בין תאונות דרכים ומסחר בבורסה

הדברים שאני רואה על הכביש מדי יום מסמרים את שערותי. הרוב המכריע אינו נוהג באמת. הרוב המכריע אינו שם לב לכביש וכל כך הרבה הקבלות בין זה למסחר במניות.
תאונות הדרכים הפכו למכת מדינה אם כי לא מדובר בגזירה משמיים. כרוכב אופנוע מזה 30 שנה, (ועדיין חי לצערם של חלק מכם) אני מודע היטב לסכנות שבשימוש בכלי דו גלגלי. ושישבו אלה שמעולם לא רכבו על אופנוע אבל יש להם טיעונים נגד כמו "אתה לא תלוי בעצמך" עד שאסיים לכתוב. השאלה המרכזית היא האם יש הקבלה בין תאונות דרכים לבין הפסדים בשוקי המניות. ויש המון. וגם יש מה לעשות.
הגורם המרכזי לתאונות דרכים הוא הגורם האנושי. גם במסחר במניות הגורם העיקרי להפסדים הוא הגורם האנושי. ההבדל העיקרי והמצער הוא שעל הכביש מדובר בחיים ובבורסה מדובר רק בכסף.
באוגוסט 2003 חוויתי תאונת דרכים שהסתיימה בניתוח עם הרדמה (לא התאונה הראשונה אגב). מישהי נכנסה בי מאחורה ושלחה אותי להיכרות מעניינת עם סוג האספלט העירוני. האופנוע נשכב לי על הרגל ונגררתי לכל אורך הצומת. כשקמתי ראיתי את הברך שלי מביטה בי מלמטה. במהלך האשפוז חשבתי שהייתה זאת אחריותי לשים לב שיש מישהו מאחורי וכל כך קרוב. וזה הדליק אצלי נורה.
אחרי תקופת שיקום קצרה עליתי בחזרה על האופנוע ומשם ישר לקורס רכיבה מתקדמת של גידי פרדר. מה שנלמד שם הציל את חיי. באמצע הקורס תהיתי איך נשארתי עדיין בחיים עם רכיבה מחורבנת ולא מודעת כפי שרכבתי עד אז. הבנתי אז שאפילו לשבת נכון על האופנוע לא ממש ידעתי
יחד עם הקורס מצאתי המון הקבלות והפקתי משם לא מעט לקחים. את הדברים האלה אני לוקח איתי מדי יום לכביש ולהחלטות שאני מקבל בשוק המניות. וכמובן גם לסטודנטים היקרים שלי.
רוב האנשים שמחזיקים הגה בידיים לוקים בשתי נקודות עיקריות:
- רמת מיומנות נמוכה בתפעול הרכב בטח ובטח במצבי חירום.
- קריאה נכונה של מצבי תנועה ומיקום בנתיב הנכון.
הרוב סומכים גם על האינסטינקטים שיוציא אותם ממצבי "כמעט". אני רואה אותם נוהגים בביטחון עצמי מופרז. נכנסים לכיכרות כאילו מדבר בפנייה בנורבורגרינג. אני רואה אותם נוהגים מאחוריך צמוד צמוד. אני רואה אותם חסרי סבלנות ועצבנים. אם יש לך אסטרטגיית נהיגה אין לך "כמעט". הרוב גם לא מודעים לכך שהאינסטינקטים הם אלה שהורגים אותנו ומה שמכתיב האינסטינקט במצב חירום אינו התגובה הנכונה.
לרוב האוחזים בהגה אין מושג על סוגי האספלט עליהם הם נוהגים וכן, חלק מספקים אחיזה נהדרת גם בכביש רטוב ואחרים הופכים אחרי טיפה וחצי למשטח החלקה. הרוב חיים תחת הרושם שנהיגה איטית היא נהיגה בטוחה. אני פוגש לא מעט שנוהגים לאט ומסוכן. ואחרים שנוהגים מהר ובטוח.
בסופו של דבר אין תחליף למודעות המובילה ללימוד והדבר אמור לא רק לגבי נהגי מכונית אלא בעיקר לגבי לא מעט דו גלגליים.
אני לא מומחה תחבורתי וגם רחוק מולנטינו רוסי שנות אור. אבל מזה 15 שנה, מאז אותו קורס ששינה לחלוטין את אופן הרכיבה שלי, אני לא עולה על האופנוע בלי לגבש אסטרטגית רכיבה ברורה, להבין את מצב התנועה, לבנות דרכי מילוט, להביו את מצב הכביש עליו אני רוכב ולהיות ממוגן עד כמה שניתן.
ואם לא התעייפתם עד לכאן ושאלתם את עצמכם מה אני מבלבל לכם את המוח, הרי שכל הדברים הללו מקבילים למסחר במניות אלה שכאן לשמחתנו לא מדובר בחיים אלא רק בכסף. אפשר ללמוד לסחור נכון ובטוח. לייצר אסטרטגית מסחר נכונה, להבין את מצב השוק בו אתה פועל, לבנות דרכי מילוט ולעשות את הדברים כך שבסופו של יום נחזור הביתה בשלום. משתי הזירות.
גידי פרדר הציל את חיי. הוא לא יודע את זה משום שאלפים כמוני עברו תחתיו. אני לא מתיימר להציל חיים אבל את הכיס וחשבון הבנק אני בהחלט יכול.
אגב, לכל מי שחושב שמסחר לטווח ארוך שונה ממסחר לטווח קצר, תביטו בבקשה על מרימי משקולות מקצועיים. הנפה של 20 קילו או 200 קילו מתבצעת באותה טכניקה בדיוק. חומר למחשבה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
20.קראתי, נהניתי, יש לו לאייל עתיד מזהיר להיות סופר גדול.. (ל"ת)Sassi6 29/05/2019 11:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.מה אני אגיד לך הניתוח טכני שיטה מעולה....אלין 29/05/2019 10:22הגב לתגובה זו0 0רק הפסדים והימורים ההימור בטכני.סגור
-
וגם: את נוכלת שקרנית ולמה:?..........................>>לילינה 30/05/2019 12:33הגב לתגובה זו0 0אם הניתוח טכני שיטה מעולה..איך זה רק הפסדים?אולי את סתומה מלהתעסק בזה?סגור
-
את כלבה זקנה. האיש כותב מדם ליבו והמטומטמת מזיינת המוח! (ל"ת)לילינה 30/05/2019 12:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.גורביץ' - אתה נהג מסוכן - וכך גם בבורסה.אנונימי 29/05/2019 10:17הגב לתגובה זו0 0תמיד כאשר אני מקשיב לך ופועל על פי המלצות שלך - אני מפסיד. איך זה , שאני לא לומד ? לפני 3 חודשים המלצת לרכוש מניית טבע. מאז היא ירדה ב 50 אחוז. מה יהיה ?סגור
- טען עוד
-
17.אתה הנהג המסוכןלקר 29/05/2019 10:12הגב לתגובה זו0 0אתה לא לומד. ממשיך כל הזמן לדבוק בגרפים מהעולם שלפנ י 40 שנה.סגור
-
16.העברית החדשה והקלוקלת כדלהלןלרון 29/05/2019 09:48הגב לתגובה זו0 0"חוויתי תאונה", חוויה זה משהו טוב תאונה לא,לכן "עברתי תאונה".סגור
-
15.יש לי שאלה, למה אתה מעלה את הכתבה הזו עוד פעם?משקיע 29/05/2019 09:38הגב לתגובה זו1 0אני גם אענה ברשותך, כי אתה מחפש רק למכור קורסים שלך על ניתוח טכני וגם כדי למכור את תוכנת בורסה גרף לא פחות ולא יותר כי פשוט עדיף לנהוג לאט ומסוכן או מהיר ובטוח על פי האינסטינקטים ולא ללכת שולל לפי הערכות וניתוחים טכניים מוטעים מיסוד על ידך דוגמה לכמה עובדות מרות שלא עבר עליהן הרבה זמן: 1. טענת שהשוק יתרסק הרבה מעבר למה שירד בסוף 2018 ושלא סיים את הירידות שלו, מאז הוא עלה בלא פחות מ 25%... אז בעצם מי ששמע בעצותיך פספס רווחים ומצד שני הפסיד בפוזיציות שורט שכל הזמן המלצת עליהן 2. לפני כחודש המלצת בחום על מניית טבע ואמרת שהיא נמצאת במחיר מעניין ונשאר רק התזמון על מנת לקבל החלטת קנייה וכל מחיר בין 52-58 הוא מחיר קנייה... וגם בתכנית עם עדי אמרת טבע היא קנייה "נקודה" ומאז טבע התרסקה לרסיסים 3. לפני כשבוע ניתחת את מניית סלקום וגם כאן טעית ובגדול כשהצגת אותה עם פוטנציאל עליות ושהיא פגשה את התחתית ואתמול אחרי הדוחות ירדה ב 6%, והיא אגב בכל הפרמטרים הטכניים במגמת ירידה אני מסכים אתך שגידי פרדר אולאי הציל את חייך, אבל אייל, עם המלצות כמו שלך אתה תרוקן לנו את הכיס וגם לא תציל את חיינו בלשון המעטה!סגור
-
אתה מסתכל מתחת לאף לטווח הקצר, תסתכל רחוק לטווח הרחוק.. (ל"ת)Sassi6 30/05/2019 10:42הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.תגובהטמיר 29/05/2019 09:22הגב לתגובה זו1 0אני קורא את מה שאתה כותב ומחליט עצמאית מה לעשות .המשפט "עדיין חי לצערם של חלק ממכם" לא במקום.מותר לחלוק על דעתך ולמתוח ביקורת אבל אבל אני לא מאמין שאף אחד שמגיב לך רוצה חו"ח שיקרה לך משהו.לא מכובד לפנות כך לאנשים שמוקדשים זמן לקרוא את הכתבות שלך.לא רוצה שיקרה לך משהו.סגור
-
13.ההבדל הואפישרקינג 29/05/2019 09:14הגב לתגובה זו0 0שעל הכביש אתה תלוי בעיקר בעצמך ובשוק המניות אתה קורבן או תלוי מזל במגמת העדר....סגור
-
12.בתורה כתוב אל תדון את חברך עד ......hananatir@gmail.com 29/05/2019 08:52הגב לתגובה זו0 0בוקר טוב, האמת היא שלא ניתן לבוא בטענות לגורביץ הוא רוצה להתפרנס כמו כולנו.לגבי תחזיותיו הוא פיספס ובגדול מבחינת הטיימינג וטיימינג בהשקעות אבי הכל, שימו לב לפני העליהום....רוב מנבאי השוק טועים ומטעים מתי מספר קולעים בול מידי תקופה ולכן לתזמן את השוק נועד לכישלון וזה הימור יקר....שבו על מדדים מגוונים בלי שטיקים וטריקים ותשרדו.סגור
-
11.אהבתי את הכתבהעמנואל 29/05/2019 08:45הגב לתגובה זו0 1לסחור בבורסה זה מקצוע ומקצוע צריך ללמוד. יש מתחזים לרופאים, מהנדסים ויש מתחזים למומחים לבורסה והכוונה לא לאייל אלא שלכל המגיבים נגדו.לאחר הלימודים צריך להתייחס כמה שפחות לכתבות והמלצות. האחראיות צריכה להיות של הסוחר ולא על הממליץ. המנתח של הבורסה נותן את הניתוח של, ולאחרהלימוד והבנת הנושא יחליט בעצמו ולא יאשים אחרים.סגור
-
10.אתה הנהג הכי גרוע בבורסה. כל תחזית שלך זה תאונה. (ל"ת)יוסי 29/05/2019 08:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.שוק יורדעדי 29/05/2019 08:38הגב לתגובה זו1 0אין ספק שלא דייקת אבל גם אף אחד לא ציפה שתדייק, אתה בסך הכל רוצה לעזור ולתת את הכלים שלך ובחינם. אני לגמרי מסכים שאנחנו בשוק יורד וזה רק עניין של "טריגר" שאליו כל המשקיעים מחכים שתהיה להם סיבה למכור.סגור
-
8.עכשיו הבנתי מאיפה כל הטעויות- מ2003 (ל"ת)מישהו 29/05/2019 08:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא הבנת כלום. אתה תמשיך לעשות שגיאות. תלמד את המקצוע (ל"ת)עמנואל 29/05/2019 08:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.אתה לא מבין כלום בשוק ההון....אלין 29/05/2019 08:33הגב לתגובה זו0 0מה שאתה עושה זה הימורים עם הגרפים. אולי אתה חושב שאתה מבין אבל אתה לא.סגור
-
6.Have funDriver 29/05/2019 08:16הגב לתגובה זו0 0בעולם נהיגה על אופנוע היא דרך חיים ראה את הסרט האלמותי Easy rider נהיגה על קטנועים בארץ זה מרוץ מקקים בשאיפה להגיע חי ליעד היה וזה נכשל מחלקות אורטופדיות לרשותך ברחבי הארץ ברוך הבא לארץ קדם (קפקא דנטה מקיאבלי) Have a nice dayסגור
-
5.כל הזמן מטעה פשוט בושהקובי 29/05/2019 08:10הגב לתגובה זו1 3נתן המלצה על טבע ב6600 מחיר נוח לקניה אמר כל השוק ירד טבע קנייה הכל הפוך וממשיך להטעות ועוד נמאס בכותרתסגור
-
4.כמה שטויות אתה כותב (ל"ת)אלין 29/05/2019 08:07הגב לתגובה זו2 4סגור
-
3.אמרת אינטקיור בשער 1000 מליר טוב ירדה כבר 30%בני 29/05/2019 08:05הגב לתגובה זו1 0מי ששמע לך וקנה טבע ב5600 הפסיד את התחת שלו די מספיק כברסגור
-
2.התחזית בורסהלא נורא 29/05/2019 07:56הגב לתגובה זו0 0תתגשם על חמתם ואפם של העארסים כאן כל מיני איצעאק מאנגר 100 למינהםסגור
-
1.על הכבישיםמלא ערסים 29/05/2019 07:54הגב לתגובה זו0 1קללות חוסר פירגון חוסר נימוס חיתיות בעיקר הקטנועים פתאום מופיעים משום מקום לפני הרכב עם פוזה שופני יאללה יאללה תתעפף יא מאעפןסגור