מניית החברה מנמל ת"א שטסה 200% בשנה לשווי מיליארדים: "אני מאמין שהפוטנציאל עדיין אדיר"

עונת הדו"חות ממשיכה לספק תנודות חזקות במניות השונות והצצה לפעילות העסקית של החברות המובילות 
גיא בן סימון | (3)
נושאים בכתבה WIX

חברת וויקס הישראלית (סימול: WIX), שמחזיקה בפלטפורמה לבנייה ועיצוב של אתרי אינטרנט ופועלת מנמל תל אביב, פרסמה היום דו"חות טובים ועקפה את תחזית ההכנסות. בתוך כך, פרסמה וויקס צפי מעודד להמשך שנת 2017. המניה מזנקת כעת 4% בוול סטריט וסוגרת מהלך עליות של יותר מ-330% בנאסד"ק מאז שהונפקה בנובמבר 2013. תפסנו את ניר זוהר, נשיא ו-COO, ואת ליאור שמש, ה-CFO, לשיחה על הצמיחה, על היעדים ועל האפשרות לרישום בבורסה המקומית בתל אביב.

מה היה מנוע הצמיחה ברבעון הראשון של 2017?

ליאור שמש, CFO: "מנוע הצמיחה כולו נובע מהעובדה שראינו עלייה בכמות הלקוחות שמשדרגים לפרימיום, ראינו עלייה ב-RPU, ובסך הכל בכל המוצרים שאנו משיקים. ראינו שהלקוח משלם יותר כתוצאה מפונקצינליות. אנו מצליחים להביא הרבה יותר משתמשים, המותג שלנו מתחזק, ואם נוסיף לכך את כלל הפיצ'רים החדשים אז מתקבל מתכון מאד מוצלח להאצה בצמיחה. יש פתרונות חדשים שאנו מגדירים כוורטיקל חדש, לדוגמא WIX וידאו, ומאות אלפי פונקציות קטנות שמשפרות את המוצר. אז מדובר פה בשיפור לא רק של מוצר אחד בלבד אלא של הרבה מוצרים קטנים, וגם גדולים, כמו ה-EDITOR החדש. לכן, אי אפשר להצביע על מוצר אחד שאחראי להאצה".

"העלייה במספר המשתמשים ומשתמשי הפרימיום היא שילוב של מספר דברים, גם של פעילות השיווק המוצלחת שלנו (כולל השיווק הישיר), פעילות חיזוק המותג והמוצרים שהופכים להיות קלים יותר למשתמשים, ושמצליחים להשיג את התוצאות בקלות יותר", בשורה התחתונה, "בדרך כלל שאנו רואים צמיחה אנו רואים שהיא לא חד פעמית".

איפה תהיו בעוד 5 שנים?

"אני מאמין שהפוטנציאל עדיין אדיר. אנחנו חיים בקרבו של דור אחר לחלוטין מבחינת השימוש במחשבים ובאינטרנט. כמעט כל אדם בעולם המערבי ובמדינות המתפתחות הולכים להחזיק ב-5 השנים הבאות בגישה לאינטרנט ובעלי נוכחות אינטרנטית. WIX תתמוך בכל השינוי הזה. אם היית שואל בתחילת שנות ה-90 מה העתיד של מיקרוסופט אופיס, היה קשה להאמין שהוא יגיע לממדים כמו היום, מוצר צריכה לכל דבר שכל אחד משתמש בו וזה גודל הפוטנציאל שלנו".

קרן הגידור Spruce Point המתמחה באסטרטגיית שורט כתבה עליכם בחודש שעבר והתריעה מפני צמיחה אגרסיבית של התחרות בשוק, מה אתם אומרים על זה?

"אני לא מסכים לגבי הצמיחה האדירה של המתחרים בתחום. אנו רואים מגמה הפוכה של התכווצות והרבעון הראשון שלנו מראה את זה יפה. הרי, לפי הטענה הזו, אם אנו מאיצים בגדילה שלנו וכל האחרים גם כן - משמע שהשוק צומח בצורה דרמטית, וזה פחות סביר. יותר הגיוני שאנו לוקחים נתח שוק".

אתם רואים את עצמכם כיעד לרכישה?

"רוב החברות בעולם, שהן לא המפלצות הגדולות, הן פוטנציאליות לרכישה אם מישהו חושב שיש להן יתרון אסטרטגי בלחבר אותן אליו. אנו לא מתעסקים בזה, לא מקדמים את זה ולא מחפשים את זה, אנחנו בונים חברה גדולה. אנו מאמינים בזה, אם יבוא מישהו וייתן הצעה, יש לנו בעלי מניות ונהיה מחויבים לתת להם את הדעת".

יש מחשבה על הנפקה בבורסה בתל אביב?

"ניר זוהר, נשיא ו-COO: לא כרגע. ציונים ככל שנהיה יש לנו חובה לבעלי המניות. חברות צריכות שתהיה להן מוטיבציה חזקה לעשות את הדבר הזה. גם ברמה שזה לא יקשה, ובמינימום לפחות לא לגרוע ממך, אבל כל עוד זה גורם להפרעה בניהול השוטף של החברה - יהיה קשה מאד לשכנע חברות לעשות את זה, למרות שבאופן אישי אני אשמח שהבורסה בתל אביב תפרח".

ומה חושבים האנליסטים? ב-RBC אמנם הותירו את ההמלצה על 'החזק' אחרי הדו"חות אבל הקפיצו את מחיר היעד מ-59 דולר ל-83 דולר. באופנהיימר עדכנו את המלצת ה'קניה' והקפיצו את מחיר היעד ל-88 דולר. ב-Cantor Fitzgerald עדכנו את המלצת ה'החזק' והותירו את מחיר היעד על 80 דולר. בג'יפי מורגן הותירו את המלצת ה'החזק' והעלות את מחיר היעד מ-67 דולר ל-73 דולר. נציין כי המניה סגרה אתמול במחיר של 77.5 דולר. 

מניית WIX בשנה האחרונה, ראלי של 200%

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בועה בשיאה (ל"ת)
    אלי 11/05/2017 00:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דגן 10/05/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
    וואוו. החברה שם עושים כבוד. שאפו
  • 1.
    מחיר מניה מנופח! (ל"ת)
    יאיר 10/05/2017 19:29
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: