גולדמן: בנקים לא יפילו את הכלכלה או את שוק ההון. כנראה
נראה שמישהו שכח להגיד לשוק ההון ליפול - אחרי רצף של בנקים קורסים, מדד ה-S&P הצליח להמשיך ולעלות 4%. אנליסטים משני הבנקים הגדולים יוצאים עם תחזיות להמשך הדרך:
אנליסט מורגן סטנלי מייק ווילסון אמר "הערכות הרווח נראות יותר ויותר לא מציאותיות, מכפילי הרווח יכולים ליפול באופן חד ובלתי צפוי והביצועים הנמוכים האחרונים של חברות Small-cap אומרים שזה קרוב.
לעומת זאת בגולדמן זאקס אומרים כי מדד הS&P יצמח ב1% ויעקוף את הצפי במעט. המדד יסיים את השנה במחיר של 4000 דולר. דוח חדש של אנליסט גודמן זקס יאן הציוס מסביר: הסיכוי למיתון במהלך 12 החודשים האחרונים גדל, אבל רק ל-35% מ-25%. התנאים נראים טובים יותר היום משהם נראו לפני 15 שנה במיתון בהובלת הבנקים בגלל כמה סיבות:
שוק ההלוואות כבר נראה רזה: בנקים הידקו את האשראי שהם נותנים מאז אמצע שנה שעברה, בנקים גדולים במיוחד, שיש להם סטנדרט נזילות גדול יותר מאשר הקטנים לא צפויים להפחית את האשראי עוד. המשבר שהתאזן בחלקו על ידי הפסדים של הבנקים על אג"ח האוצר, שלח משקיעים אל אותו האג"ח מה שדחף את המחירים מעלה והקטין את ההפסדים על הנייר למלווים. דבר שהוא הפוך ממה שקרה בשנת 2008, כשנכסים שהיו במרכז המשבר איבדו יותר מערכם.
- בנקאים בג'ינס: על הביצועים של זרועות ההשקעה של הבנקים - מי עשתה קופה?
- האם לבנקים בוול סטריט יש אפסייד של עשרות אחוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, נדל"ן מסחרי, המשמש כמקור ביקוש גדול להלוואות מבנקים קטנים, כבר היה בקשיים ולכן קיטון היצע ההלוואות סביר שלא ישפיע המון. כל אילו גורמים להציוס לחזות שמשבר הבנקים הנוכחי יהיה יותר "כמו רוח חזקה ולא הוריקן".
היום, בניגוד למשבר ב-2008 לבנקים יש עתודות הון גדולות יותר, במיוחד לבנקים הגדולים ביותר, שבהם דרישות ההון הוגדלו באופן משמעותי לאחר 2008. מעבר לכך, יש להם פחות חשיפה למשכנתאות סאב-פריים ולנדל"ן מסחרי, הרגולציה תוגברה, והרגולטורים הפיקו לקחים על החשיבות של פעולה מהירה ונחרצת.
ייתכן שגם מוקדם מדי לדעת מה יהיו ההשלכות המלאות הן על הבנקים והן על הכלכלה האמריקאית. לקוחות רבים מעבירים פיקדונות ממוסדות קטנים יותר לבנקים גדולים בארה"ב. ייתכן שבנקים קטנים ובינוניים יצטרכו להציע ריביות גבוהות יותר כדי לשמר מפקידים או לחפש מקורות מימון אחרים, הרבה יותר יקרים. שתי האופציות לא יסייעו לרווחיות שלהם.
- נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו
- סיילספורס מבטיחה להכפיל את ההכנסות תוך 5 שנים בזכות הבינה המלאכותית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 5,900% בשנה מ-80 סנט ל-46 דולר, שווי של 15 מיליארד, מי אמר...
האירועים האחרונים מרמזים שדרישות ההון הקיימות עבור בנקים גדולים יורחבו לכל מוסד פיננסי מלווה בארה"ב מה שיגרום לשווקים לתיקון נוסף ולדרישה של הון עצמי גבוה יותר וייצור פגיעה ברווחים.
- 4.אחד! וגם אחד! 29/03/2023 09:00הגב לתגובה זוארה"ב "ידידת" ישראל קרובה לנפילה.
- 3.גד 29/03/2023 06:58הגב לתגובה זוהסכנה למשקי הבית הרבה יותר גדולה כי הפיטורים ההמוניים יעשו את העבודה
- לילי 29/03/2023 08:24הגב לתגובה זוהסיפור פשוט בנק שרוצה כסף מעביר לפד אג,ח זבל ומקבל הלוואה לפי ערך נומנאלי של האג"ח . כך מאזן הפד גדל ועובר להרחבה מוניטארית .
- 2.מיקליס 29/03/2023 00:46הגב לתגובה זוכסף והגדלת הגירעון הלאומי לא יצילו אותם הפעם כי העולם מתרחק מהדולר שהפך ללא אמין, הבנקים קורסים כי כולם מושכים מהם את כספם ומדינות עוברות לסחר במטבע לאומי והתופעה רק מתרחבת
- נראה שהגיע הזמן לנפילת ארה"ב (ל"ת)אחד! וגם אחד! 29/03/2023 08:59הגב לתגובה זו
- 1.יניב 28/03/2023 22:48הגב לתגובה זואחד מהם צודק בטוח . ככה נראת אנליזה , כל אחד מדבר מפוזיציה .

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים
לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -20.91% הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.
ההגעה לנאסדק
החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%.
תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.
המציאות לא עמדה בציפיות
מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.
- שימו לב לשווקים המתעוררים, ואיך לא לשלם לשוק ״שכר סופרים״?
- איזה מניות ביטחוניות מעניינות? ואיזה מניה סולידית יכולה להפתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.

נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו
במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים
נטפליקס Netflix, Inc -1.99% חתמה על הסכם עם ספוטיפיי Spotify -1.04% שמביא אותה לראשונה לעולם הפודקאסטים, כחלק מהמאמץ להוסיף עוד נשק בתחרות על זמן הצפייה של הצרכנים. ההסכם יביא 16 תוכניות פודקאסט וידאו לפלטפורמה בתחילת 2026, כולל תוכניות פופולריות בתחומי הספורט, הבידור ופשעים אמיתיים. המהלך הזה הוא חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של נטפליקס לגוון את התכנים ולמנוע נטישה של מנויים.
ההסכם כולל תוכניות מבוקשות כמו "הפודקאסט של ביל סימונס", "תיאוריות קונספירציה" ו"רוצחים סדרתיים". התוכניות מיוצרות על ידי ספוטיפיי סטודיוס ו"הרינגר", הרשת שהקים ביל סימונס ושספוטיפיי רכשה ב-2020. מה שמעניין הוא שההסכם מונע מהתוכניות להופיע במלואן ביוטיוב, המתחרה הגדולה ביותר של נטפליקס בתחום הווידאו המקוון.
המהלך מגיע בזמן שבו נטפליקס מתמודדת עם לחצים גוברים מהמתחרים ועם החשש שקצב גידול המנויים וההכנסות יואט לאחר שנים של עלייה חדה. המניה עלתה השנה ב-33%, אבל היא ירדה ב-10% מהשיא הרשום בסוף יוני. המשקיעים מחפשים יוזמות שיעזרו לחברה לזכות בלקוחות חדשים ולשמור על הקיימים.
צמיחה מטורפת
תחום הפודקאסטים בווידאו חווה צמיחה מטורפת, ו-72% מהמאזינים מעדיפים תוכניות שכוללות ווידאו. הטרנד הזה יוצר הזדמנויות חדשות לחברות תוכן, אבל גם מסבך את דרכי המדידה המסורתיות. בעוד שבעבר פודקאסטים נמדדו לפי מספר ההורדות, היום הם מופצים בפורמטים שונים ברשתות חברתיות, מה שמקשה על מדידה מדויקת של הפופולריות.
- איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?
- למרות המתקפה של מאסק: האנליסטים צופים אפסייד של 19% לנטפליקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטפליקס לא תפרסם פרסומות במהלך התוכניות, גם לא למנויים בתוכנית הזולה יותר שכוללת פרסומות. אבל הפרסומות שספוטיפיי מוכרת ומשלבת בתוך התוכניות עצמן יישארו. החברות לא חשפו פרטים כספיים על ההסכם, אבל אנליסט מבנצ'מארק רואה בזה זכייה הדדית שעוזרת לשתי החברות להתמודד עם האתגרים שלהן. ספוטיפיי מרוויחה מההסכם כי הפודקאסטים שלה בווידאו נכנסים לתחרות הולכת וגוברת עם יוטיוב על זמן הצפייה, והחשיפה בנטפליקס מגדילה מספר היוצרים שלה. במקביל, נטפליקס זוכה בז'אנר תוכן חדש שעשוי לעזור לה לשמור על המנויים הקיימים ואולי למשוך מנויים חדשים מקהלי יעד שטרם גילו את הפלטפורמה.