הרשי'ז עולה ב-6% - הציגה יציבות למרות עליית מחירי הקקאו
יצרנית הממתקים הרשי'ז HERSHEY CO THE דיווחה על מכירות ורווחים ללא שינוי ברבעון הרביעי, למרות הקפיצה בעלויות הקקאו והאטה בביקוש הצרכני. המשקיעים לקחו את זה כחדשות חיוביות ומניית החברה קופצת. ברבעון הרביעי העלתה החברה את מחירי מוצריה ב-6.5% לעומת השנה שעברה, בעוד הביקוש למוצריה נשאר גמיש, אך כעת צצים סימני חולשה.
בדוחותיה לרבעון דצמבר רשמה החברה מכירות נטו של 2.66 מיליארד דולר, עלייה של 0.2% מהתקופה המקבילה אשתקד. 2% מתחת לצפי בוול-סטריט של 2.72 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.02 דולר, יציב לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל צפי האנליסטים של 1.95 דולר. היקף המכירות של החטיפים המתוקים של הרשי'ז ירד ב-5% בארה"ב לעומת השנה קודם לכן, בעוד במגזר החטיפים המלוחים נרשמו ירידות של 26%. לשנת 2024, הרשי'ז צופה גידול במכירות נטו של 2%-3%. הרווח למניה צפוי להישאר קבוע בעקבות העלויות הגבוהות של קקאו וסוכר, כמו גם הוצאות חד פעמיות אחרות המכבידות על שולי הרווח.
"למרות שמחירי הקקאו צפויים להגביל את צמיחת הרווחים השנה, אנו מאמינים שתוכניות השיווק החזקות שלנו, החדשנות וההשקעות במותג יניעו את הצמיחה בשורה העליונה ויענו על הצרכים המתפתחים של הצרכנים", אמרה מנכ"לית החברה, מישל באק.
- מנכ״ל אאורה: ״הביקוש אצלנו אמיתי, לא פלופ״
- אקרו: רווח נקי הסתכם ב-51 מיליון שקל - פי 4 מאשתקד; ירידה חדה במכירת דירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחירי הקקאו זינקו הודות למחלה הגורמת לריקבון בפולי הקקאו ולתנאי הבצורת במערב אפריקה. כבר בחודש הראשון של 2024, החוזים העתידיים על הקקאו זינקו ב-24% והגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז 1977. הרש'יז מסתמכת מאוד על הקקאו במוצריה. החברה מייצרת יותר מ-90% מהכנסותיה בארה"ב, כאשר כמעט 90% מההכנסות הללו הגיעו מקונדיטוריות. מוצרי השוקולד השונים מהווים כשני שלישים מסך המכירות של החברה בארה"ב.
בהתאם למלאי הקקאו או החוזים העתידיים שנותרו להרש'יז, החברה עשויה לעמוד בפני עלייה של בין 30% ל-90% בעלויות הקקאו השנה, כלומר בין 3% ל-7% מהמכירות הצפויות שלה לשנה כולה. גם רכיבים אחרים המשמשים את הרש'יז כמו סוכר ומחאה נמצאים במגמת התייקרות. בוול-סטריט צופים כי עלויות החברה יצמחו ב-9% בשנת 2024 ועל מנת לשמור על שולי הרווח החברה תצטרך לעלות מחירים בהתאם.
למרות שכל יצרניות השוקולד מתמודדות מול אותו אתגר, מחירים גבוהים יותר עלולים להוביל את הצרכנים לחטיפים אחרים. כבר עכשיו, מוכרים של קטגוריות חטיפים אחרות החלו לצאת במבצעים והנחות, בעוד קמעונאים מצמצמים את שטח המדף של השוקולדים ומפנים מקום לחטיפים נמכרים יותר. בהרשי'ז אומנם פעלו לגוון את ההכנסות והוסיפו חטיפים מלוחים כמו בייגלה ופופקורן, אבל עד כה זה לא ממש עזר. מכירות החטיפים המלוחים בצפון אמריקה התכווצו ב-26% לעומת השנה שעברה והיוו פחות מ-8% מסך הכנסות החברה.
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
שוק הממתקים צפוי להמשיך לצמוח
תעשיית הממתקים מייצגת קבוצה של חברות ברחבי העולם שמייצרות סוגים שונים של שוקולד, מסטיקים וסוכריות וכן מוצרים נוספים העשויים מקקאו. שוק הממתקים העולמי נאמד ב-240 מיליארד דולר בשנת 2022 וצפוי להגיע ל-419.76 מיליארד דולר עד 2032, לצמוח בקצב צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 5.8% מ-2023 עד 2032.
אירופה מובילה בצריכת ממתקים כאשר אסיה וצפון אמריקה מאחוריה. ממתקים מבוססי שוקולד מייצרים את ההכנסה הגבוהה ביותר בתחום למרות שמבחינת הצריכה ממתקי שוקולד נמצאים במקום השני אחרי ביסקוויטים וקרקרים.
אנליסטים מאמינים שממתקי השוקולד והסוכר יהיו מנופי הצמיחה בעשור הבא. מכירות ממתקי שוקולד נטו שב-2021 הגיעו ל-42.3 מיליארד דולר וב-2022 ל-46.6 מיליארד, חזויים להגיע ל-68 מיליארד ב-2030 כאשר שתי המובילות הן מארס והרשי. תעשיית הממתקים כוללת מזונות מתוקים על בסיס סוכר שנאכלים, בדרך כלל, כמזון חטיפים. זה כולל סוכריות סוכר, שוקולדים, פירות ואגוזים מסוכרים, מסטיק וגלידות.
- 2.הכל 09/02/2024 10:41הגב לתגובה זוכ"כ נכון!
- 1.כל הכבוד 09/02/2024 09:43הגב לתגובה זוהפעם המליץ בזמן

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.

גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
סופטבנק איבדה 40% בחודש; הסיבה: השקה מוצלחת של ג'ימיני 3 ומה הדיסקאונט בהשקעה בסופטובנק?
מניית סופטבנק ממשיכה לצנוח. הפעם ב-11% כשגם בשישי היא נפלה בשיעור דומה. בתוך פחות מחודש, נמחק יותר מ-40% משוויה, שהגיע לשיא של כ-255 מיליארד דולר בתחילת נובמבר. כיום, היא נסחרת ברמות הנמוכות ביותר מזה כחודשיים וחצי, והמשקיעים מודאגים בעיקר מהתחזקות מודל ג'מיני 3 של גוגל, שמאיים על מעמדה של OpenAI - ההשקעה המרכזית של סופטבנק בתחום הבינה המלאכותית.
ההשקה של מודל ג'מיני 3 לפני כשבועיים, שקיבל ביקורות חיוביות רבות והציג ביצועים חזקים בהשוואה למודלים מתחרים כמו GPT-5.1 של OpenAI היתה נקודת מפנה בהתייחסות לגוגל - גם מצד המשתמשים והצרכנים וגם מצד המשקיעים שחששו מאוד מהבינה המלאכותית שהיא איום ענק על החיפוש המסורתי ועל שוק הפרסום של גוגל, והפנימו שגוגל תהיה שחקנית מרכזית בשוק ה-AI ושהיא מצמצמת פערים מול OpenAI.
המניה טסה 24% בחודש כשבדרך מתברר שוורן באפט רכש מניות בהיקף גדול - באפט קונה גוגל ומוכר אפל; אך אפל עדיין ההשקעה
הסחירה הגדולה בתיק. אחרי סגירת המסחר אמש נודע על עסקת שבבים בה מספקת גוגל שבבי AI למטא וזה ממשיך להעלות את המניה ומנגד להחליש את מניית אנבידיה - אנבידיה
- תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא.
ג'מיני 3 - עליית מדרגה
ג'מיני 3 מצטיין במשימות מולטי-מודליות, כולל עיבוד וידאו בזמן אמת והבנת הקשרים ארוכים, ומשיג ציונים גבוהים כמעט פי שניים במבחנים מסוימים, כל זאת בעלות נמוכה פי עשרה למשימה. גוגל משלבת את הטכנולוגיה הזו בשירותי הענן שלה ובמערך ההפצה הגלובלי, מה שנותן לה יתרון תחרותי משמעותי. בניגוד ל-OpenAI, שתלויה בספקי חומרה חיצוניים כמו אנבידיה, גוגל משתמשת בשבבי TPU פנימיים, מה שמפחית עלויות ומאפשר התרחבות מהירה יותר. התחרות הזו לא רק מאיימת על נתח השוק של OpenAI, אלא גם מעלה שאלות על הערכת השווי שלה, שמוערכת כיום בכ-500 מיליארד דולר.
- סופטבנק מוכרת את כל החזקתה באנבידיה תמורת 5.83 מיליארד דולר
- סופטבנק בחנה רכישה של מארוול, המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סופטבנק, בראשות מסאיושי סון, הפכה לאחת המשקיעות הבולטות ב-OpenAI, עם אחזקה של כ-11% לאחר השקעה ראשונית של 10.8 מיליארד דולר. החברה התחייבה להזרמה נוספת של 22.5 מיליארד דולר עד סוף 2025, מה שמגדיל את החשיפה הכוללת שלה למעל 30 מיליארד דולר. כדי לממן חלק מהמהלך הזה, מכרה סופטבנק את כל אחזקתה באנבידיה תמורת 5.8 מיליארד דולר, צעד שגרם לירידה נוספת במניית אנבידיה.
