ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

עצומה: "אל תתנו לג'ף בזוס לחזור לכדור הארץ"

כותבי העצומה שנשמעים קצת מעורערים, טוענים כי הבעלים והמנכ"ל היוצא של אמזון הוא בעצם הנבל מסופרמן ושהוא רוצה להשתלט על העולם. קרוב ל-10,000 איש כבר חתמו
ארז ליבנה | (5)

בתחילת החודש נודע כי הבעלים והמנכ"ל היוצתא של אמזון (AMZN) ג'ף בזוס יצטרף לטיסה האזרחית הראשונה לחלל של בלו אוריג'ין, חברת האירוספייס שבבעלותו. בשבוע שעבר נודע כי מישהו אנונימי שילם 28 מיליון דולר כדי לשבת לצדוט בטיסה. עכשיו, עצומה חדשה בארה"ב קוראת לשלטונות למנוע ממנו לשוב לכדור הארץ, מאחר ויש לו תוכניות להשתלט על העולם.

 

"ג'ף בזוס הוא בעצם לקס לותר (הנבל מסופרמן), מחופש למי שכביכול הוא הבעלים של קמעונאית מקוונת סופר מצליחה", כתב חוזה אורטיז, מי שהחל את העצומה והוסיף כי "למרות זאת, הוא בעצם סופר רשע שרוצה לשלוט בעולם. אנחנו יודעים זאת כבר שנים. הוא עבד עם האפשטיינים ועם אבירי הטמפלר, וגם עם הבונים החופשיים כדי לשלוט בכל העולם.

 

"בנוסף, הוא נמצא במיטה גם עם מי שטוענים שהעולם עגול, כי זו הדרך היחידה שהם ירשו לו לעזוב את האטמוספירה. בינתיים הממשלה שלנו נותנת לזה לקרות. זו כנראה ההזדמנות האחרונה שלנו לפני שהוא יפעיל המיקרופצ'יפים של ה-5G ויבצע השתלטות מסיבית", הוסיף וציין כי "גורל כדור הארץ נמצא בידיים שלך".

 

כאמור, מדובר בטיסה האזרחית לחלל הראשונה בהיסטוריה. אף על פי זאת, מדובר בטיסה בגובה של "רק" מאה קילומטר מעל כדור הארץ כאשר הנוסעים ירגישו את חוסר הכבידה שבחלל במשך דקות ספורות בלבד, שלאחריהן תנחת החללית בחזרה לכדור הארץ.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מנחם 17/06/2021 16:20
    הגב לתגובה זו
    אולי עדיף שיחזור משם עם עוד כמה חכמים כמוהו .
  • 3.
    שילם 28 או 2.8 מיליון דולר? (ל"ת)
    נקודה עשרונית 17/06/2021 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טולי 17/06/2021 09:34
    הגב לתגובה זו
    אנשים הזויים, גם כשהחלה הקורונה ,היו שאמרו שיש מי שעשה זאת בכוונה להשתלט על העול, אחר כך החיסונים, כעת אמזון , משעמם להזויים.
  • 1.
    הייתי מתחיל בלשלוח את מאסק למאדים (כיוון אחד) (ל"ת)
    oz 16/06/2021 16:21
    הגב לתגובה זו
  • מקס 17/06/2021 00:22
    הגב לתגובה זו
    אתה כבר לא נמצא במציאות
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)

מניות בולטות בוול סטריט: ברודקום צונחת, לולולמון מזנקת - והביטקוין מתאושש

מה קורה בטסלה ומה צפוי בפתיחה?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה ברודקום

החוזים על המדדים מתנדנדים: החוזה על ה-S&P 500 יורד 0.2%, נאסד"ק יורד 0.6%, דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. הסיבה העיקרית לחולשה היא מניות טכנולוגיה כמו ברודקום, שמשפיעה בחוזקה על S&P 500 ונאסד"ק 100. ברודקום פרסמה אתמול אחרי סגירת המסחר והשוק התאכזב מהתחזיות. 


טסלה צוללת על רקע ירידה חדה במכירות EV


מניית טסלה Tesla -1.01%  יורדת מעט. נתוני מכירות נובמבר מראים נפילה לשפל של שלוש שנים, עם 39,800 מכירות בארה"ב - ירידה של 23% משנה קודמת. זהו הנתון הנמוך ביותר מאז ינואר 2022, למרות השקת גרסאות זולות יותר של Model Y ו-Model 3 באוקטובר, שתומחרו ב-5,000 דולר פחות. הסיבה העיקרית: ביטול זיכוי המס הפדרלי של 7,500 דולר בספטמבר, שפגע בשוק ה-EV כולו, כשבאופן יחסי  טסלה ספגה פחות – שוק ה-EV ירד 41%, וחלקה של טסלה עלה ל-56.7% מ-43.1%.

באירופה, המצב גרוע יותר: עד אוקטובר, המכירות ירדו 30% ל-180,688 רכבים, כאשר באוקטובר לבדו ירדו 48.5% ל-6,964 יחידות. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לא עוזר עם ציוציו נגד הנציבות האירופית, שקרא לפרק אותה, מה שפוגע בתדמית. התחרות מסין חריפה: BYD מכרה 138,390 רכבים באירופה עד אוקטובר, עלייה של 285% משנה קודמת, וכמעט היתה כפול במסירת מטסלה באוקטובר עם 17,470 מכירות (עלייה של 206.8%). BYD מתכננת להכפיל את רשת המכירות באירופה ל-2,000 נקודות עד סוף 2026, עם 1,000 עד סוף 2025, ומשלבת BEV ו-PHEV כדי להתחמק ממכסים.

בסין, מכירות טסלה ירדו 6% עד נובמבר, מה שמאיים על השנה הראשונה השלילית אי פעם שם, והשנייה הגלובלית ברציפות. למרות זאת, המשקיעים מתעלמים כרגע מה-EV ומתמקדים ב-AI: טסלה משתמשת במחשוב AI לאימון נהיגה אוטונומית ורובוטים הומנואידיים, והשיקה את רובוטקסי ביוני. מכירות רובוטים צפויות ב-2026, מה שמבטיח רווחים עתידיים גבוהים.


הסנטימנט עדיין חיובי, הביטקוין מתאושש


הסנטימנט הכללי נשאר חיובי יחסית, למרות כמה אכזבות בודדות שמורידות את השוק. הביטקוין, שמשמש לעתים קרובות כמדד מוביל לרמת הסיכון שהמשקיעים מוכנים לקחת, מציג התאוששות נאה - עלייה של 2.3% ב-24 השעות האחרונות לרמה של 92,250 דולר. זה מגיע אחרי ירידה זמנית מתחת ל-90,000 דולר אתמול, בעקבות חששות מהפסקה בהורדות הריבית של הפד ומכירה כללית בסקטור הטכנולוגיה.