משבר אמון: המשקיעים התאכזבו - מניית גו פרו התרסקה למעלה מ-13%

עונת החגים האמריקנית עזרה ליצרנית מצלמות האקסטרים לרשום דו"ח מצוין, המשקיעים חשבו אחרת
מתן בן ברוך | (2)
נושאים בכתבה גו פרו וול סטריט

את היום הזה משקיעי גו פרו ירצו לשכוח. ומהר. מניות יצרנית מצלמות האקסטרים נפלו בסיום המסחר בוול סטריט בשיעור של יותר מ-13% וזאת לאחר שאמש פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2014.

החברה הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בשיעור ניכר בשורת הרווח וההכנסות. החברה רשמה רווח למניה של 0.99 דולר על הכנסות של 633.9 מיליון דולר וזאת לעומת קונצזנוס האנליסטים בוול סטריט שעמד על רווח למניה של 0.7 דולר על הכנסות של 581.9 מיליון דולר.

בסך הכל הכנסות החברה לשנת 2014 הסתכמו ב-1.39 מיליארד דולר, עלייה של 41% בהשוואה לשנת 2013. החברה שיווקה 5.2 מיליון מצלמות בשנת 2014, עלייה של 34% משנת 2013 כאשר רק ברבעון האחרון החברה מכרה 2.4 מיליון מצלמות, הרבה מעל לצפי האנליסטים שעמד על 1.95 מיליון מצלמות.

מנכ"ל החברה, ניק וודמן אמר לאחר הדו"ח: "אנחנו מרגישים טוב, גו פרו היה אחד מהמוצרים הנמכרים ביותר בעונת החגים האחרונה עם מכירות של כ-1000 יחידות בממוצע בשעה".

אז למה בכל זאת המניה נופלת?

מה שכנראה לא שימח את המשקיעים של גו פרו הייתה העובדה כי סמנכ"לית התפעול של החברה, נינה ריצ'ארדסון הגישה את התפטרותה שתכנס לתוקף החל מה-27 לפברואר.

אבל לא רק זה, מה שעוד הבהיל את המשקיעים לפי האנליסטים היה תחזית ההכנסות הפושרת לרבעון הנוכחי. מנהלי החברה הודיעו כי הצפי להכנסות ברבעון הנוכחי תואם את הקצה התחתון של תחזיות האנליסטים בוול סטריט, מה שאומר שההכנסות צפויות ליפול בכ-46% ברבעון הנוכחי בהשוואה לרבעון האחרון של 2014 שקיבל דחיפה משמעותית בעיקר בשל עונת החגים בארה"ב.

"אם הרבעון הרביעי של 2014 היה כל כך חזק בהשוואה לתקופה אשתקד, למה שהרבעון הראשון של 2015 יהיה חזק גם כן? תוהה אנדרו אורקוביץ', אנליסט בבנק ההשקעות אופנהיימר. "המשקיעים תוהים לעצמם אם החברה מספקת תוצאות טובות בלבד רק לנוכח עונת החגים" מסביר אורקוביץ'.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הסוחר 07/02/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
    כל נפילה נותנת לנו הזדמנות קנייה מחדש
  • 1.
    זה הזמן לקנות..... (ל"ת)
    סטיב 07/02/2015 09:42
    הגב לתגובה זו

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.