ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

עצומה: "אל תתנו לג'ף בזוס לחזור לכדור הארץ"

כותבי העצומה שנשמעים קצת מעורערים, טוענים כי הבעלים והמנכ"ל היוצא של אמזון הוא בעצם הנבל מסופרמן ושהוא רוצה להשתלט על העולם. קרוב ל-10,000 איש כבר חתמו
ארז ליבנה | (5)

בתחילת החודש נודע כי הבעלים והמנכ"ל היוצתא של אמזון (AMZN) ג'ף בזוס יצטרף לטיסה האזרחית הראשונה לחלל של בלו אוריג'ין, חברת האירוספייס שבבעלותו. בשבוע שעבר נודע כי מישהו אנונימי שילם 28 מיליון דולר כדי לשבת לצדוט בטיסה. עכשיו, עצומה חדשה בארה"ב קוראת לשלטונות למנוע ממנו לשוב לכדור הארץ, מאחר ויש לו תוכניות להשתלט על העולם.

 

"ג'ף בזוס הוא בעצם לקס לותר (הנבל מסופרמן), מחופש למי שכביכול הוא הבעלים של קמעונאית מקוונת סופר מצליחה", כתב חוזה אורטיז, מי שהחל את העצומה והוסיף כי "למרות זאת, הוא בעצם סופר רשע שרוצה לשלוט בעולם. אנחנו יודעים זאת כבר שנים. הוא עבד עם האפשטיינים ועם אבירי הטמפלר, וגם עם הבונים החופשיים כדי לשלוט בכל העולם.

 

"בנוסף, הוא נמצא במיטה גם עם מי שטוענים שהעולם עגול, כי זו הדרך היחידה שהם ירשו לו לעזוב את האטמוספירה. בינתיים הממשלה שלנו נותנת לזה לקרות. זו כנראה ההזדמנות האחרונה שלנו לפני שהוא יפעיל המיקרופצ'יפים של ה-5G ויבצע השתלטות מסיבית", הוסיף וציין כי "גורל כדור הארץ נמצא בידיים שלך".

 

כאמור, מדובר בטיסה האזרחית לחלל הראשונה בהיסטוריה. אף על פי זאת, מדובר בטיסה בגובה של "רק" מאה קילומטר מעל כדור הארץ כאשר הנוסעים ירגישו את חוסר הכבידה שבחלל במשך דקות ספורות בלבד, שלאחריהן תנחת החללית בחזרה לכדור הארץ.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מנחם 17/06/2021 16:20
    הגב לתגובה זו
    אולי עדיף שיחזור משם עם עוד כמה חכמים כמוהו .
  • 3.
    שילם 28 או 2.8 מיליון דולר? (ל"ת)
    נקודה עשרונית 17/06/2021 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טולי 17/06/2021 09:34
    הגב לתגובה זו
    אנשים הזויים, גם כשהחלה הקורונה ,היו שאמרו שיש מי שעשה זאת בכוונה להשתלט על העול, אחר כך החיסונים, כעת אמזון , משעמם להזויים.
  • 1.
    הייתי מתחיל בלשלוח את מאסק למאדים (כיוון אחד) (ל"ת)
    oz 16/06/2021 16:21
    הגב לתגובה זו
  • מקס 17/06/2021 00:22
    הגב לתגובה זו
    אתה כבר לא נמצא במציאות
אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?

על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים  קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.

עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.

אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.  

כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.

MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה. 

משקיעים  AIמשקיעים AI

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?

אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל גבוה וינדנד את הסנטימנט

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.

המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.


הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה

יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.

פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.

בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.