אנליסט בקנייה חזקה: "תשכחו מהחולשה בשוק, הדאו יגיע ל-18 אלף"

האנליסט תומאס לי (בעבר אנליסט מניות בג'י פי מורגן) בתחזית אופטימית לגבי המשך השנה בשווקים, צופה ראלי משמעותי במדדים
מתן בן ברוך | (2)
נושאים בכתבה ראלי

"עד לסוף השנה, הן מדד S&P500 והן הדאו ג'ונס אמורים לעלות ב- 5%". כך חוזה האנליסט תומאס לי (Thomas Lee) ב- CNBC. לי טוען שהפחדים מחודש אוקטובר, שבעבר אינו הועיל עם המשקיעים או מהעלאת ריבית של הפדרל ריזרבס הינם מוגזמים. לי, שפתח לאחרונה חברת השקעות משלו (FundStrat Global Advisors), כיהן בעבר כאסטרטג מניות אמריקניות בג'י.פי מורגן. כרגע, התחזית שלו מסתמכת על תוצאות המדדים שסיימו בראלי חזק בסוף השנה שעברה. לטענתו, גם שנת 2014 תסתיים באופן דומה. לדבריו: "השנה, האינדיקטורים הכלכליים חזקים יותר משנה שעברה והמדדים עדיין נסחרים במספרים נמוכים מדי ממה שהם אמורים". ראלי חזק אמור להביא את הדאו לאזור ה- 18,000 ואת ה- S&P500 לאזור ה- 2,100. הירידות בחודש ספטמבר אינן גורמות לחששות אצל לי: "אני מאמין שראינו מעט מימושי רווח בשבוע שעבר אך אין כאן סימנים לתיקון משמעותי יותר". הסיבה לכך שחלק ממנהלי ההשקעות חוששים מחודש אוקטובר, הוא משום שכרבע מהנפילות החזקות בשוק התרחשו בחודש זה. אך לדברי לי, ניתן למצוא כמה אינדיקטורים לכך שדווקא חודש אוקטובר הקרוב יהיה חיובי השנה: "הרבה מנהלי קרנות הציגו השנה תשואת חסר אל מול מדדי היחס. לכן הם יחפשו לקנות מניות בכדי להשלים את הפער שנוצר, זה סימן חיובי לשוק". לי התייחס גם לירידות האחרונות (23.09.14) שנגרמו עכב שיגור מטוסים אמריקנים אל גבול סוריה-עיראק. "ירידות אלו יכולות להיות סממן חיובי, כאשר ממשלת ארה"ב, סוף כל סוף, מטפלת באיום בטחוני כנגדה שהלך וצמח לאחרונה". לי מסמן את שנת 2015 כשנת היעד שבה המשקיעים יצטרכו לחפש חשיפה קטנה יותר לשווקים. אחד הסימנים הראשונים לכך יהיה השינוי במדיניות המוניטארית של הפד, שלטענתו תתרחש באביב. בינתיים, כל ירידה במדדים לטווח הקצר, היא אפשרות קנייה במחיר מוזל יותר. נזכיר כי דעתו של לי אינה מסתדרת עם החיזוי של אנליסט קרן הגידור פיוניר (Pioneer), ג'וליאן רוברטסון (Julian Robertson) שטען השבוע כי הוא מזהה התפתחות של בועה בשוק האג"ח והמניות האמריקני.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    benishti mshe 24/09/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    מסתכל בכדור בדולח.............מאיין לך כל הביטחון הזה..............
  • 1.
    BOGII 24/09/2014 10:32
    הגב לתגובה זו
    ההבדל הוא בתיזמון אפשר לבדוק בתפוז ולהקיש בחיפוש חיי תלפים כדי לראות ממתי התחזית לחיי תלפים
משרדי נטפליקס
צילום: Istock

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים

חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב

אלי שמעוני |

ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה  נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017.  אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות.  נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת.  באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית.  צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב.  למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים.  ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה.   למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.