בין תאונות דרכים ומסחר בבורסה

את הכתבה הזאת אני כותב עם לא מעט כאב. כרוכב אופנוע שחייב לשים לב היטב לכל הנעשה סביבו אני שואל את עצמי לא אחת האם יש לרובנו משאלת מוות
|
(24)
אייל גורביץ'

הדברים שאני רואה על הכביש מדי יום מסמרים את שערותי. הרוב המכריע אינו נוהג באמת. הרוב המכריע אינו שם לב לכביש וכל כך הרבה הקבלות בין זה למסחר במניות.

תאונות הדרכים הפכו למכת מדינה אם כי לא מדובר בגזירה משמיים. כרוכב אופנוע מזה 30 שנה, (ועדיין חי לצערם של חלק מכם) אני מודע היטב לסכנות שבשימוש בכלי דו גלגלי. ושישבו אלה שמעולם לא רכבו על אופנוע אבל יש להם טיעונים נגד כמו "אתה לא תלוי בעצמך" עד שאסיים לכתוב. השאלה המרכזית היא האם יש הקבלה בין תאונות דרכים לבין הפסדים בשוקי המניות. ויש המון. וגם יש מה לעשות.
 
הגורם המרכזי לתאונות דרכים הוא הגורם האנושי. גם במסחר במניות הגורם העיקרי להפסדים הוא הגורם האנושי. ההבדל העיקרי והמצער הוא שעל הכביש מדובר בחיים ובבורסה מדובר רק בכסף.
 
באוגוסט 2003 חוויתי תאונת דרכים שהסתיימה בניתוח עם הרדמה (לא התאונה הראשונה אגב). מישהי נכנסה בי מאחורה ושלחה אותי להיכרות מעניינת עם סוג האספלט העירוני. האופנוע נשכב לי על הרגל ונגררתי לכל אורך הצומת. כשקמתי ראיתי את הברך שלי מביטה בי מלמטה. במהלך האשפוז חשבתי שהייתה זאת אחריותי לשים לב שיש מישהו מאחורי וכל כך קרוב. וזה הדליק אצלי נורה.
 
 אחרי תקופת שיקום קצרה עליתי בחזרה על האופנוע ומשם ישר לקורס רכיבה מתקדמת של גידי פרדר. מה שנלמד שם הציל את חיי. באמצע הקורס תהיתי איך נשארתי עדיין בחיים עם רכיבה מחורבנת ולא מודעת כפי שרכבתי עד אז. הבנתי אז שאפילו לשבת נכון על האופנוע לא ממש ידעתי
 
יחד עם הקורס מצאתי המון הקבלות והפקתי משם לא מעט לקחים. את הדברים האלה אני לוקח איתי מדי יום לכביש ולהחלטות שאני מקבל בשוק המניות. וכמובן גם לסטודנטים היקרים שלי.
 
רוב האנשים שמחזיקים הגה בידיים לוקים בשתי נקודות עיקריות:

  •  רמת מיומנות נמוכה בתפעול הרכב בטח ובטח במצבי חירום.
  • קריאה נכונה של מצבי תנועה ומיקום בנתיב הנכון. 
רוב האוחזים בהגה נעדרים כל אסטרטגיית נהיגה ואין להם שמץ של הבנה בקריאת מצבי תנועה, ניתוח שלהם ותגובה נכונה. אני רואה אותם נוהגים לאט מדי ובנתיב הלא נכון מדי. אני רואה אותם משתלבים בתנועה בכביש מהיר. אני רואה אותם עוברים נתיב שלא לצורך ללא סימן מקדים. אני רואה אותם לוחצים על הברקס בכל הזדמנות ובעיקר כשלא ממש צריך. אני חייב לראות אותם כדי להימנע מהם. אני רואה אותם חושבים שלאט זה בטוח אבל לא מודעים לעובדה שאפשר לנהוג "לאט ומסוכן" לעומת "מהר ובטוח".
 
הרוב סומכים גם על האינסטינקטים שיוציא אותם ממצבי "כמעט". אני רואה אותם נוהגים בביטחון עצמי מופרז. נכנסים לכיכרות כאילו מדבר בפנייה בנורבורגרינג. אני רואה אותם נוהגים מאחוריך צמוד צמוד. אני רואה אותם חסרי סבלנות ועצבנים. אם יש לך אסטרטגיית נהיגה אין לך "כמעט". הרוב גם לא מודעים לכך שהאינסטינקטים הם אלה שהורגים אותנו ומה שמכתיב האינסטינקט במצב חירום אינו התגובה הנכונה. 
 
לרוב האוחזים בהגה אין מושג על סוגי האספלט עליהם הם נוהגים וכן, חלק מספקים אחיזה נהדרת גם בכביש רטוב ואחרים הופכים אחרי טיפה וחצי למשטח החלקה. הרוב חיים תחת הרושם שנהיגה איטית היא נהיגה בטוחה. אני פוגש לא מעט שנוהגים לאט ומסוכן. ואחרים שנוהגים מהר ובטוח.
 
בסופו של דבר אין תחליף למודעות המובילה ללימוד והדבר אמור לא רק לגבי נהגי מכונית אלא בעיקר לגבי לא מעט דו גלגליים.
 
אני לא מומחה תחבורתי וגם רחוק מולנטינו רוסי שנות אור. אבל מזה 15 שנה, מאז אותו קורס ששינה לחלוטין את אופן הרכיבה שלי, אני לא עולה על האופנוע בלי לגבש אסטרטגית רכיבה ברורה, להבין את מצב התנועה, לבנות דרכי מילוט, להביו את מצב הכביש עליו אני רוכב ולהיות ממוגן עד כמה שניתן.
 
ואם לא התעייפתם עד לכאן ושאלתם את עצמכם מה אני מבלבל לכם את המוח, הרי שכל הדברים הללו מקבילים למסחר במניות אלה שכאן לשמחתנו לא מדובר בחיים אלא רק בכסף. אפשר ללמוד לסחור נכון ובטוח. לייצר אסטרטגית מסחר נכונה, להבין את מצב השוק בו אתה פועל, לבנות דרכי מילוט ולעשות את הדברים כך שבסופו של יום נחזור הביתה בשלום. משתי הזירות.
 
גידי פרדר הציל את חיי. הוא לא יודע את זה משום שאלפים כמוני עברו תחתיו. אני לא מתיימר להציל חיים אבל את הכיס וחשבון הבנק אני בהחלט יכול.
 
אגב, לכל מי שחושב שמסחר לטווח ארוך שונה ממסחר לטווח קצר, תביטו בבקשה על מרימי משקולות מקצועיים. הנפה של 20 קילו או 200 קילו מתבצעת באותה טכניקה בדיוק. חומר למחשבה.

תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    קראתי, נהניתי, יש לו לאייל עתיד מזהיר להיות סופר גדול.. (ל"ת)
    Sassi6 29/05/2019 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מה אני אגיד לך הניתוח טכני שיטה מעולה....
    אלין 29/05/2019 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הפסדים והימורים ההימור בטכני.
    סגור
  • וגם: את נוכלת שקרנית ולמה:?..........................>>
    לילינה 30/05/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הניתוח טכני שיטה מעולה..איך זה רק הפסדים?אולי את סתומה מלהתעסק בזה?
    סגור
  • את כלבה זקנה. האיש כותב מדם ליבו והמטומטמת מזיינת המוח! (ל"ת)
    לילינה 30/05/2019 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    גורביץ' - אתה נהג מסוכן - וכך גם בבורסה.
    אנונימי 29/05/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד כאשר אני מקשיב לך ופועל על פי המלצות שלך - אני מפסיד. איך זה , שאני לא לומד ? לפני 3 חודשים המלצת לרכוש מניית טבע. מאז היא ירדה ב 50 אחוז. מה יהיה ?
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    אתה הנהג המסוכן
    לקר 29/05/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא לומד. ממשיך כל הזמן לדבוק בגרפים מהעולם שלפנ י 40 שנה.
    סגור
  • 16.
    העברית החדשה והקלוקלת כדלהלן
    לרון 29/05/2019 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "חוויתי תאונה", חוויה זה משהו טוב תאונה לא,לכן "עברתי תאונה".
    סגור
  • 15.
    יש לי שאלה, למה אתה מעלה את הכתבה הזו עוד פעם?
    משקיע 29/05/2019 09:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני גם אענה ברשותך, כי אתה מחפש רק למכור קורסים שלך על ניתוח טכני וגם כדי למכור את תוכנת בורסה גרף לא פחות ולא יותר כי פשוט עדיף לנהוג לאט ומסוכן או מהיר ובטוח על פי האינסטינקטים ולא ללכת שולל לפי הערכות וניתוחים טכניים מוטעים מיסוד על ידך דוגמה לכמה עובדות מרות שלא עבר עליהן הרבה זמן: 1. טענת שהשוק יתרסק הרבה מעבר למה שירד בסוף 2018 ושלא סיים את הירידות שלו, מאז הוא עלה בלא פחות מ 25%... אז בעצם מי ששמע בעצותיך פספס רווחים ומצד שני הפסיד בפוזיציות שורט שכל הזמן המלצת עליהן 2. לפני כחודש המלצת בחום על מניית טבע ואמרת שהיא נמצאת במחיר מעניין ונשאר רק התזמון על מנת לקבל החלטת קנייה וכל מחיר בין 52-58 הוא מחיר קנייה... וגם בתכנית עם עדי אמרת טבע היא קנייה "נקודה" ומאז טבע התרסקה לרסיסים 3. לפני כשבוע ניתחת את מניית סלקום וגם כאן טעית ובגדול כשהצגת אותה עם פוטנציאל עליות ושהיא פגשה את התחתית ואתמול אחרי הדוחות ירדה ב 6%, והיא אגב בכל הפרמטרים הטכניים במגמת ירידה אני מסכים אתך שגידי פרדר אולאי הציל את חייך, אבל אייל, עם המלצות כמו שלך אתה תרוקן לנו את הכיס וגם לא תציל את חיינו בלשון המעטה!
    סגור
  • אתה מסתכל מתחת לאף לטווח הקצר, תסתכל רחוק לטווח הרחוק.. (ל"ת)
    Sassi6 30/05/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    תגובה
    טמיר 29/05/2019 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני קורא את מה שאתה כותב ומחליט עצמאית מה לעשות .המשפט "עדיין חי לצערם של חלק ממכם" לא במקום.מותר לחלוק על דעתך ולמתוח ביקורת אבל אבל אני לא מאמין שאף אחד שמגיב לך רוצה חו"ח שיקרה לך משהו.לא מכובד לפנות כך לאנשים שמוקדשים זמן לקרוא את הכתבות שלך.לא רוצה שיקרה לך משהו.
    סגור
  • 13.
    ההבדל הוא
    פישרקינג 29/05/2019 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שעל הכביש אתה תלוי בעיקר בעצמך ובשוק המניות אתה קורבן או תלוי מזל במגמת העדר....
    סגור
  • 12.
    בתורה כתוב אל תדון את חברך עד ......
    hananatir@gmail.com 29/05/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב, האמת היא שלא ניתן לבוא בטענות לגורביץ הוא רוצה להתפרנס כמו כולנו.לגבי תחזיותיו הוא פיספס ובגדול מבחינת הטיימינג וטיימינג בהשקעות אבי הכל, שימו לב לפני העליהום....רוב מנבאי השוק טועים ומטעים מתי מספר קולעים בול מידי תקופה ולכן לתזמן את השוק נועד לכישלון וזה הימור יקר....שבו על מדדים מגוונים בלי שטיקים וטריקים ותשרדו.
    סגור
  • 11.
    אהבתי את הכתבה
    עמנואל 29/05/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לסחור בבורסה זה מקצוע ומקצוע צריך ללמוד. יש מתחזים לרופאים, מהנדסים ויש מתחזים למומחים לבורסה והכוונה לא לאייל אלא שלכל המגיבים נגדו.לאחר הלימודים צריך להתייחס כמה שפחות לכתבות והמלצות. האחראיות צריכה להיות של הסוחר ולא על הממליץ. המנתח של הבורסה נותן את הניתוח של, ולאחרהלימוד והבנת הנושא יחליט בעצמו ולא יאשים אחרים.
    סגור
  • 10.
    אתה הנהג הכי גרוע בבורסה. כל תחזית שלך זה תאונה. (ל"ת)
    יוסי 29/05/2019 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    שוק יורד
    עדי 29/05/2019 08:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ספק שלא דייקת אבל גם אף אחד לא ציפה שתדייק, אתה בסך הכל רוצה לעזור ולתת את הכלים שלך ובחינם. אני לגמרי מסכים שאנחנו בשוק יורד וזה רק עניין של "טריגר" שאליו כל המשקיעים מחכים שתהיה להם סיבה למכור.
    סגור
  • 8.
    עכשיו הבנתי מאיפה כל הטעויות- מ2003 (ל"ת)
    מישהו 29/05/2019 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא הבנת כלום. אתה תמשיך לעשות שגיאות. תלמד את המקצוע (ל"ת)
    עמנואל 29/05/2019 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אתה לא מבין כלום בשוק ההון....
    אלין 29/05/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שאתה עושה זה הימורים עם הגרפים. אולי אתה חושב שאתה מבין אבל אתה לא.
    סגור
  • 6.
    Have fun
    Driver 29/05/2019 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעולם נהיגה על אופנוע היא דרך חיים ראה את הסרט האלמותי Easy rider נהיגה על קטנועים בארץ זה מרוץ מקקים בשאיפה להגיע חי ליעד היה וזה נכשל מחלקות אורטופדיות לרשותך ברחבי הארץ ברוך הבא לארץ קדם (קפקא דנטה מקיאבלי) Have a nice day
    סגור
  • 5.
    כל הזמן מטעה פשוט בושה
    קובי 29/05/2019 08:10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    נתן המלצה על טבע ב6600 מחיר נוח לקניה אמר כל השוק ירד טבע קנייה הכל הפוך וממשיך להטעות ועוד נמאס בכותרת
    סגור
  • 4.
    כמה שטויות אתה כותב (ל"ת)
    אלין 29/05/2019 08:07
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 3.
    אמרת אינטקיור בשער 1000 מליר טוב ירדה כבר 30%
    בני 29/05/2019 08:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי ששמע לך וקנה טבע ב5600 הפסיד את התחת שלו די מספיק כבר
    סגור
  • 2.
    התחזית בורסה
    לא נורא 29/05/2019 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתגשם על חמתם ואפם של העארסים כאן כל מיני איצעאק מאנגר 100 למינהם
    סגור
  • 1.
    על הכבישים
    מלא ערסים 29/05/2019 07:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קללות חוסר פירגון חוסר נימוס חיתיות בעיקר הקטנועים פתאום מופיעים משום מקום לפני הרכב עם פוזה שופני יאללה יאללה תתעפף יא מאעפן
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות