ל"ת)
    ליבי 03/08/2020 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חיים 03/08/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    החברה והמניה חזקה כסלע ומייצרת שפע מזומנים
  • 1.
    מיקי 03/08/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    חרטא המלצות של חודשיים קדימה...פוטנציאל הרווח 5 שנים קדימה לגמרי מצדיק את המחיר
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.