אברקרומבי
צילום: פייסבוק
זרקור

חברת האופנה שזינקה פי 10 בשנה וחצי ומה צפוי בהמשך?

עמית בר | (3)

חברת האופנה Abercrombie & Fitch (אברקרומבי)  ABERCROMBIE & FITCH CO נסחרה לקראת סוף 2022 בשווי של כ-650 מיליון דולר. עכשיו היא ב-6.6 מיליארד דולר כשבדרך היא מצליחה מדי רבעון להותיר את המשקיעים פעורי פה. התוצאות שלה עולות בעשרות אחוזים על הציפיות המוקדמות. את השנה היא התחילה מצויין עם זינוק של כ-50% ועל רקע התוצאות והזינוק במניה לא מפתיע שקוראים לה "אנבידיה של האופנה".

ההשתוללות של אברקרומבי שמנפצת את ביצועי העבר שלה ובמקביל מדגישה את האופי ההפכפך של קמעונאות אופנה. בשנת 2022, המניה היתה בדיכאון על רקע ביצועים עסקיים חלשים. באותה שנה המניה נפלה ב-35% והתוצאות בפועל היו חלשות מהתחזיות. באותה שנה האינפלציה הקשתה על רכישות הצרכנים והמלאי המוגבר שנוצר בשל בעיות בשרשרת האספקה, גרמו לחברה להוזיל את המחירים דרמטים ולפגוע ברווח.

אבל זה השתנה. האינפלציה ירדה, המלאי ירד, קווי המוצרים המעודכנים של החברה תפסו את הצרכנים. החברה מגדילה את המכירות ברבעוניחם האחרונים בלפחות 20% ביחס לרבעונים המקבילים. ברבעון השלישי של 2023 המכירות עלו ב-20% ל-1.06 מיליארד דולר והתחזית לרבעון הרביעי שתוצאותיו יתפרסמו במהלך השבוע היא לכירות של 1.43 מיליארד דולר - 19% מעל הרבעון המקביל. הרבעון הרביעי הוא עונתית חזק והרווח בו שקול לכמעט מחצית מהרווחים השנתיים.

בכל שנת 2024 צפויה רשת האופנה למכור ב-4.26 מיליארד דולר ולהרוויח 6.12 דולר למניה. הצפי של האנליסטים ל-2025 הוא להמשך גידול לרווח של 6.6 דולר למניה על הכנסות של 4.43 מיליארד דולר. המדהים בתוצאות של אברקרומבי הוא המנוף התפעולי - עלייה של 20% במכירות בשנת 2023 מביאה לעלייה ברווח של פי 20.

 

סוד ההצלחה - עיצוב-עיצוב-עיצוב 

התוצאות הפיננסיות מונעות בעיקר ממעמדה של החברה בקרב הלקוחות ופנייה גם למבוגרים. החברה עיצבה מחדש את חנויות הרדת,  עיצבה והשיקה קווי מוצרים חדשים לרבות: מכנסיים מחויטים, ספורט, צווארוני גולף עם שרוולים ארוכים ולבוש שמתאים לאירועים. קהל היעד של החברה שהעד גילאי 25 עלה לעד 40-45. הקהל הצעיר של החברה מועבר להוליסטר, המותג המתמקד בבני נוער של החברה.

התוצאות הטובות והציפיות מדוח דוח ברבעון האחרון של השנה מזניקים את המניה, אבל האנליסטים חוששים מהתמחור. מדובר בחברה אופנה עם כל הסיכונים שמגולמים בכך שנסחרת במכפיל רווח של 20. היא עכשיו צומחת ומגדילה רווחים, אבל זה כבר לא הגידול והמהפך שהחברה עברה ב-2023. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אין עיצוב..בייסיק מודפס (ל"ת)
    שין 02/03/2024 16:41
    הגב לתגובה זו
  • עיצוב ותדמית שכולם מעתיקים. גם ביסיק ויש (ל"ת)
    שועלה 03/03/2024 18:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תמיד 02/03/2024 12:19
    הגב לתגובה זו
    שדווקא מראה שזה הזמן לברוח
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

יהלומן, נוצר באמצעות AIיהלומן, נוצר באמצעות AI

איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?

בתוך 7 דקות בלבד, בלב פריז, נגנבו תכשיטים בשווי 88 מיליון אירו; העולם קיבל תזכורת  שיהלומים אמיתיים אי-אפשר לייצר במעבדה - יש להם סיפור, נדירות ומשמעות ששום טכנולוגיה לא תצליח לשחזר - על תמונת המצב בשוק היהלומים ומה קורה בישראל?
מנדי הניג |

שבע הדקות האלה בפריז ייכנסו לפנתיאון של סיפורי הפשעים המפורסמים וישמשו כנראה גם כבסיס לסדרות בנטפליקס. ב-9:30 בבוקר, כשעיר האורות עוד הייתה מנומנמת, קבוצה מאורגנת של פורצים לבושים בסרבלי אבטחה צהובים נערכה באחת מפינותיו של מוזיאון הלובר, המוזיאון המפורסם בעולם. ליד אזור הכניסה לגלריית אפולון פעל באותה עת אתר בנייה, ככה שאיש מהעוברים והשבים לא חשד באנשים שנראו כחלק מצוות תחזוקה - שוד הלובר: שני חשודים נעצרו בפריז בחשד לגניבת תכשיטי הכתר.

הם הגיעו על גבי שני קטנועים מצדו הדרומי של המוזיאון, סמוך לנהר הסן, כשהם מצוידים במסורי שרשרת קטנים, דיסק חיתוך נטען וכלי עבודה נוספים. הם טיפסו במהירות על סולם הידראולי שהותקן על משאית קטנה (המשמש בדרך כלל להעברת רהיטים בפריז) עד למרפסת בקומה השנייה, ליד גלריית אפולון, שבה מוצגים תכשיטי הכתר הצרפתי. חתכו את אחד מחלונות הזכוכית, חדרו פנימה, וניצלו את הדקות הספורות עד להגעת המאבטחים כדי לנפץ שתי ויטרינות משוריינות ולשדוד תשעה פריטים יקרי-ערך - בהם טיארה, שרשרת ואבני ספיר ויהלום ששימשו את המלכות מארי אמילי ואורטנס.

במהלך השוד הופעלו אזעקות, אבל הפורצים איימו על המאבטחים באמצעות כלי העבודה שבידיהם והצליחו להימלט חזרה באותו מסלול דרך הסולם החשמלי אל הרחוב, שם המתינו שניים נוספים על הקטנועים. לפני שנעלמו לכיוון כביש A6 ניסו להצית את סל המנוף כדי להשמיד ראיות, אבל אחד מעובדי המוזיאון מנע זאת ברגע האחרון. כל המבצע ארך לא יותר משבע דקות. השווי הכולל של השלל: כ-88 מיליון אירו.

הפורצים לא חיפשו רק יהלומים. הם חיפשו את הערך שמאחוריהם, הם חיפשו את הסיפור. בפריצות מהסוג הזה, ברוב המקרים הגנבים ממיסים את המתכות, מפרקים את האבנים ומוכרים אותן בשוק השחור כדי לטשטש עקבות. אבל במקרה הזה, כנראה שזה לא המקרה.

הפריטים שנגנבו הן מאוד ייחודיים ואפשר לזהות אותם בקלות, מתועדים היטב ומוגנים ברשימות של בתי מכירות ומוזיאונים. כמובן שכל ניסיון לפרק אותם יהרוס את הערך האמיתי שלהם ובמובן מסוים, זה גם לב הסיפור שלנו. בזמן שתעשיית היהלומים מתמודדת עם עודף היצע ועם "אבנים סינתטיות שמיוצרות בלחיצת כפתור", השוד בלובר מזכיר לעולם שהיהלום האמיתי לא שווה רק בגלל הברק שלו אלא בגלל המשמעות שנצרבה בו לאורך מאות שנים. עד כמה שזה נשמע מפתיע, דווקא פשע כזה מצליח להחזיר ליהלום קצת מהמעמד ומהמיתוג שנבנו סביבו לאורך העשורים האחרונים אותם שלוש מילים שהפכו לסלוגן של תעשייה שלמה: “יהלומים הם לנצח.”