פייסבוק ומיקרוסופט חתמו על עסקה לזכויות לרכישת פטנטים שנקנו מ-AOL

פייסבוק תשלם 550 מיליון דולרים בעבור הזכות להשתמש בפטנטים וברשיון לפטנטים נוספים שקנתה מיקרוסופט מ-AOL מוקדם יותר החודש
עידן קייסר | (4)

חברת מיקרוסופט (סימול: MSFT) וחברת פייסבוק שהולכת להנפקה בחודש מאי, ככל הנראה, חתמו היום (ב') על הסכם לרכישת פטנטים. חברת מיקרוסופט הגיעה להסכמה עם חברת AOL (סימול: AOL) לאחרונה בנוגע לרכישת פורטפוליו הפטנטים שלה בעסקה שהוערכה בכ-1.1 מיליארד דולרים. היום, הגיעה חברת מיקרוסופט להסכם עם חברת פייסבוק, כאמור, בנוגע למכירת זכויות עתידיות באותם פטנטים שנרכשו.

פייסבוק תשלם 550 מיליון דולרים במזומן כחלק מהעסקה שנתפרה. תחת ההסכם, פייסבוק "תשיג בעלות על כ-650 פטנטים של AOL ואפליקציות לפטנטים, וגם תשים ידיה על רשיון לפטנטים ואפליקציות של AOL שמיקרוסופט תרכוש".

העסקה בין מיקרוסופט ל-AOL כללה כ-925 פטנטים אמריקניים, וכללה גם רשיון לתיק הפטנטים שנשאר לחברת AOL-עוד 300 פטנטים שלא היו למכירה באותה עסקה. "ההסכם היום עם פייסבוק מאפשר לנו להחזיר יותר מחתי מהוצאותינו על השגת השליטה בפטנטים של AOL", אמר בראד סמית', יועץ כללי וסגן נשיא בפועל של מיקרוסופט.

"ההסכם היום עם מיקרוסופט מייצג עבור פייסבוק רכישה חשובה" אמר נציג הצד השני לרכישה, טד אוליוט, יועץ כללי של פייסבוק. "זהו שלב חשוב נוסף בתהליך המתמשך שלנו על מנת לבנות תיק נכסים בלתי מוחשיים שיגן על האינטרסים של פייסבוק לאורך זמן", הוסיף היועץ.

מבחינה חשבונאית, הצדדים לעסקה מעריכים את הטיפול החשבונאי הנאות, שטומן בחובו המון 'מהות קודמת לצורה'. מדובר כאן ברכישת נכסים בלתי מוחשיים, אשר ערכם לחברה במונחי תזרים מזומנים עתידי אינו ידוע, והעסקה עוד כפופה לאישורו של הממונה על ההגבלים האמריקנים, לפי חוקר "הארט-סקוט-רודינו" משנת 1976.

זוהי הזדמנות מעניינת עבור פייסבוק, אשר הדגימה בחודשים האחרונים תיאבון בלתי פוסק לחסימת תחרות, בייחוד דרך רכישות או דרך הגנות על נכסים בלתי מוחשיים. בדרכים רבות ושונות, פייסבוק משתמשת בכיסים העמוקים שלה על מנת להקים חומות של הגנות על הפינה הצומחת שלה בתעשיית הטכנולוגיה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    IGOR 23/04/2012 20:06
    הגב לתגובה זו
    כולם נהנים - פייסבוק, AOL ומיקרוסופט כמובן
  • 3.
    צמיחה עולמית 23/04/2012 20:05
    הגב לתגובה זו
    פרסומי דוחות, גרפים, אפילו תוכניות צנע - אפשר הכל בעולם הוירטואלי
  • 2.
    יאללה פייסבוק כנסי כבר לבורסות (ל"ת)
    משקיע 23/04/2012 20:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ואוו - ואוו - ואוו איזה קומבינה (ל"ת)
    יא אללה 23/04/2012 20:04
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.